Vi har præcis de samme problemer med vores hunkat (som er 2 år). Min forlovede fik hende 3 uger før han mødte mig, før det var hun hos en pige (kælling), som behandlede hende dårligt, lukkede hende inde om natte og tog nogle gange hjemmefra i 4-5 dage uden at give hende mad. Hun begyndte for noget tid siden at tisse ved siden af kattebakken (og jeg er vant til udekatte - så jeg fik mine flip over dette). Plus hun er meget voldsom når hun leger og vil have opmærksomhed. Men aflivning kan IKKE komme på tale siger min forlovede.
Vi var så heldige at jeg ringede til vores faste dyrlæge - og blev henvist til en katte-psykolog (pisse dyr opringning tænkte jeg) - men det viste sig at være en studerende til katte-psykolog, og vi blev hendes 10. sag inden hun skal til eksamen, så vi fik et GRATIS besøg
Det viser sig, at vores lille Trunte er født stresset, og kan ikke lide lukket kattebakker - så vi har taget låget af, siden da har hun kun tisset ved siden af 2 gange (før i tiden var det 3 gange om dagen), men de sidste 14 dage har hun kun brugt kattebakken
Ang. leg - er vi nu blevet forbudt at lave voldsom med hende, og ikke bruge hånden til lege.
Hun lavede et terapi-program til os og Trunte.. Vist du har en mail-adresse, kan jeg sende det til dig, så kan du se hvad hun har skrevet af gode råd til os..
Anmeld