Skal vi have flere børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2008

Juniors mor

Kære Nadia
Jeg kan godt forstå du synes det hele virker uoverskuleligt lige nu, men jeg kan kun sige, at selvfølgelig skal i have flere børn hvis i ønsker det.
Det må have været en hård besked at få, at din mands far havde Huntingtons Chorea. Er der en grund til din mand aldrig har fået det at vide?

Først vil jeg mene, at din mands sygdomssituation skal udreddes. Dvs det skal han selvfølgelig også selv ønske, da en del mennesker som evt er bære af en alvorlig arvelig lidelse ikke ønsker at vide besked. Det er dog vigtigt, at han bliver udredt, hvis i ønsker endnu et barn. Hvis din man ikke vil vide besked, kan han rent faktisk blive udredt uden at få svaret at vide, og du kan så få taget en moderkagebiopsi når du bliver gravid.
Hvis din mand har arvet sygdommen, kan i også vælge at blive gravide vha ægsortering, på den måde bliver de befrugtede æg tjekket i laboratoriet og et raskt sat op i dig.

Mht til din disponering for brystkræft, er det godt du ved det. På den måde kan du blive tjekket ofte og hvis du udvikler sygdommen bliver det opdaget tidligt og du bliver rask igen, så det synes jeg bestemt ikke skal være en hindring for at få børn.

Jeg synes i skal snakke med en læge om jeres situation og evt søge rådgivning og information på csh.dk.
Jeg håber det allerbedste for jer.
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

ka li ja

Juniors mor skriver:

Kære Nadia
Jeg kan godt forstå du synes det hele virker uoverskuleligt lige nu, men jeg kan kun sige, at selvfølgelig skal i have flere børn hvis i ønsker det.
Det må have været en hård besked at få, at din mands far havde Huntingtons Chorea. Er der en grund til din mand aldrig har fået det at vide?

Først vil jeg mene, at din mands sygdomssituation skal udreddes. Dvs det skal han selvfølgelig også selv ønske, da en del mennesker som evt er bære af en alvorlig arvelig lidelse ikke ønsker at vide besked. Det er dog vigtigt, at han bliver udredt, hvis i ønsker endnu et barn. Hvis din man ikke vil vide besked, kan han rent faktisk blive udredt uden at få svaret at vide, og du kan så få taget en moderkagebiopsi når du bliver gravid.
Hvis din mand har arvet sygdommen, kan i også vælge at blive gravide vha ægsortering, på den måde bliver de befrugtede æg tjekket i laboratoriet og et raskt sat op i dig.Mht til din disponering for brystkræft, er det godt du ved det. På den måde kan du blive tjekket ofte og hvis du udvikler sygdommen bliver det opdaget tidligt og du bliver rask igen, så det synes jeg bestemt ikke skal være en hindring for at få børn.

Jeg synes i skal snakke med en læge om jeres situation og evt søge rådgivning og information på csh.dk.
Jeg håber det allerbedste for jer.
Knus

det var da mega genialt!!! kan i ikke gøre det?

Anmeld

19. juni 2008

Tikki

Kan man ikke ægsortere? Min mors mand har en arvelig kræftsygdom (tyktarmskræft). Det dumme gen har han arvet efter sin far, som døde af sygdommen i en tidlig alder - min mors mand har genet (og kræften nu, men er blevet opereret) og hans to børn fra tidligere ægteskab har det (er blevet forbyggende opereret), min halvlillebror har det desværre også og skal opereres næste år, når han bliver 16.....:(

Nå, men det jeg vil sige er, at min mors mands søster har det også og hendes børn også. Den ene af hendes børn har nu selv fået et barn, hvor genet simpelthen er sorteret fra, så den lille nye pige får det med sikkerhed ikke.......kan man ikke gøre det i dit tilfælde? Det forudsætter selvfølgelig man ved hvilket gen det drejer sig om og en masse andre ting, jeg slet ikke ved nok om, til at sige noget om.......men ville da bare lige fortælle det, for selvfølgelig skal I da have flere børn ;) Men forstår så absolut godt dine bekymringer og tanker omkring det - puha :S

Anmeld

19. juni 2008

Nadi

Hvor er i DEJLIGE (L)

I aner ikke hviken lykke jeg føler lige nu!!

Jeg vil lige fortælle at jeg selv stemte JA! :) Det er nemlig min egen mening. Og jeg vil helst ikke lade mig kue af det her jeg vil ikke lade det slå mig ud. Det skal det ikke have lov til! Jeg tror meget på tankens magt, ikke at det kan gøre det alene. Men jeg tror på at man selv kan gøre forskellen.

Hvis din mand har arvet sygdommen, kan i også vælge at blive gravide vha ægsortering, på den måde bliver de befrugtede æg tjekket i laboratoriet og et raskt sat op i dig.

