Jeg er træt og så ked...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

BabyStella!

dorthemus skriver:

Ja vi tager ture i barnevognen og hun kan helt sikkert godt lide når det skramler afsted...vi har ikke bil.

Jeg får jo besøg af sp i morgen så der kommer vi helt sikkert til at tale om mulig kolik.

Krydser fingre for det IKKE er kolik Pøj pøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

dorthemus

Ansemusen skriver:

hvordan gør i mht. at undgå kvælning?

Jeg lægger den løst rundt om hovedet så den ikke dækker ansigtet og her da jeg puttede hende sidst så lagde jeg en stofble løst over hendes øjne for at skærme hende...hun var urolig og det virkede...SEJR!!!!

Anmeld

16. juni 2010

Ansemusen

dorthemus skriver:

Jeg lægger den løst rundt om hovedet så den ikke dækker ansigtet og her da jeg puttede hende sidst så lagde jeg en stofble løst over hendes øjne for at skærme hende...hun var urolig og det virkede...SEJR!!!!

SÅDAN søde

Anmeld

16. juni 2010

dorthemus

Ansemusen skriver:

Thias har også afføring mangegange i døgnet og har hele tiden haft det, men han får stasig ondt i maven. Vi kan ligesom mærke at han trækker benene op under sig og spænder i kroppen. Han har slet ikke kulik, græder ikke meget í forhold til et gennemsnitsspædbarn. Men han har perioder med ondt i maven hvor han pludselig græder utrøsteligt, så går det væk og kommer så igen. Kulik er når barnet græder i minimum 3 imer i træk og ikke kan trøstes indimellem. Hos Thias er det som om han fårpauser fra smerten hvor han ikke græder og så nogle minutter efter starter det igen. De små får ofte ondt i maven, fordi luft i maven åbenbart gør rigtig ondt på sådan nogle små størrelser.

Min Mors veninde, som er sundhedsplejerske siger, at sm´børn græder og det er okay. Man skan forsøge at sige til sig selv at det er okay at de græder og at nogen gange kan man ikke trøste dem, fordi de fx. har ondt i maven, hvilket man jo ikke kan tage væk. Men bare det at man er der, det mærker de selvom de er utrøstelige indimellem! Et varmt bad kan i øvrigt hjælpe!

Runa havde ondt i maven i nat og derfor har vi ikke sovet så meget. Kom til at tænke på, at der jo er madvarer man skal holde sig fra mens man ammer fordi det kan give ondt i maven på de små. I går rååd/trøstespiste jeg Marabouchokolade med nødder og googlede det så idag..chokolade OG nødder kan give ondt i maven

Anmeld

16. juni 2010

Ansemusen

dorthemus skriver:

Runa havde ondt i maven i nat og derfor har vi ikke sovet så meget. Kom til at tænke på, at der jo er madvarer man skal holde sig fra mens man ammer fordi det kan give ondt i maven på de små. I går rååd/trøstespiste jeg Marabouchokolade med nødder og googlede det så idag..chokolade OG nødder kan give ondt i maven

Det er en skrøne at der er bestemte fødevarer man ikke bør spise under amning. Det er helt individuelt hvad børn reagerer negativt på. Altså nogle kan ikke tåle det ene, andre ikke det andet. Så hold øje og prøv igen om en uges tid at spise chokolade med nødder og se om det er det. For det er dmt at holde sig fra noget, hvis det bare var tilfældigt! Ofte har de små bare ondt i maven pga, luft!

Anmeld

16. juni 2010

dorthemus

Ansemusen skriver:

SÅDAN søde

Tak...og så holdt jeg i øvrigt også min kæft mens jeg lå sammen med hende og stoppede sutten i munden på hende hver gang den trillede ud...hvilket er MANGE gange for Runa kan ikke lide den   Men det var vigtigt for mig, at signalere at hun altså SKULLE sove, basta!! Og der skulle ikke være noget der distraherede hende..

