HJÆLP skal jeg aflive min kat eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Mathilde

En indekat får ikke udlevet sine instinkter på samme måde som en udekat og det er højst sandsynligt derfor han springer på jer, når i går forbi. Det er bare hans jagt-instinkt.

Det bedste er selvfølgelig at lade ham komme ud, men ellers kan i købe noget nyt legetøj og så lege med ham hver dag. Evt en mus eller lign. med snor i, så han kan løbe efter den

Håber i får det til at fungere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

BinaMor

jeg ville nok aflive ham min kat havde sådan en periode med tis og jeg var ved at blive vanvittig men gav hende en chance på nogle måneder og hun holdt op..

men det er farligt hvis han bider og kradser. jo han kan da få en ny familie men der er så mange katte og de fleste vil jo helst have en der ikke bider. og hvis han er indekat og det er UMULIGT at lukke ham ud såå.. man kan jo evt også prøve. vi nor ved trafikeret vej og vores kat klare sig fint.

men jeg ved hvor hårdt det er

man elsker de dyr så højt jo

Anmeld

7. juni 2010

B&J

Mathilde skriver:

En indekat får ikke udlevet sine instinkter på samme måde som en udekat og det er højst sandsynligt derfor han springer på jer, når i går forbi. Det er bare hans jagt-instinkt.

Det bedste er selvfølgelig at lade ham komme ud, men ellers kan i købe noget nyt legetøj og så lege med ham hver dag. Evt en mus eller lign. med snor i, så han kan løbe efter den

Håber i får det til at fungere...

ja men lege med ham gør vi rigtig meget han kommer nemlig selv med sin mus og vi kaster den og han kommer med den der er han vildt dygtig... og dejlig.... men det er det vi bor på første sal og ingen have eller kan ikke lukke ham ud

Anmeld

7. juni 2010

B&J

gabriellasmor skriver:

jeg ville nok aflive ham min kat havde sådan en periode med tis og jeg var ved at blive vanvittig men gav hende en chance på nogle måneder og hun holdt op..

men det er farligt hvis han bider og kradser. jo han kan da få en ny familie men der er så mange katte og de fleste vil jo helst have en der ikke bider. og hvis han er indekat og det er UMULIGT at lukke ham ud såå.. man kan jo evt også prøve. vi nor ved trafikeret vej og vores kat klare sig fint.

men jeg ved hvor hårdt det er

man elsker de dyr så højt jo

ja man elsker dem sku for meget og det gør så ondt...

Anmeld

7. juni 2010

pusling30

B&J skriver:

jeg er i dyb sorg ved ikke om jeg skal aflive min elskede kat.... ved at han gør en masse dumme ting som hoppe i bene på os og op af døre karme tisser rundt omkring og ja han har fået fjernet sine kuglen... og han gør stadig alle de ting som han gjorde i starten vi snakke med en i dag vi kan få ud og se på ham men hun sagde han havde en meget vred adfær og hun viste ikke om hun kunne hjælpe ham alt tyder på jeg skal aflive ham men han er jo min lille kat...

Jeg har en dejlig indekat som hopper op og ned af væggene og dørkarmene, han tissede også rigtigt meget rundt omkring, men da jeg købte en kattebakke med låg stoppede han. har også brugt nogle baldriandråber som virkelig tiltrækker kattene.

Han er en stor kat og har et enormt legebehov, og derfor har jeg købt fjerpinde, til ham, og dem kan han lege med i flere timer.. De er rigtig gode da ingen katte kan stå for dem!

Mvh Anja

Anmeld

7. juni 2010

B&J

pusling30 skriver:

Jeg har en dejlig indekat som hopper op og ned af væggene og dørkarmene, han tissede også rigtigt meget rundt omkring, men da jeg købte en kattebakke med låg stoppede han. har også brugt nogle baldriandråber som virkelig tiltrækker kattene.

Han er en stor kat og har et enormt legebehov, og derfor har jeg købt fjerpinde, til ham, og dem kan han lege med i flere timer.. De er rigtig gode da ingen katte kan stå for dem!

Mvh Anja

vi har nemlig også sådan en med fjern på mus og han elsker strips  vi leger mange timer om dagen og han katte kasse vi har prøvet med åben og lukket ja tror sku snart vi har prøvet at også de dråber de elsker desværre han gør det bare vi havde enda givet ham ny kasse i dag også graver han i den 1 time efter sætter han sig i hjørnet istedet

Anmeld

7. juni 2010

Margurit

Hvad med et stort "kradse-løbe-op-og-ned-træ", med huler i og sådan. En af mine venner havde engang en indekat, og den elskede bare sit træ. Hvis i har plads, kunne det måske være en mulighed?! Så kan han få brugt en masse krudt der..

Anmeld

7. juni 2010

Mathilde

B&J skriver:

ja men lege med ham gør vi rigtig meget han kommer nemlig selv med sin mus og vi kaster den og han kommer med den der er han vildt dygtig... og dejlig.... men det er det vi bor på første sal og ingen have eller kan ikke lukke ham ud

Ærgeligt at i ikke kan komme ud med ham...

Hmm okay.. jeg tænker stadig nyt legetøj og noget vild leg, hvor han rigtig skal løbe og springe for at fange legetøjet. Du ved, sådan en "drillepind" med snor og legetøj i enden

Du kan også tage en tom toiletpapirs-rulle og sætte tape i enderne og så lave huller i, så der kan komme små godbidder ud når han triller den.

Det lyder jo som om han er en klog kat og måske skal hans hjerne bare stimuleres noget mere og udfordres. Det kan også afhjælpe tisseriet

Anmeld

7. juni 2010

pusling30

B&J skriver:

vi har nemlig også sådan en med fjern på mus og han elsker strips  vi leger mange timer om dagen og han katte kasse vi har prøvet med åben og lukket ja tror sku snart vi har prøvet at også de dråber de elsker desværre han gør det bare vi havde enda givet ham ny kasse i dag også graver han i den 1 time efter sætter han sig i hjørnet istedet

Det er det første barn du har fået eller?

For katten kan sagtens ændre adfærd, pga at forandringerne der er ved at der kommer et barn, det gjorde min Abyssiner, og jeg måtte til sidst af med ham.. fandt dog en sød kvinde og nu har han det bare så godt!

Barnet lugter anderledes og i er anderledes end i plejer at være og det kan katten mærke. Hvornår startede problemerne med katten??

Mvh Anja

Anmeld

7. juni 2010

B&J

Mathilde skriver:

Ærgeligt at i ikke kan komme ud med ham...

Hmm okay.. jeg tænker stadig nyt legetøj og noget vild leg, hvor han rigtig skal løbe og springe for at fange legetøjet. Du ved, sådan en "drillepind" med snor og legetøj i enden

Du kan også tage en tom toiletpapirs-rulle og sætte tape i enderne og så lave huller i, så der kan komme små godbidder ud når han triller den.

Det lyder jo som om han er en klog kat og måske skal hans hjerne bare stimuleres noget mere og udfordres. Det kan også afhjælpe tisseriet

klog det er ikke ordet griner... han åbner døre og hvis vi har døppet hans næse ned i det og sagt fy så bag efter giver han os lige en pote og siger ha jeg kan også og hvis vi siger nej må du ikke til ham så svare han igen ved af mive på sådan en sjov måde hihihi...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.