ih nej altså (om graviditet..bare så nogen kan sortere ;o))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2008

Tikki

[citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f] Hej Jeanette! Jeg ved lige nøjagtig hvordan du har det... Oliver's nakkefold var 2,5 mm og det er lige der grænsen går, risikoen for at han havde downs syndrom var 1:474. Dine er dog noget lavere, desværre :( Men man kan jo heldigvis få vished om det :) Vi fik tilbudt en forstervandsprøve, men takkede vi nej til da der jo også er ririko for at man arbortere efter sådan en. Og både Dennis og jeg var indstillet på at få det her barn lige meget om det var mongol eller ej! Og fordi vi takkede nej blev han's hjerte scannede to gange, og alt var bare i tip top og ririkoen blev ændret til 1:887 eller sådan noget. Har du tænkt over hvad der skal ske hvis det viser sig at der er et kromoson mere end der skal være, for jeg går ud far at en moderkagebiopsi og en fostervandsprøve viser det samme (?) Eller har jeg fuldstændig midforstået noget? Jeg håber det bedste for dig og den lille bebs... -Nadia[/citat] Ja, det er det samme.......og ja, vi har tænkt det igennem grundigt, da vi skulle have Iza og vi har det på samme måde denne gang. Men jeg vil helst gerne undlade den diskussion her i denne tråd...hvis du forstår :S....for det er et meget følsomt emne, synes jeg. Jeg må bare skyde det lidt væk, tror jeg, for lige meget hvad jeg tænker og stopper ind i mit hoved af tanker, så ændrer det ikke resultatet på torsdag ;), siger min så fornuftige mand :) Og han har jo ret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

Monica

Jeg fik nøjagtigt dit tal 1:58... Jeg var helt ude af den8D, hårdt at vente på svar... Men Gustav var sund og rask... Og hold da op han er fuld af spilopper i øjeblikket...
Du må endelig lade os høre hvordan det går...

Tænker på dig...(L)

Moni

Anmeld

19. juni 2008

Nadi

[citat][f][småt]Jeanette skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f] Hej Jeanette! Jeg ved lige nøjagtig hvordan du har det... Oliver's nakkefold var 2,5 mm og det er lige der grænsen går, risikoen for at han havde downs syndrom var 1:474. Dine er dog noget lavere, desværre :( Men man kan jo heldigvis få vished om det :) Vi fik tilbudt en forstervandsprøve, men takkede vi nej til da der jo også er ririko for at man arbortere efter sådan en. Og både Dennis og jeg var indstillet på at få det her barn lige meget om det var mongol eller ej! Og fordi vi takkede nej blev han's hjerte scannede to gange, og alt var bare i tip top og ririkoen blev ændret til 1:887 eller sådan noget. Har du tænkt over hvad der skal ske hvis det viser sig at der er et kromoson mere end der skal være, for jeg går ud far at en moderkagebiopsi og en fostervandsprøve viser det samme (?) Eller har jeg fuldstændig midforstået noget? Jeg håber det bedste for dig og den lille bebs... -Nadia[/citat] Ja, det er det samme.......og ja, vi har tænkt det igennem grundigt, da vi skulle have Iza og vi har det på samme måde denne gang. Men jeg vil helst gerne undlade den diskussion her i denne tråd...hvis du forstår :S....for det er et meget følsomt emne, synes jeg. Jeg må bare skyde det lidt væk, tror jeg, for lige meget hvad jeg tænker og stopper ind i mit hoved af tanker, så ændrer det ikke resultatet på torsdag ;), siger min så fornuftige mand :) Og han har jo ret. [/citat] Forstår jeg udemærket godt, ville også bare høre om I havde snakket ordentligt om det eller om I ville vente med at ta diskutionen efter torsdag. Lige for god ordens skyld vil jeg gerne sige (og det er til alle, ikke kun dig) at man jo selvfølgelig har et valg. Og man skal tænke sig godt om inden man sætter et barn i verden med et specielt behov, hvis man ved det på forhånd. Nej du kan ikke ændre på resultatet, men du kan forberede dig på det ene eller det andet svar. Der er jo kun to muligheder... Men jeg ønsker jer alle held og lykke! (H)

Anmeld

19. juni 2008

Tikki

[citat][f][småt]Monica skriver:[/småt][/f] Jeg fik nøjagtigt dit tal 1:58... Jeg var helt ude af den8D, hårdt at vente på svar... Men Gustav var sund og rask... Og hold da op han er fuld af spilopper i øjeblikket... Du må endelig lade os høre hvordan det går... Tænker på dig...(L) Moni[/citat] åhhhh det trængte jeg sgu lige til at høre...ved godt det ikke kan give mig svar på noget, men synes altid jeg hører om tal der hedder 1: 30000000 ellers sådan noget :D og aldrig de lave. Det er godt nok ikke fedt at få sådan et lavt tal, synes jeg ikke....og jeg var helt nede med Iza, da det var 1:270..8D HA og nu er det meget lavere :'(...men men men, jeg håååber da inderligt at alt er fint.

