Skal vi have flere børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2008

Nadi

Juniors mor skriver:

nu skriver jeg lige igen.....
Vil bare lige sige, at du kan få en masse informationer, hvis du googler "ægsortering" eller "PGD" (som det hedder på fagsprog). Der er også masse gode informationer og links om HC på www.csh.dk
Helle -der arbejde indefor dette felt ;)

Du er jo som en engel sendt fra himlen (L) Ja da jeg ikke har fysisk kontakt til dig kan jeg ikke give dig den største kramme jeg er i besidelse af, så du får lige en elektronisk (H)

Det betyder virkelig meget for mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

MrsMartens

Lorte mig!!!!!
Jeg stemte inden jeg læste!!!!

Jeg synes ikke noget af det du nævner er er god grund til ikke at få flere børn!!!
Så kom i sving, der er KUN 50% riciko for at Dennis evt. giver en sygdom videre, og det er altså heller ikke sikkert at du giver dine eventuelle gener videre!!

Men jeg kan godt forstå at du bliver ramt af det!!
(H)

Anmeld

19. juni 2008

BellaT

Ja, stemmer jeg.

Nadi, jeg forstår godt hvad du mener med det at være mor. Det er det største i verden!:D

Hvor er det godt at der er så mange kloge kvinder herinde(L)! Der ved så meget forskelligt.

Knus fra Helle...

Anmeld

19. juni 2008

ivfmarie

Kæreste Nadi!!

De fleste har sagt det meste... og du er kommet ind i kampen igen - GODT!! For selvfølgelig skal I ha flere børn!

Jeg holder helt med Juniors Mor, PGD er vejen frem for jeg - hvis altså det viser sig at Dennis bærer genet...Hvis han IKKE bærer genet er der jo slet ikke noget at være bekymret for...
I denne fagre nye verden varer det jo ikke længe inden det er tilladt at lade en blodprøve afsløre fostrets køn allerede i de første leve uger, og så kunne man jo vælge en abort hvis det viser sig at være et drengebarn - det kunne jeg IKKE gøre, men muligheden vil komme snart. Og så kunne I spare hele PGD proceduren, som bestemt IKKE er en leg.

Som du også selv skriver, vil du tage kontakt og få vejledning inden i kaster jer i sving med næste mand til fodboldholdet.

Marie - der på ingen måde kan gå med til at bryskræft skal afholde dig fra at få børn, så den del kommenterer jeg slet ikke på (næsten ;))

Anmeld

19. juni 2008

Nadi

ivfmarie skriver:

Kæreste Nadi!!

De fleste har sagt det meste... og du er kommet ind i kampen igen - GODT!! For selvfølgelig skal I ha flere børn!

Jeg holder helt med Juniors Mor, PGD er vejen frem for jeg - hvis altså det viser sig at Dennis bærer genet...Hvis han IKKE bærer genet er der jo slet ikke noget at være bekymret for...
I denne fagre nye verden varer det jo ikke længe inden det er tilladt at lade en blodprøve afsløre fostrets køn allerede i de første leve uger, og så kunne man jo vælge en abort hvis det viser sig at være et drengebarn - det kunne jeg IKKE gøre, men muligheden vil komme snart. Og så kunne I spare hele PGD proceduren, som bestemt IKKE er en leg.

Som du også selv skriver, vil du tage kontakt og få vejledning inden i kaster jer i sving med næste mand til fodboldholdet.

Marie - der på ingen måde kan gå med til at bryskræft skal afholde dig fra at få børn, så den del kommenterer jeg slet ikke på (næsten ;))

Så vidt jeg har forstået så er det ikke kun mænd der får denne sygdom, men også kvinder. Så jeg ville ALDRIG også selvom jeg slet ikke havde noget at bekymre mig om, vælge et barn fra fordi det havde det "forkerte" køn.

Det at jeg muligvis er i højrisiko for at udvikle brystkræft får mig heller ikke til at vælge børn fra. Absolut ikke, nærmere det modsatte da det jo mindsker risikoen at føde børn og amme.
Det var bare mine tanker og bekymringer der kom til udtryk. Jeg synes lige det er en del og måske mere end andre skal bryde deres små hjerne med. Man har vel ondt af sig selv nogle gang ikke :) :$ :P

Men jeg er super glade for jeres savr, og har også fået en masse nyttige informationer og en ny viden. Var nemlig ikke klar over at der var noegt der hed PGD, men det gør jeg nu. Og synes også det lyder som det helt rigtige for os. Og ja jeg vil kontakte lægen og håber da at vi vil komme i betragtning til sådan en behandling.

Anmeld

19. juni 2008

ivfmarie

Du spør bare hvis der er nget... jeg er sikker på at Juniors mor og jeg vil gøre hvad vi kan for at finde svar - vi har det jo tæt på vore hverdag. Ganske vist laver vi ikke PGD på "min" klinik - men hvis jeg får noget at skulle have sagt, så kommer vi til det! ;)

Marie - nu med grund til at ha "ivf"-navnet

Anmeld

19. juni 2008

Loggidut

hmmmm, jeg har læst, og nægter at stemme...og her har du min forklaring.

hvordan i vælger at planlægge jeres liv, er helt op til jer, og hvad enten i vælger, vælger i fordi det er det rigtige for jer og jeres barn/børn!

Når det er sagt, så vil jeg da også lige minde dig om, at du lige nu sidder i en meget slem situation, du har lige haft et dødsfald meget tæt på livet, og bølgerne af sorg har jo slet slet ikke lagt sig endnu, og måske er sådan en beslutning for jer, slet ikke så smart lige nu, for som man kan læse så er du meget optaget af alle de dårligdomme som kan ramme jer.

Kom op til overfladen, få lidt luft, før du beslutter dig, det er mit råd!

man skal altid starte ved roden af det onde, og i kunne jo evt. undersøge om din mand har den sygdom...har han det, er det jo ikke sikkert den går i arv til dine børn.
Du kan jo evt. spørge din mand, om han hellere var livet foruden...og om han mener hans forældre skulle havde valgt ikke at havde fået ham...

og så tror jeg nok du selv har svaret.

Kræft er en modbydelig sygdom, og de kan skræmme alle og enhver fra vid og sans...og selv om du er disponibel for den...ville du så ønske dine forældre havde valgt dig fra???

svarene ligger jo sådan set lige for næsen af dig, men lige nu tror jeg bare du er meget påvirket af situationen.

Kig på lille Olli...og fortæl mig lige om du kunne havde valgt anderledes hvis du havde kendt til sygdommen inden du skulle have ham.

altså...mit svar er enkelt, jeg tror ikke man skal lade sig skræmme af hvad livet kan byde, jo hvis der var 100% aranti for at det gik galt...men ellers ikke.

du får et stort knus...og et ordentlig spark bag i...så i kan få tjekket din mand!

ps/ nadi, det er også farligt at køre i bil...men det fraholder jo ikke folk at gøre det!

pps/ det lyder som om jeg er helt kold her...sorry, det er jeg altså ikke, for det er jo en slem tid, og nogle slemme ting der dukker op.
Men lad dig ikke skræmme væk fra de gode ting i livet ...lov mig det!

Anmeld

19. juni 2008

Loggidut

og de fleste havde så sagt det jeg egentlig ville sige...uden jeg så det...lol....jeg er som sædvanlig den aller langsomste knallert på havnen, og absolut den slappeste diller i saunaen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.