Skal vi have flere børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal vi have flere børn? (Stem først efter du har læst indlæget)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.274 visninger
27 svar
0 synes godt om
19. juni 2008

Nadi

Jeg er virkelig ked af det lige nu... Var ude at gå med min mor i eftermiddags og så snakkede vi om, om Dennis og jeg skal have flere børn. Grunden til at vi snakkede om dét er fordi her i forbindelse med min svigermors død, har jeg fundet ud af at den sygdom hans far havde var [k]Hontingtions Korea[/k], og hvis enten din mor eller far har denne sygdom så er der 50% ririko for at man selv får den. Det vil sige at Dennis enten har det eller ikke har det, og hvis han har det, ja så har Oliver også de samme odds mod sig :'( Det knuser mit hjerte at tænke på at min mand og søn måske har denne forfærdelige sygdom! For det er virkelig en forfærdelig sygdom. [blå]Til jer der ikke kender til sygdommen så kan jeg fortælle at det er en demens sygdom, hvor man bliver svagere og svagere og man får ufrivillige, meget stive, bevægelser. Man ændre fuldstændig personlighed og man kan ikke overskue noget. Det går kun ned ad bakke og den eneste fremtidsudsigt der er er at dø![/blå] Jeg selv har muligvis et gen, der gør at jeg har 80% risiko for at udvikle brystkræft! Og hvis jeg har genet ja så kan jeg jo også give det videre til mine børn, så vores børn/barn er faktisk udsat for hele to sygdomme som er livstruende :( Jeg aner ikke mine levende råd, for jeg vil [f]aldrig[/f] gøre mine børn ondt! Ja jeg er i syvsind om hvordan fremtiden skal se ud, og hvad den bringer. Vi vil jo gerne begynde på barn nr. 2 om et års tid, men nu er alt det her dukket op til overfladen, og det gør bare hele situationen og tanken om nr. 2 (3 og 4 ;)) trist og kedelig :S Istedet for lykkelig og spændende... Ja jeg vil gerne høre jeres mening for kan slet slet ikke samle tankerne og tænke klart lige nu. Så hvis I har læst med så lang og har lyst til a afgive en stemme, så vil jeg blive rigtig glad. I behøver ikke at skrive hvad I har stemt eller skrive noget overhovedet :) På forhånd tak (L) -Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

ka li ja

jamen søde ven da......

kan dennis ikke blive testet? altså for om han kar det der kores. for så er den skid da slåe.

mht brystkræft. så kan du få dt af alt muligt.. det må ikke være din grund til ikke at få flere børn!

du skal også tænke på at hver dag sker der nye ting, folk opdager nye vacciner og metoder til at redde os på. :)

jeg har ikke stemt, for jeg har ingen id om vi skal ha flere. pt er det nej, en jeg vil aldrig sige aldrig. en pige kunne jo være lækkert;)

Anmeld

19. juni 2008

Rasmine

Kan man ikke tage fostervandsprøver og tjekke det på den måde, hvis du nu blev gravid?
Ved godt det lyder makabert at "så får man bare en abort", men altså...???

Anmeld

19. juni 2008

Muffinmus

Lille Søde Nadia. Man skal dø af noget. Kræft er en af de aller mest døelige sygdomme vi har herhjemme. Om det så er brystkræft eller lungekræft er lige meget. Faktisk vil jeg hellere have brystkræft og få fjernet dem tidligt end at få lungekræft.
Der er kun EN garanti der holder her i livet...vi skal alle dø.
Og jeg synes ikke man bare tænke for meget over om man videre giver sådan et gen..vi har det sgu næsten efterhånden alle sammen på den ene eller anden måde.
Mht Dennnis fars sygdom, ja så er den ikke rar overhovedet. Men man er vel nødt til at tro på det bedste for et liv. Ikke kun frygte det værste.
Men tal sammen om det og se om der kan testes for det. Jeg ved mange sygdomme kan springe et led over, men har Dennis det ikke er der ern ok god risiko for at jeres barn heller ikke får det.

Anmeld

19. juni 2008

Nadi

ka li ja skriver:

jamen søde ven da......

kan dennis ikke blive testet? altså for om han kar det der kores. for så er den skid da slåe.

mht brystkræft. så kan du få dt af alt muligt.. det må ikke være din grund til ikke at få flere børn!

du skal også tænke på at hver dag sker der nye ting, folk opdager nye vacciner og metoder til at redde os på. :)

jeg har ikke stemt, for jeg har ingen id om vi skal ha flere. pt er det nej, en jeg vil aldrig sige aldrig. en pige kunne jo være lækkert;)

Dennis kan blive testet, men vil ikke. Og det støtter jeg ham i, for hvis han får beskeden om at han har det så er det bare en dødsdom han har til at hænge over hovedet og han verden vil gå i stå!

Brystkræft er heller ikke en grund for mig til ikke at få flere børn, men man tænker bare på det alligevel fordi jeg synes at mine børn så er ekrtra udsat for en træls sygdom.

Hehe afstemningen var men som en vejledning til Dennis og jeg om VI skulle have flere børn ;)

Anmeld

19. juni 2008

ka li ja

aj det kan jeg godt forstå han ikke vil så.
dør man tidligere? kan de intet gøre ved det?

Anmeld

19. juni 2008

Lise

Hvis og hvis...

Ja, selvfølgelig skal i selv lave nogle flere unger... der er naturligvis risiko for div sygdomme, men i er sunde og raske NU - og måske bliver i ved med at være det indtil i begge dør lykkelige af alderdom - og jeres børn ligeså. Og det ville da være træls at sidde der som gammel og tænke på alle de børn og børnebørn i kunne have haft, men ikke lavede pga diverse risici.

Anmeld

19. juni 2008

Nadi

ka li ja skriver:

aj det kan jeg godt forstå han ikke vil så.
dør man tidligere? kan de intet gøre ved det?

Det variere fra person til person, men ja det er forholdsvis tidligt, tidligere end man sådan lige bryder sig om.

Og pt er der ikke en "kur" mod det, men mener at man kan få noget medicin som gør hverdagen letter. Det ente med at hans far kom på et hjem fordi min svigermor ikke kunne holde til at passe ham til sids efter mange år. Og min svigerfar døde i 2001, så jeg har aldrig mødt eller kendt ham.

Anmeld

19. juni 2008

Ny mor

Åh, kære Nadia, det gør ondt at læse....men altså, som MariaE også skriver, så skal vi dø af noget og ingen af os har nogle garantier i livet selvom vi ikke bærer evt. sygdomsgener, så lad ikke det kaste en skygge over livet - ingen ved 100% hvad fremtiden bringer, så vi skal leve livet nu og her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Selvfølgelig skal i da have 3 børn mere, så du får din børneflok ;)

(H) (H) (H) Birgitte

Anmeld

19. juni 2008

ka li ja

aii hvor er det trist. kan sgu gjort forstå det er et dilemma....
på den anden side, er det så ikke fedt at være mor? du vil gerne være mor til flere.. så bliv det... og giv dem det bedste liv de kan få. så har du gjort dit(L)
jeg ville altså være lidt egoistisk på dt punkt! der er jo også chancer for de får et fantastisk laaaangt liv, uden sygdom.

få i bare nogle børn nadi. det fortjener i sgu(L)(L)(L)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.