Brug for mening om dp ( LAAAAAAANG )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2008

Rasmine

Pyha Joan. Sikke et dilemma. JA, det er træls hvis han skulle flytte DP igen, men det skal han nok komme over lynhurtigt, det er vel ikke meget værre end dem som har haft en million milliard gæstedp'ere på kort tid? Synes du skal flytte ham, og få den ro indeni. Tror sgu ikke hun fortæller dig det, hvis hendes egen unge slår Niels. :'( Er det en meget stor omvej for Jer at køre til Viborg? Synes jeg har set nogle annoncer for privat dp i Jeres omrpåde ellers. Maria, et eller andet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

Rasmine

PS: uanset hvad skal der ikke flyde rundt med batterier, når der er børn i nærheden.
Det kan give hjerneskade.

(Nadi, det ved du vel...job...?)

Anmeld

19. juni 2008

Joan ( Smallie )

hvordan finder man en privat dp??

Anmeld

19. juni 2008

Rasmine

Øh...pas...
Har bare set annoncer i Viborg Nyt.
Får i ikke den?
Prøver lige at se om vores er røget ud...

Anmeld

19. juni 2008

Rasmine

http://www.mariasdagpleje.dk/11091588

Hun bor i Kvols, er det samme område som dig?

Fandt én her, ellers så ring til kommunen, de må vide det, det er dem som godkender, mener jeg?

Anmeld

19. juni 2008

Rasmine

PS; ellers har min venindes tvillinger lige fået plads i en vs, så deres gamle dp-pladser bliver ledige pr. aug.
Det er i Overlund, også privat.

Anmeld

19. juni 2008

ka li ja

skal en privat dp godkendes af kommunen???
troede ligesom man slap for dem, ved at være privat

Anmeld

19. juni 2008

Tikki

ka li ja skriver:

skal en privat dp godkendes af kommunen???
troede ligesom man slap for dem, ved at være privat

Jeg er privat dagpleje (fordi vi ikke har fået plads endnu til lillepigen), men er selvstændig med eget firma -uhhhh8D, så jeg sætter selv prisen pr. barn osv. Skal så også selv købe alt udstyr selv osv. Men jeg har valgt at blive godkendt af kommunen, for så kan forældrene få 75% af deres udgifter til mig dækket. Kommunen har bare kigget på mit hjem og kommer på besøg en gang i mellem - ellers bestemmer jeg selv. Man kan også vælge at være privat dagpleje ved at være ansat af kommunen, men så bestemmer du ikke selv din løn :P

Anmeld

19. juni 2008

ka li ja

ååhh på den måde. tak skal du ha for svar:D

Anmeld

19. juni 2008

Tikki

Ang. det med din dagpleje - jeg synes du skal tage en snak med hende...altså ikke skælde ud, men sig, du har brug for at spørge hende om noget, du har tænkt over og som gør dig utryk. Og så kan du spørge hende om hvordan spisningen plejer at foregår, fordi du så gerne vil lære Niels at man spiser ved bordet, men har set at børnene har fået lov at rende rundt med maden...og så vil du bare høre, hvilken holdning hun har til det (så kommer du ikke ind i problemstillingen med, at hun måske forfordeler sit eget barn, for den er et lidt ømt emne og kan give anledning til mere konflikt) - ang. batteriet, så skal det bestemt ikke ske, men måske er det en stor dum fejl......synes du skal prøve at observere lidt mere på det og hvis det fortsætter, kan du gøre hende opmærksom på, at Niels er begyndt at putte alt i munden og at du er meget nervøs for, at han en dag kommer til at spise noget, der ligger og flyder.....ikke noget med at anklage hende, men bare en konstatering.

Når det så er sagt, synes jeg du skal prøve at kontakte den tilsynsførende pædagog og bare lige informere om din utryghed...mere for hvis der på sigt skulle blive problemer, så er du på forkant med situationen og kommunen er orienteret og vil så nok på den baggrund være på din side og støtte dig. Min svigerinde stod lidt i samme situation for 1 år siden (men det handlede om, at dagplejen ikke kunne lide hendes barn, så han sad altid alene) og hun havde løbende kontakt med tilsynspædagogen og det endte med et møde, hvor kommunen støttede hende fuldt ud og alt blev så godt efterfølgende.

Nå, det blev lidt langt...håber du kan bruge bare lidt af mit ævl ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.