ih nej altså (om graviditet..bare så nogen kan sortere ;o))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.809 visninger
29 svar
0 synes godt om
19. juni 2008

Tikki

Jeg har været til nakkefoldscanning i dag og f...... om ikke det er sidste graviditet om igen. Nakkefolden er forstørret og jeg skal have en moderkagebiopsi på onsdag. Mit tal blev 1:58 og en nakkefold på 3,7 :-o .....med Iza var det 1:270 og en nakkefold på 3....ih altså øv øv øv.

Jeg skal også gennem alle scanningerne....faktisk endnu flere pga. forstørret nakkefold også kan betyde hjertefejl. Jeg trøster mig med, vi har prøvet det før med Iza og hun er sund og rask......det, der bekymrer mig denne gang, er at den har mindre hoved end Iza havde på det tidspunkt samt en større nakkefold.......men jeg kan jo ikke gøre så meget. Alt andet var fint og den havde også et næseben, som skulle være en god ting ;)

Nå ja, der var kun en, men meget plads ;) Termin d. 27. december.

Kram herfra
Jeanette, der lige blev lidt træt af det hele, men også indså at selvom min datter er lidt træls for tiden, så er jeg lykkelig for, hun er som hun skal være!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

birgittemarie

Øv ha :'( Jeg havde også for høje tal med Nova Maria og skulle også have en moderkagebiopsi og jeg kan huske, jeg blev helt svimmel og dårlig, da jeg fik det at vide, fordi jeg var så bange for, at der var noget glat med hende +o(. Heldigvis fik jeg det foreløbige svar allerede to dage efter, for det er edder brøleme ikke sjovt at gå i tre uger uden vished. Håber det også går så hurtigt for dig! Og at alt selvfølgelig er som det skal være med den lille pusling! Kan godt forstå, at det lige får dig til at være ekstra lykkelig for Iza selvom hun er lidt over følsom for tiden, den lille skat (L) Krydser fingre for at alt er vel! Hvornår skal du have taget biopsien? Kh Birgitte (H)

Anmeld

19. juni 2008

ka li ja

skide træls at du skal igennem det, men vær glad for du har muligheden for at få det fortaget, hvis du da ikke er interesseret i en mongo...
vi ville med sikkerhed ha fjernet vores hvis det var tilfældet, men det er nok fordi jeg har en kusine dom er mongol, og jeg VED hvad det vil sige!!!
håber alt er i den fineste orden og tallene bare var lidt skæve;)

Anmeld

19. juni 2008

ivfmarie

uhada.. Men som du selv skriver, så er Iza jo som hun skal være selvom tallene gav hende andre odds :D Og sådan er det selvfølgelig også med den lille spunk ;)

Jeg ved det er en træls ventetid - men det skal nok gå godt...

Kram Marie

Anmeld

19. juni 2008

Marco2

Åhh hvor trælst at I skal igennem det igen. X'er fingre for at alt er som det skal være med den lille spunk. AG

Anmeld

19. juni 2008

Tikki

[citat][f][småt]birgittemarie skriver:[/småt][/f] Øv ha :'( Jeg havde også for høje tal med Nova Maria og skulle også have en moderkagebiopsi og jeg kan huske, jeg blev helt svimmel og dårlig, da jeg fik det at vide, fordi jeg var så bange for, at der var noget glat med hende +o(. Heldigvis fik jeg det foreløbige svar allerede to dage efter, for det er edder brøleme ikke sjovt at gå i tre uger uden vished. Håber det også går så hurtigt for dig! Og at alt selvfølgelig er som det skal være med den lille pusling! Kan godt forstå, at det lige får dig til at være ekstra lykkelig for Iza selvom hun er lidt over følsom for tiden, den lille skat (L) Krydser fingre for at alt er vel! Hvornår skal du have taget biopsien? Kh Birgitte (H) [/citat] Jeg skal have den på onsdag og har det første svar på torsdag- allerede dagen efter, så det er jo en fin service......men lige nu er der læænge til onsdag og torsdag synes jeg :(

Anmeld

19. juni 2008

Loggidut

ark søde Jeanette...vil du ikke godt forklare mig hvad det nakkefold er...aj det ved jeg godt, men hvad betydning tallene har...

jeg har jo aldrig fået sådan en, og aner ikke op og ned på de tal.

tror du ikke bare det er de samme symtomer som Iza havde???

Anmeld

19. juni 2008

Ny mor

Åhh, Jeanette, hvor træls.............nogle gange hader jeg bare de tests fordi de bekymrer ofte unødigt, men jeg kan da godt forstå dig......

Snakkede med en jm da jeg var til NFscanning med Marius som sagde, at de faktisk ikke kunne sige noget 100% med den scanning. Hun havde oplevet normale børn med forstørret nakkefold og nogle der havde normal nakkefold havde vist sig overraskende at være handicappede, så.....naturen snyder bare nogle gange.

Mit tal (da jeg var 36!!!!!) med Julius var 1:82.000 og "kun" 1:3000 med Marius, så den svingning på kun et år bekymrede selvfølgelig mig........ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, andet end at man ikke altid skal male fanden på væggen...scanninger er både godt og skod, synes jeg.....
Når alt det sagt, så xxxxxxxxxxxxxxx-er jeg fingre for lillespiren er helt som den skal være (H) (H) (H)
knus Birgitte

Anmeld

19. juni 2008

Tikki

Loggidut skriver:

ark søde Jeanette...vil du ikke godt forklare mig hvad det nakkefold er...aj det ved jeg godt, men hvad betydning tallene har...

jeg har jo aldrig fået sådan en, og aner ikke op og ned på de tal.

tror du ikke bare det er de samme symtomer som Iza havde???

Jo altså, man kan sige, man måler barnet nakke (væskeansamling i nakken)og jo større nakke jo større risiko for, at det er et barn med Down syndrom (og/eller hjertefejl). Jeg mener 2,5 mm nakkefold er gennemsnittet (kan ikke helt huske det) og alt derover kaldes en forstørret nakkefold. Tallene er en risikoberegning - De beregner på baggrund af min alder, en blodprøve, jeg har fået taget inden og så nakkefoldens størrelse. Og jeg har altså risiko for 1 mongolbarn ud af 58 fødsler. Det er et meget lille tal, hvorfor jeg bliver tilbudt en moderkagebiopsi, hvor de tager et stykke af moderkagen og ser på fostrets komosomer. Så på torsdag ved jeg, om jeg venter et mongolbarn :S - hjertescanningerne ligger i uge 14 og uge 21, så der er lidt til.

Håber det hjalp lidt ;)

Anmeld

19. juni 2008

Nadi

Hej Jeanette! Jeg ved lige nøjagtig hvordan du har det... Oliver's nakkefold var 2,5 mm og det er lige der grænsen går, risikoen for at han havde downs syndrom var 1:474. Dine er dog noget lavere, desværre :( Men man kan jo heldigvis få vished om det :) Vi fik tilbudt en forstervandsprøve, men takkede vi nej til da der jo også er ririko for at man arbortere efter sådan en. Og både Dennis og jeg var indstillet på at få det her barn lige meget om det var mongol eller ej! Og fordi vi takkede nej blev han's hjerte scannede to gange, og alt var bare i tip top og ririkoen blev ændret til 1:887 eller sådan noget. Har du tænkt over hvad der skal ske hvis det viser sig at der er et kromoson mere end der skal være, for jeg går ud far at en moderkagebiopsi og en fostervandsprøve viser det samme (?) Eller har jeg fuldstændig midforstået noget? Jeg håber det bedste for dig og den lille bebs... -Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.