Ang. det med din dagpleje - jeg synes du skal tage en snak med hende...altså ikke skælde ud, men sig, du har brug for at spørge hende om noget, du har tænkt over og som gør dig utryk. Og så kan du spørge hende om hvordan spisningen plejer at foregår, fordi du så gerne vil lære Niels at man spiser ved bordet, men har set at børnene har fået lov at rende rundt med maden...og så vil du bare høre, hvilken holdning hun har til det (så kommer du ikke ind i problemstillingen med, at hun måske forfordeler sit eget barn, for den er et lidt ømt emne og kan give anledning til mere konflikt) - ang. batteriet, så skal det bestemt ikke ske, men måske er det en stor dum fejl......synes du skal prøve at observere lidt mere på det og hvis det fortsætter, kan du gøre hende opmærksom på, at Niels er begyndt at putte alt i munden og at du er meget nervøs for, at han en dag kommer til at spise noget, der ligger og flyder.....ikke noget med at anklage hende, men bare en konstatering.
Når det så er sagt, synes jeg du skal prøve at kontakte den tilsynsførende pædagog og bare lige informere om din utryghed...mere for hvis der på sigt skulle blive problemer, så er du på forkant med situationen og kommunen er orienteret og vil så nok på den baggrund være på din side og støtte dig. Min svigerinde stod lidt i samme situation for 1 år siden (men det handlede om, at dagplejen ikke kunne lide hendes barn, så han sad altid alene) og hun havde løbende kontakt med tilsynspædagogen og det endte med et møde, hvor kommunen støttede hende fuldt ud og alt blev så godt efterfølgende.
Nå, det blev lidt langt...håber du kan bruge bare lidt af mit ævl ;)
Anmeld