Men pyhh altså hvor det trækker tænder ud at hun er så svær at få til at sove selvom hun tydeligt er træt og ikke har sovet i flere timer

Anmeld

16. juni 2010

dorthemus

Ansemusen skriver:

Det er en skrøne at der er bestemte fødevarer man ikke bør spise under amning. Det er helt individuelt hvad børn reagerer negativt på. Altså nogle kan ikke tåle det ene, andre ikke det andet. Så hold øje og prøv igen om en uges tid at spise chokolade med nødder og se om det er det. For det er dmt at holde sig fra noget, hvis det bare var tilfældigt! Ofte har de små bare ondt i maven pga, luft!

Ja okay...men det er bare første gang hun har haft ondt i maven så måske var det det??? Men ja jeg må prøve igen..

Anmeld

16. juni 2010

Ansemusen

dorthemus skriver:

Ja okay...men det er bare første gang hun har haft ondt i maven så måske var det det??? Men ja jeg må prøve igen..

Det MÅ du! For ville jo være ærgerligt at udelukke chokolade, hvis det ikke er det

Anmeld

16. juni 2010

mariamiss6

Pas på, at jeg ikke tager dig på ordet...tak

Citerer lige et tilfældigt kort svar fra dig '

Mange har sagt en masse godt, som jeg er enig i, og indlægget er vidst egentlig også lidt gammelt nu

MEN jeg synes lige jeg ville sige, at da begge mine var bitte bitte små, og ikke ville falde i søvn (faktisk især på barselsgangen, og de første uger hjemme) der var det sidste der virkede, altid at lægge mig på siden, med let bukkede ben (lidt som en rede) dynen over os, og så min næse ned til deres pande. Så skulle jeg simpelthen trække vejret gennem næsen, ned i panden på dem....
Det kræver lige at man finder ud af hvordan man selv kan trække vejret, uden at koge helt over på et split sekund... Men det virkede i hvert fald, når de hverken ville spise, bøvse, eller skide

Desuden hjalp det selvfølgelig (som du allerede selv har erfaret) at svøbe dem let stramt, og så vugge dem. Jeg lagde dem altid så meget på siden, at de lige nøjagtig ikke kunne tilte.... (det er nemt med en babydyne, men med et tæppe, skal du måske lægge noget i ryggen af hende)

Og SÅ til miraklet

Jeg har en lille sækkestol. Faktisk er det egentlig en billig puff. Det betyder bare at der er noget mere fyld i den, end der ville være hvis det var en sækkestol.
Men altså, man kan så ligesom lave en revne i sækkestolen, og så når baby næsten sover helt, eller ER faldet helt i søvn, så kan man slippe afsted med at lægge dem ned i den, og så sover de videre....

Jeg ser zafir i uge 25, og jeg kan give hende den med hjem, så må du gerne få den hvis du vil. Den trænger nok til en lapning/syning eller et nyt betræk, men det er altså virkelig ingen sag. du kan evt. bruge et baby eller junior betræk til den

Liiiige en lille sidste ting der virkede her.... Når jeg lagde dem, på de der dumme dage, slap jeg aldrig helt før jeg var sikker på de sov videre.
Jeg gjorde oftest det at jeg lagde dem ned, men holdt hånden under hovedet et par sekunder ekstra, og så slap jeg helt...

Anmeld

16. juni 2010

mariamiss6

Lige her et billede af Felix. Faktisk en af de første dage nogen sinde, hvor det lykkedes mig at give ham en flaske, og lade ham sidde alene lige efter, uden gråd.... Han lagde sig ganske enkelt til at sove igen... siddende der, i sin sækkestol på køkkenbordet, mens jeg lavede modellervoks med min niece

Jeg glemte at nævne, at den sækkestol faktisk har haft præcis samme effekt, på alle de 5 eller 6 børn der har brugt den.... uanset om det var amme eller flaske børn....

Den gik faktisk på omgang i min første mødregruppe, og kun et barn fik den aldrig prøvet... De andre børn var "kureret" på 1-2 uger

Jeg tror det der skete med børnene var, at de simpelthen troede de stadig lå i arm, fordi de kunne synke ned i puden, og ligesom blev krammet af den

Børn må i øvrigt ikke lægge i en sækkestol mange timer hver dag... Men en eller to kortere lure kan de altså sagtens tåle... Den er tilpas hård nok til at man kan forme den, så baby ikke bukker ryggen for meget, og bliver den flad, kan du bare fylde mere i den, den har nemlig en lynlås
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.