Update efter besøg hos gynækolog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.803 visninger
32 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Louisiana

Hej alle jer der følger med 

Så har jeg været hos gynækolog. Hun scannede mig og kunne se, at mine æg er gået i dvale, derfor ingen mens. Og grunden til, at de er gået i dvale, er pga ubalance i hormonerne, og dét pga overvægt 

Så skal tabe mig 15 kg...! Det er bare skide svært for mig, at tabe mig, for har sindsygt dårlig ryg, så alt hvad der hedder løbeture, cykelture og alt det dér, det kan jeg slet ikke... Det er pga dårlig ryg, at jeg overhovedet har taget på. Suk, det kommer til at tage lang tid.

Tak for du læste med 

Tillykke til alle der er blevet gravide og  for jer der forsøger!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

MM1987

ØV...

Jeg har selv gigt, så kender det der med at det er svært at finde en god motionsform, men hvad med svømning og måske Aqua punkt (flere svømmehaller har det gratis og det er noget gigtforeningen står bag).

Håber du finder modet - det skal nok lykkedes..

Anmeld

14. juni 2010

VIPpigen

Louisiana28 skriver:

Så har jeg været hos gynækolog. Hun scannede mig og kunne se, at mine æg er gået i dvale, derfor ingen mens. Og grunden til, at de er gået i dvale, er pga ubalance i hormonerne, og dét pga overvægt 

Så skal tabe mig 15 kg...! Det er bare skide svært for mig, at tabe mig, for har sindsygt dårlig ryg, så alt hvad der hedder løbeture, cykelture og alt det dér, det kan jeg slet ikke... Det er pga dårlig ryg, at jeg overhovedet har taget på. Suk, det kommer til at tage lang tid.

Tak for du læste med 

Neiiii.... Syntes bestemt ikke du ser for tyk ud til ikke at kunne blive gravid. Men hvis du er interesseret kan jeg scanne en kogebog jeg selv har lavet med masser af blandet også fedtfattige/slanke opskrifter... Hvad med at besøge et motionscenter og se hvordan de kan hjælpe dig med ryggen, der plejer at være meget hjælp at hente ved dem til sådan noget træning

Anmeld

14. juni 2010

Riksen

Dejligt at høre fra dig!

Selvom det er hårdt at skulle tabe 15 kg, så er det vel rart at vide, hvad der er "galt", og at du kan gøre noget ved.

Hvad med svømning? Er det ikke skånsomt for ryggen?

Anmeld

14. juni 2010

businesstigger

Øv det var da kedelige nyheder. Men hvis man skal prøve at se det positive så kan du stadig blive gravid hvis du taber dig og det må da være en god gulerod selvom det blir hårdt arbejde. Hvad med svømning. Det burde fx ikk være så hårdt for ryggen.

Håber det lykkes for dig og hold modet oppe.

Kram
Eva

Anmeld

14. juni 2010

Louisiana

Tak for jeres råd, det varmer 

Svømning er rigtig godt for ryggen, det er min pengepung, der kan blive et problem... Men vil da gøre et forsøg.

VIP-pigen: Jeg vil rigtig gerne ha' dine opskrifter, hvor er det bare utrolig sødt af dig!! 

Tak igen, I dejlige piger 

Anmeld

14. juni 2010

LifeIsGreat

Louisiana28 skriver:

Tak for jeres råd, det varmer 

Svømning er rigtig godt for ryggen, det er min pengepung, der kan blive et problem... Men vil da gøre et forsøg.

VIP-pigen: Jeg vil rigtig gerne ha' dine opskrifter, hvor er det bare utrolig sødt af dig!! 

Tak igen, I dejlige piger 

Du kan evt. også forsøge dig med "spis maven flad" og "spis dig gravid", da du bl.a. skriver at det er pga. ubalance i hormonerne - det kunne jo tyde lidt ala pco.

Anmeld

1. marts 2011

Little ones

Jeg kender det med at have besvær med både at få råd til træning og finde den træning man kan holde til og som er bedst for lige netop én selv.

Jeg har piskesmæld og har i mange år ikke kunnet holde til træning, men lykkedes mig at holde vægten nede og til tider tabt de kilo som jeg ønskede, med sund kost, så jeg håber det kan være motivation til dig.

I dag kan man ikke få en recept på motion, men pga mit piskesmæld, og en henvisning til en fysioterapeut, går jeg nu hos en fys./klinik hvor der også er træningscenter, og på den måde kan jeg træne til halv pris i deres lokaler via henvisningen/behandlingen. Dertil har en træner/anden fys. lavet en træningsplan til mig, i samarbejde med min fys.behandler, så jeg for den helt optimale træning. Så, måske kunne det være muligt for dig med god træning derigennem og fagfolk til at hjælpe dig, og til en overkommelig pris + at der sådanne steder ikke går dem som træner ekstremt osv.

Jeg har selv været sygemeldt i lange perioder, og kender til enorm stram økonomi, men klø på hvis du har chancen og tænk på at det er super godt givet ud, i det lange løb når I evt også tænker på en lille en.

Til sidst så har min mor også problemer med gigt, og går til varmvands-gymnastik. Jeg har også forsøgt, men kunne ikke holde til det. Men til hende er det virkelig et hit, og jeg mener også at gigtforeningen skriver om nogle af holdene, men ellers så undersøg i det område du bor i - evt. svømmehaller, der er garantert noget.

Pøj pøj med det, og håber dette gav inspiration

Anmeld

1. marts 2011

Dinna88

Tak for du læste med 

Æv æv, sikke da en nyhed 

Hvad kan du af træning?
Kan du powerwalke?? Det er nemlig også effektivt og faktisk sundere end løb. Kan du ikke cykle?? Hvad med styrketræning? Og svømning?

Anmeld

1. marts 2011

otlitrom

Dinna88 skriver:

Æv æv, sikke da en nyhed 

Hvad kan du af træning?
Kan du powerwalke?? Det er nemlig også effektivt og faktisk sundere end løb. Kan du ikke cykle?? Hvad med styrketræning? Og svømning?

Indlægget er fra 14 juni, 2010...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.