Anmeld

19. juni 2008

Rasmine

Da jeg ventede Rasmus fik vi også at vide til NF scanningen at nakkefolden var lidt tyk.(kan ikke huske tallene) Men tallene var ikke så høje, at jeg sku have lavet det der moderkage noget. Vi skulle komme igen i uge 20, og få ham scannet én til gang, og så også hjertet. Jeg var sikker på at vi skulle have en lille mongol, men Lars havde opfattet at det ikke var så slemt med de tal. Værsågod at gå der i 8 uger, og tro der måske kom en mongol. :'( Der var så ikke noget, men det var virkelig en hård tid. Godt du så hurtigt kan få af/-bekræftet hvad det er for en lille én du har i maven. HVIS vi skal have én mere, vil jeg gerne scannes fra dag 1 nærmest. Jeg vil ikke have et handicappet barn, måske fordi jeg arbejder med dem irl. Lyder måske hårdt at sige sådan og bare sortere fra, men sådan er det nu engang her i huset. Læs i øvrigt lige den artikel, som blev postet idag(eller igår) måske... Op med humøret, babyen er garanteret som den skal være. (H)

Anmeld

19. juni 2008

Nadi

Mebach: Man må gerne "sortere", det er jo derfor vi gud ske tak og lov har fri abort. Hvis man ikke magter den opgave det er at være mor og far til et handikappet barn, så skal man IKKE sætte det i verden. Ja det er bare min mening. Men jeg tror altså på livskvalitet og ikke kvantitet! Sådan har jeg det også med mad ;) Ej, spøg til side!

Men synes det er sejt og stærk at man tør sige/indrømme at man ikke magter dén oopgave. For hvis man ikke kan give sine børn de bedste levevilkår eller muligheder så er den ikke længere! Og det gælder både for teenage-pigen der er blevet gravid ved et uheld, karriere-kvinden som ikke har tid/overskud/nok i sig selv eller hvad det end måtte være der gør at man ikke kan ta vare på et barn.

Nu må I skyde mig ned eller lade være, vil bare udtrykke min mening! Så håber jeg I kan holde til at høre det...

Anmeld

19. juni 2008

ka li ja

Nadi skriver:

Mebach: Man må gerne "sortere", det er jo derfor vi gud ske tak og lov har fri abort. Hvis man ikke magter den opgave det er at være mor og far til et handikappet barn, så skal man IKKE sætte det i verden. Ja det er bare min mening. Men jeg tror altså på livskvalitet og ikke kvantitet! Sådan har jeg det også med mad ;) Ej, spøg til side!

Men synes det er sejt og stærk at man tør sige/indrømme at man ikke magter dén oopgave. For hvis man ikke kan give sine børn de bedste levevilkår eller muligheder så er den ikke længere! Og det gælder både for teenage-pigen der er blevet gravid ved et uheld, karriere-kvinden som ikke har tid/overskud/nok i sig selv eller hvad det end måtte være der gør at man ikke kan ta vare på et barn.

Nu må I skyde mig ned eller lade være, vil bare udtrykke min mening! Så håber jeg I kan holde til at høre det...

nej lige præcis min mening. derfor ville vi også tjekkes, for det var vi 100 procent enige om vi ikke kunne/ville klarer!

Anmeld

19. juni 2008

BellaT

Hej Jeanette.

Håber det bedste for din lille bebs, som selvfølgelig bare efterligner sin storesøster;).

Kan godt forstå din bekymring:(.

Knus fra Helle...

Anmeld

28. februar 2009

cacala

Hej Piger
er lige blevet 37 og var til nakkefold scanning igår
alt var super med scannings billeder, næseben og nakkefolden så fin, ben så regnet ud fra blod prøven var tallet nu 1.75 jeg er meget nervøs
skal ha taget testen på onsdag om der er fejl på den lille.
hilsen den ulykkelige

Anmeld

28. februar 2009

Tikki

øhhhh nå okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.