hjælp! hun er umættelig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

MaleneG

B&J skriver:

må man slet ikke give hende lidt hvis nu pigen virkelig var sulten og der ikke var mere i brystet det syntes jeg nu min jordmor sagde men ellers kunne det være hun skulle snakke med hendes jordmor... hvis hendes prodiktion ikke øges

Jo man kan godt give en lille smule med snapseglas, eller "sprøjte" blot for at tage den værste sult, men man skal ikke begynde at give decideret flaske, da hun jo så ikke for øget produktionen, fordi hun spiser sig mæt i mme, og så er hun lige vidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Cris

Bare rollig, jeg kunne ikke mælke en drop indtil jeg endelig fand på tekniken. Og så kunne jeg mælke måske 60ml fra begge bryster! Men jeg har fuld ammet mine børn i 6 måneder. Babier er meget mere effektive til at tømme dine bryster. Og små babier vokser som ukrudt og de skal have mælk hele tiden. Husk at en nyfødt baby har en mave på en str. af en valdnødde, så der kan ikke være så meget i. Du skal regne med, at du skal amme nærmest konstant i nogle uger (jeg har gjord det i ca 3 måneder) Uden at tænke hvornår jeg ammede sidst og i hvor længe. Med min store kom hurtigt en rytme og så skulle jegj amme hver 2.time i seks måneder   Men det var ok. Med den lille skulle jeg amme hele tiden nogle gange, nogle gange gik 3 timer. Men jeg har bare ammet så meget de ville. De voksede meget og godt og de var glade. Efter 3 eller 4 måneder sker der pludseligt noget og så vil de ikke mere amme så meget. Brysterne er ikke længere så spændte og folk tror, at de ikke længere har mælk. Men det er ikke sådan, de har bare ændret deres rytme. Når man slapper af og man ammer så meget de vil i de første måneder, ville du opleve glade og dejlige tykke babier, og nemt at bare amme, når der er behov uden at skulle tænke på flasker. Efter 6 måneder har jeg ammet ca 4 gange om dagen (om natten er det forskelligt) og så stille og rollig mindre og mindre mælk. Efter 1år har jeg ammet 2 gange i døgnet indtil han var 15 måneder og pludseligt har jeg ikke haft mere mælk (dengang var jeg også gravid) Jeg håber, at det lykkes for jer, det er dejligt at kunne opleve det.

PS Forresten, der var nogle aftener dengang, hvor jeg har ammet i måske 3 eller 4 timer. De kunne ikke falde til ro, ulvetime som har varet nogle gang 4 timer hos os! Men de fik lov til det, så meget indtil de virkeligt ikke mere gad. Og så sov vi :-D En vikle eller slynge ville hjælpe dig.

Anmeld

10. juni 2010

B&J

MaleneG skriver:

Jo man kan godt give en lille smule med snapseglas, eller "sprøjte" blot for at tage den værste sult, men man skal ikke begynde at give decideret flaske, da hun jo så ikke for øget produktionen, fordi hun spiser sig mæt i mme, og så er hun lige vidt

du har helt ret

Anmeld

10. juni 2010

Unalisa

min søn er snart 6 mdr og jeg ammer ikke mere, grundet netop den problem du nævner sådan var han og folk der kom på besøg sagde bare at jeg så skulle give ham flaske, bare et enkel i døgnet... ja det skader vel ikke tænkte jeg,.. men hvad min mælke produktion gik helt ned og da han var 5 mdr gad han slet ikke bryst mere og heller have flasken, da den er nemmere... jeg fortryder så megeet at jeg har hørt efter på folk.. da jeg virkelig ville ønske at jeg havde ammet ham fuld ud og at han stadig var amme barn... så mit råd til dig.. læg hende læg hende til...

Anmeld

10. juni 2010

ML

Jeg vil også sige at produktionen nok skal sætttes op... Min sp hjalp mig med et godt råd: Lad hende spiste ca 5-10 min på første bryst for derefter at flytte hende over til det andet bryst og lad hende igen spise 5-10 min der. Sådan skifter du frem og tilbage indtil hun virker tilfreds eller begge bryster er blevet tømte. Det er lidt hårdt, men for mig var det meget effektivt til at sætte produktionen op. En 4-5 dage med den teknik og jeg kunne tydelig mærke resultatet.

Tro på at du kan. De aller fleste kvinder der ammer kan heldigivs mætte deres børn! Men hvis du føler tvivl så kontakt endelig din sp. De plejer at være gode med konkrete råd og tips.

Anmeld

10. juni 2010

Cris

Jeg vil også sige at produktionen nok skal sætttes op... Min sp hjalp mig med et godt råd: Lad hende spiste ca 5-10 min på første bryst for derefter at flytte hende over til det andet bryst og lad hende igen spise 5-10 min der. Sådan skifter du frem og tilbage indtil hun virker tilfreds eller begge bryster er blevet tømte. Det er lidt hårdt, men for mig var det meget effektivt til at sætte produktionen op. En 4-5 dage med den teknik og jeg kunne tydelig mærke resultatet.

Tro på at du kan. De aller fleste kvinder der ammer kan heldigivs mætte deres børn! Men hvis du føler tvivl så kontakt endelig din sp. De plejer at være gode med konkrete råd og tips.