Jeg kontakter en læge efter sommeferien, når der er kommet lidt mere ro på i vore ellers meget hektiske og forvirrende hverdag som vi lige har pt. For det er da genialt at man kan det der, se der var en grund til at jeg spurgte jer ;)

Og jo Ka Li Ja det er det FEDESTE at være mor, jeg elsker det! Det er virkelig det jeg er sat i verden for at være (L)

Anmeld

19. juni 2008

mor til en del

Selvfølgelig skal i have flere børn.

Man løber jo altid en risiko når man går i gang med at få børn, men var jeg i dit sted ville jeg ikke være i tvivl.

Håber at du får styr på tankerne...

(H) herfra..

Anmeld

19. juni 2008

ka li ja

Nadi skriver:

Og jo Ka Li Ja det er det FEDESTE at være mor, jeg elsker det! Det er virkelig det jeg er sat i verden for at være (L)

jamen så har du jo selv svaret på alle dine spørgsmål!!!! det er bare det største!!!(L)(L)(L)(L)(L)(L)

Anmeld

19. juni 2008

Nadi

Jeanette skriver:

Kan man ikke ægsortere? Min mors mand har en arvelig kræftsygdom (tyktarmskræft). Det dumme gen har han arvet efter sin far, som døde af sygdommen i en tidlig alder - min mors mand har genet (og kræften nu, men er blevet opereret) og hans to børn fra tidligere ægteskab har det (er blevet forbyggende opereret), min halvlillebror har det desværre også og skal opereres næste år, når han bliver 16.....:(

Nå, men det jeg vil sige er, at min mors mands søster har det også og hendes børn også. Den ene af hendes børn har nu selv fået et barn, hvor genet simpelthen er sorteret fra, så den lille nye pige får det med sikkerhed ikke.......kan man ikke gøre det i dit tilfælde? Det forudsætter selvfølgelig man ved hvilket gen det drejer sig om og en masse andre ting, jeg slet ikke ved nok om, til at sige noget om.......men ville da bare lige fortælle det, for selvfølgelig skal I da have flere børn ;) Men forstår så absolut godt dine bekymringer og tanker omkring det - puha :S

Jeg er ked af at høre din famile er så hårdt ramt, men det lyder også til at der bliver gjort en masse forebyggende. Så jeg håber alt det bedste for dem der er i din famile og dem der kommer til :)

Det er nemlig det lidt trælde ved mit tilfælde, de kan ikke finde ud af hvilket gen det drejer sig om. Men jeg er i kontakt med en læge fra Århus Universitets sygehus som jeg skal kontakte igen når jeg begynder at nærme mig de 30, hvor jeg så skal igang med mammograif og regelmæssige test. Jeg glæder mig næsten til at blive 30 for jo før jo bedre. Som man kan læse i mit indlæg om "Bryster", så skal de fjernes med det samme hvis der er noget. Men jeg er inde i systemet, og jeg har også fået tilbudt at komme på Viborg sygehus og blive scannet hvis jeg har behov for det inden jeg nærmer mig de 30. Så det er helt klart beroligende!

Anmeld

19. juni 2008

Nadi

ka li ja skriver:

Nadi skriver:

jamen så har du jo selv svaret på alle dine spørgsmål!!!! det er bare det største!!!(L)(L)(L)(L)(L)(L)

I konw! Nogle gange er det bare nemmere at stå ved dem når man høre det samme fra andre. Det var bare min dumme (sagt med et ;)) der har sat tanker i hovedet på mig. Hun vil jo mig og min mand og hendes børnebørn det bedste! Og så er det rart at få bekræftet at man ikke er helt galt på den med sine tanker og ideér.

Anmeld

19. juni 2008

Juniors mor

Nadi skriver:

Hvor er i DEJLIGE (L)

I aner ikke hviken lykke jeg føler lige nu!!

Jeg vil lige fortælle at jeg selv stemte JA! :) Det er nemlig min egen mening. Og jeg vil helst ikke lade mig kue af det her jeg vil ikke lade det slå mig ud. Det skal det ikke have lov til! Jeg tror meget på tankens magt, ikke at det kan gøre det alene. Men jeg tror på at man selv kan gøre forskellen.

Jeg kontakter en læge efter sommeferien, når der er kommet lidt mere ro på i vore ellers meget hektiske og forvirrende hverdag som vi lige har pt. For det er da genialt at man kan det der, se der var en grund til at jeg spurgte jer ;)

Man kan så mange fantastiske ting idag - og ægsortering tror jeg bestemt i ville kunne komme i betragtning til.
Det er også super rart at systemet er så flexibelt, at det tager hensyn til, at din mand IKKE ønsker at vide besked.
Dejligt at du er glad igen - er sikker på i får et helt fodboldhold af dejlige unger (L)(L)(L)

Anmeld

19. juni 2008

Juniors mor

nu skriver jeg lige igen.....
Vil bare lige sige, at du kan få en masse informationer, hvis du googler "ægsortering" eller "PGD" (som det hedder på fagsprog). Der er også masse gode informationer og links om HC på www.csh.dk
Helle -der arbejde indefor dette felt ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.