Risen skriver:
Kom til at tænke på fødsler , igangsættelse og kejsersnit i forbindelse med nåå jaah at jeg selv snart skal føde.. Nå men tænkte særligt over den "regel" med at når man går 2 uger over skal man sættes igang.. Altså jeg kan godt forstå man er utålmodig (ville selv synes det var ulideligt) men er det blevet for nemt? - Tænker på den gang man ikke havde udstyret til at sætte kvinder i fødsel , hvad så? .. Jamen man hører vel ikke om børn som ikke kommer ud? Er der slet ikke en mening med at baby vælger at blive inde i 3 uger mere end forventet?..
Så kom jeg til at tænke over hvordan dælen man tidligere fødte et barn som lå forkert? Tværleje eller numsen først? .. De må jo være kommet ud på den ene eller anden måde?..
Eller er det hele ok nu hvor vi har teknikken og mulighederne for at give kejsersnit, igangsættelse osv? ..
En masse mystiske tanker og spekulationer ..
Knus
Hey - jeg synes bestemt at det er godt, at folk bliver sat i gang hvis de går 14 dage over tid - det har jo taget en del af de dødsfødsler de ellers har fundet frem til at der er. Og barnet taber sig hvis det ligger for længe i maven 
Nu fik jeg selv akut kejsersnit og for mit vedkommende var hun bare ikke kommet ud ellers. Jeg synes på ingen måde, at det bare er blevet for nemt fordi jeg fik kejsersnit, idet min restitutionstid i forhold til en almindeligt fødende er langt længere og med mange smerter - det er jo en operation, og det tager omkring 3 uger, før man sådan rigtig kan komme ud af sengen igen uden kæmpe smerter
Med hensyn til epidural og generel smertestillende synes jeg bare det er fedt, at det er tilgængeligt, hvorfor skal kvinderne lide under alle de smerter og være seje når det nu engang gør skide ondt og alle ved det, jeg tror at det var undertrykt i gamle dage, men sådan er det heldigvis ikke i dag.
Jeg mener bestemt ikke at den ene kvinde er sejere end den anden, med eller uden smertelindring, med eller uden kejsersnit - det er en proces vi alle går igennem og som bare er så stor - så det kan ikke gøres op på det niveau, selvom nogle ønsker det 
Rigtig god weekend
Tanja
Anmeld