Det er ikke så godt, det gør man ikke mere. Barnet få for meget formælk og ikke nok af den gode mælk (og hvis de får for meget af den tynde mælk kan de risikere, at de få kolik) Hun skal amme meget meget meget på den ene bryst. Og SÅ skifter man hende til den anden. Der er altid mælk i brysterne til din baby, de bliver aldrig helt tomme, men de skal self have pause og få lov til at indstille sig til produktionen. Så hvis man sidder og "marathon-ammer" så ville jeg sige, at man kan sagtens sidde i en halv time med den ene bryst, når de er så må og ammer langsomt og så skifte til den anden. Hvis man lægger hende til oft og godt lang, så vil produktionen stige. De første par måneder er kroppen lidt forvirret med, hvor meget mælk den skal egenlig lave, derfor er det godt at amme meget og så meget de små vil uden at give dem sut hele tiden (den er fin nok hvis man stå midt i netto og gerne vil handle færdig, men derhjemme er bedre at give dem mælk, når de har behov for det i stedet for sut)

Anmeld

10. juni 2010

ML

Cris skriver:

Det er ikke så godt, det gør man ikke mere. Barnet få for meget formælk og ikke nok af den gode mælk (og hvis de får for meget af den tynde mælk kan de risikere, at de få kolik) Hun skal amme meget meget meget på den ene bryst. Og SÅ skifter man hende til den anden. Der er altid mælk i brysterne til din baby, de bliver aldrig helt tomme, men de skal self have pause og få lov til at indstille sig til produktionen. Så hvis man sidder og "marathon-ammer" så ville jeg sige, at man kan sagtens sidde i en halv time med den ene bryst, når de er så må og ammer langsomt og så skifte til den anden. Hvis man lægger hende til oft og godt lang, så vil produktionen stige. De første par måneder er kroppen lidt forvirret med, hvor meget mælk den skal egenlig lave, derfor er det godt at amme meget og så meget de små vil uden at give dem sut hele tiden (den er fin nok hvis man stå midt i netto og gerne vil handle færdig, men derhjemme er bedre at give dem mælk, når de har behov for det i stedet for sut)

Helt enig i at den sidste mælk er vigtig og at det er bedst at tømme brysterne helt. Men, men, men... teknikken virkede rigtig godt for mig og min dreng endte med at tage rigtig fint på i den tid jeg brugte denne metode, plus han virkede rolig og mere mæt end tidligere.Så det kan være en effektiv måde til at sætte produktionen op.

Det er svært at give råd over nettet og der er så mange personlige erfaringer, nok bedre at snakke med en fagperson som kan høre mere om ammeritualer osv. Og så stole på sig selv

Anmeld

10. juni 2010

dorthemus

Cris skriver:

Enig  På barselsgangen fik jeg også at vide, at det er vigtigt at tilbyde det samme bryst igen efter pause/bøvsning så de når til den fede nærende mælk og ikke bare tørstslukkeren.

Jeg ammer nærmest konstant i øjeblikket og jeg lægger hende til når hun beder om det. I nat vågnede hun hver 1½ time fordi hun kun fik tørstslukkeren (hun faldt i søvn hele tiden) så hun blev ikke ordentlig mæt....smadder irriterende og hårdt med den afbrudte søvn.

Anmeld

10. juni 2010

Cris

ML skriver:

Helt enig i at den sidste mælk er vigtig og at det er bedst at tømme brysterne helt. Men, men, men... teknikken virkede rigtig godt for mig og min dreng endte med at tage rigtig fint på i den tid jeg brugte denne metode, plus han virkede rolig og mere mæt end tidligere.Så det kan være en effektiv måde til at sætte produktionen op.

Det er svært at give råd over nettet og der er så mange personlige erfaringer, nok bedre at snakke med en fagperson som kan høre mere om ammeritualer osv. Og så stole på sig selv

Ja, det er rigtigt, hvad du siger. Det var faktik en ammerådgiver, som havde fortælt mig om den der teknik. Men hvis det har hjulpet til din produktion, så er det bare positivt. Man skal også huske, at nogle babier er mere langsomt end andre, når de ammer... Det er ikke nemt med amning i starten! Jeg husker, jeg var så forvirret med mit første barn! Jeg troede, at jeg skulle bare smide brysterne frem hver 3. eller 4. time og så kunne de spise i måske 5 min og så var det det til næste gang. Da jeg fik en nyfødt i armene for første gang og jeg ville amme, jeg var ved at give op! Gudskelov jeg lærte så meget om det! Det er betemt ikke nemt i starten.

Anmeld

10. juni 2010

Cris

dorthemus skriver:

Enig  På barselsgangen fik jeg også at vide, at det er vigtigt at tilbyde det samme bryst igen efter pause/bøvsning så de når til den fede nærende mælk og ikke bare tørstslukkeren.

Jeg ammer nærmest konstant i øjeblikket og jeg lægger hende til når hun beder om det. I nat vågnede hun hver 1½ time fordi hun kun fik tørstslukkeren (hun faldt i søvn hele tiden) så hun blev ikke ordentlig mæt....smadder irriterende og hårdt med den afbrudte søvn.

Ja, jeg ammede så meget hver aften, indtil de virkeligt ikke længere gad og så sov vi, for jeg vidste, at så kunne komme nogle gode 3 eller 4 timer. Og når de sover hos dig i starten er også nemmere, man vågner ikke rigtigt af det (jeg kan ikke tale, hvor mange gange vågnede jeg fordi det var koldt for jeg sov med dynen ned og brysten frem, jeg nåede aldrig at pakke den!   Men så fand jeg på en god tricks med at klippe hul i mit nattøj       Sjov nok, det er nu efter seks måneder hvor begge mine børn sover dårligt. I starten går det så godt og så bliver de ældre og vågner 177 gange!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.