hjælp! hun er umættelig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

MoarTNoah

lisbeth2910 skriver:

Jeg har samme problem. Hun tømmer også mine bryster.

Jeg havde besøg af sp igår som rådende mig til at lægge hende til brystet hver gang hun virker sulten, hvis så hun ikke bliver mæt og begge bryster er tømt skal jeg suplere op med MME. Det har jeg gjort i dag og det har fungeret rigtig godt :-)

Havde samme problem, men efter jeg begyndte at give mme ville han ikke bryster mere, for han vidste der kom  noget bagefter - SÅ PAS PÅ! hellere vent til din produktion bliver sat op!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

MoarTNoah

Limya skriver:

min søn er snart 6 mdr og jeg ammer ikke mere, grundet netop den problem du nævner sådan var han og folk der kom på besøg sagde bare at jeg så skulle give ham flaske, bare et enkel i døgnet... ja det skader vel ikke tænkte jeg,.. men hvad min mælke produktion gik helt ned og da han var 5 mdr gad han slet ikke bryst mere og heller have flasken, da den er nemmere... jeg fortryder så megeet at jeg har hørt efter på folk.. da jeg virkelig ville ønske at jeg havde ammet ham fuld ud og at han stadig var amme barn... så mit råd til dig.. læg hende læg hende til...

præcis det samme her! men han var kun 1,5 mdr.. SÅ surt show! og hold kæft hvor jeg tudede da jeg opdagede at der var gået et helt døgn hvor jeg ikke havde ammet (først døgn nogensinde!)

Anmeld

10. juni 2010

Unalisa

KatrineR skriver:

præcis det samme her! men han var kun 1,5 mdr.. SÅ surt show! og hold kæft hvor jeg tudede da jeg opdagede at der var gået et helt døgn hvor jeg ikke havde ammet (først døgn nogensinde!)

lige præcis men man lære af sine fejl og næste gang, kan jeg bare lade være mig at høre på folk indtil da kan jeg bare tude over min ammestop... det var så hyggelig og jeg savner det så meget

Anmeld

10. juni 2010

smokin

MaleneG skriver:

Du må ikke begynde at give mme hvis du vil forsat vil amme, du skal ikke være bange for der ikke er "nok" der bliver hele tiden produceret mælk, også imens man ammer, det tager ca. en time at genopfylde brystet helt, så kom du bare igang med at amme, og også gerne om natten, så du kan få produktionen øget.

min SP fortalte mig at mælken er 70% gendannet efter 2 timer? så nu er jeg da et stort når du skriver efter en time?????

Anmeld

11. juni 2010

L-Mortil3

Åh ja, den havde jeg også med Liam, ligesom Zette, fik jeg også at vide at brytmælken var ca 70 % genoprettet efter 2 timer, og at Liam derfor skulle ligges til, hver anden time (såfremt han ikke sov) - Hos mig tog det et par dage, hvor jeg ikke rigtig synes han var rigtig mæt, men den hyppige amning hjalp på mætheden og efter 2 døgn var mælkeproduktionen helt i top.

Hvis du synes hun er helt usigelig sulten og der bare INTET er, så må hun gerne få lidt MME i et snapseglas til at tage toppen af sulten.

Held og lykke med det Den ædedolk

Anmeld

11. juni 2010

june1987

et barn bliver ved med at producere mere og mere mælk og derfor er sutte behovet mere end nogen andre dag. så læg hende til så meget som muligt.. og jo selvom det føles som om der ikke er mere så er der... 

Anmeld

11. juni 2010

Betteisen

Hejsa.

Jeg tænker lidt at det er ud på aftenen du ikke føler du har mere mælk. Det er meget naturligt at produktionen falder på det tidspunkt og at det er om aftenen de ikke kan stilles tilfredse. Havde samme problem.

Det skulle hjælpe at lægge dem til så ofte som muligt hen ad dagen for at øge produktionen. Og dig selv... sørg for, at få rigeligt med væske.

Håber det lykkes for dig

Anmeld

11. juni 2010

Tulle28

Enig med de andre, læg hende til så ofte hun vil og lad være med at give MME... Husk det kun er en fase, selvom man godt kan blive lidt frustreret over bare at sidde lænket til sofaen. Jeg har brugt rigtig meget tid på www.ammenet.dk (mens jeg ammer...) og har lært en masse, det vil jeg helt klart anbefale alle nybagte mødre.

Knus Tulle

PS. En anden hjemmeside der er rigtig god er http://www.kellymom.com/bf/index.html

Anmeld

11. juni 2010

Corn

For at sætte produktionen op, skal hun tømme dit lager... Så smid dig på langs med baby på knappen og så am, am, am i de 2-3 dage det varer før hun har gjort jobbet...

Især om natten skulle være et godt tidspunkt. Tag hende med i seng og læg hende til, og så lad hende spise det hun kan og hjælp hende til hver gang hun begynder at søge. Det har virket for os...

Og husk at drikke rigeligt væske, og spis sundt-så tager hun fra dine depoter, det gør det hele lidt nemmere... (Og det med sundt kan nogen gange afviges fra, kan huske at mine "kasser" næsten var ved at eksplodere hvis jeg havde spist fedtholdig mad fx MacD)

Anmeld

11. juni 2010

stine_olesen

Supler med modermælks er statning, du kan stadig godt amme, men der er slet intet galt i at suplere med mme når de ikke kan få nok, for ellers får de ikke ro, taler af erfaring, måtte gøre det sammen med min dreng på 16 mdr kan var også umættelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.