Bare rollig, jeg kunne ikke mælke en drop indtil jeg endelig fand på tekniken. Og så kunne jeg mælke måske 60ml fra begge bryster! Men jeg har fuld ammet mine børn i 6 måneder. Babier er meget mere effektive til at tømme dine bryster. Og små babier vokser som ukrudt og de skal have mælk hele tiden. Husk at en nyfødt baby har en mave på en str. af en valdnødde, så der kan ikke være så meget i. Du skal regne med, at du skal amme nærmest konstant i nogle uger (jeg har gjord det i ca 3 måneder) Uden at tænke hvornår jeg ammede sidst og i hvor længe. Med min store kom hurtigt en rytme og så skulle jegj amme hver 2.time i seks måneder
Men det var ok. Med den lille skulle jeg amme hele tiden nogle gange, nogle gange gik 3 timer. Men jeg har bare ammet så meget de ville. De voksede meget og godt og de var glade. Efter 3 eller 4 måneder sker der pludseligt noget og så vil de ikke mere amme så meget. Brysterne er ikke længere så spændte og folk tror, at de ikke længere har mælk. Men det er ikke sådan, de har bare ændret deres rytme. Når man slapper af og man ammer så meget de vil i de første måneder, ville du opleve glade og dejlige tykke babier, og nemt at bare amme, når der er behov uden at skulle tænke på flasker. Efter 6 måneder har jeg ammet ca 4 gange om dagen (om natten er det forskelligt) og så stille og rollig mindre og mindre mælk. Efter 1år har jeg ammet 2 gange i døgnet indtil han var 15 måneder og pludseligt har jeg ikke haft mere mælk (dengang var jeg også gravid) Jeg håber, at det lykkes for jer, det er dejligt at kunne opleve det.
PS Forresten, der var nogle aftener dengang, hvor jeg har ammet i måske 3 eller 4 timer. De kunne ikke falde til ro, ulvetime som har varet nogle gang 4 timer hos os! Men de fik lov til det, så meget indtil de virkeligt ikke mere gad. Og så sov vi :-D En vikle eller slynge ville hjælpe dig.
Anmeld