Er det hele blevet for nemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Risen skriver:

Ja det tror jeg også er intentionerne .. Meeen meen meen, har nu hørt om flere hvor det så slet ikke var nødvendigt efterfølgende.. For eksempel en hvor man mente at hendes baby vejede meget mindre end han egentlig gjorde da han kom ud.. Derefter sagde de han ville have haft godt af et par uger mere.. 

Ja, det er jo mennesker, så de kan uden tvivl lave fejlvurderinger... Men jeg tror bestemt ikke man kan generalisere på det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Risen

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja, det er jo mennesker, så de kan uden tvivl lave fejlvurderinger... Men jeg tror bestemt ikke man kan generalisere på det...

Nej bestemt ikke.. 

Anmeld

4. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Risen skriver:

Nej bestemt ikke.. 

Mén vi er da enige om at der helt bestemt også sker fejl, men i henhold til overskriften på tråden, så vil jeg svare at jeg ikke mener der er noget som helst nemt i KS...

Og at jeg har hørt om kvinder som går mere end 14 dage over tiden, da der ingen grund er, til at sætte dem igang:0)

Anmeld

5. juni 2010

Winnie

Risen skriver:

Kom til at tænke på fødsler , igangsættelse og kejsersnit i forbindelse med nåå jaah at jeg selv snart skal føde.. Nå men tænkte særligt over den "regel" med at når man går 2 uger over skal man sættes igang.. Altså jeg kan godt forstå man er utålmodig (ville selv synes det var ulideligt) men er det blevet for nemt? - Tænker på den gang man ikke havde udstyret til at sætte kvinder i fødsel , hvad så? .. Jamen man hører vel ikke om børn som ikke kommer ud? Er der slet ikke en mening med at baby vælger at blive inde i 3 uger mere end forventet?.. 

Så kom jeg til at tænke over hvordan dælen man tidligere fødte et barn som lå forkert? Tværleje eller numsen først? .. De må jo være kommet ud på den ene eller anden måde?.. 

Eller er det hele ok nu hvor vi har teknikken og mulighederne for at give kejsersnit, igangsættelse osv? .. 

En masse mystiske tanker og spekulationer .. 

Knus

Man skal ikke sættes igang når man er 14 dage over termin, men man for tilbudet.

Jeg snakkede nemlig med min JM om det, 4 dage over. For skulle føde hjemme, hvilket man ikke må hvis man bliver sat i gang og min JM sagde at jeg kunne vælge at sige nej tak og så ville de tjekke baby ekstra. Fik heldigvis ikke brug for det,  fødte dagen efter

Anmeld

5. juni 2010

Trolde_mor

Risen skriver:

Kom til at tænke på fødsler , igangsættelse og kejsersnit i forbindelse med nåå jaah at jeg selv snart skal føde.. Nå men tænkte særligt over den "regel" med at når man går 2 uger over skal man sættes igang.. Altså jeg kan godt forstå man er utålmodig (ville selv synes det var ulideligt) men er det blevet for nemt? - Tænker på den gang man ikke havde udstyret til at sætte kvinder i fødsel , hvad så? .. Jamen man hører vel ikke om børn som ikke kommer ud? Er der slet ikke en mening med at baby vælger at blive inde i 3 uger mere end forventet?.. 

Så kom jeg til at tænke over hvordan dælen man tidligere fødte et barn som lå forkert? Tværleje eller numsen først? .. De må jo være kommet ud på den ene eller anden måde?.. 

Eller er det hele ok nu hvor vi har teknikken og mulighederne for at give kejsersnit, igangsættelse osv? .. 

Knus

Min mor gik i '83 2 måneder over tid.

Det var et mirakel han overlevede, men han blev også kørt akut til et andet sygehus uden min mor blev spurgt.

(man kunne så ikke finde ham, da min mor spurgte efter ham &nbsp

Men han vejede omkring 2 kg, og havde ikke modtaget nærrig rigtig længe, så han var fuldstændig udmagret og man mener så at han har taget skade af det (mild damp + skizofreni - dog aldrig fuldt ud undersøgt)..

Så jeg syntes kun godt om at man bliver sat igang, da det ellers kan gå galt.

Anmeld

5. juni 2010

Vial

LN_ mor skriver:

Min mor gik i '83 2 måneder over tid.

Det var et mirakel han overlevede, men han blev også kørt akut til et andet sygehus uden min mor blev spurgt.

(man kunne så ikke finde ham, da min mor spurgte efter ham &nbsp

Men han vejede omkring 2 kg, og havde ikke modtaget nærrig rigtig længe, så han var fuldstændig udmagret og man mener så at han har taget skade af det (mild damp + skizofreni - dog aldrig fuldt ud undersøgt)..

Så jeg syntes kun godt om at man bliver sat igang, da det ellers kan gå galt.

WHAT! Blev din mor ikke fulgt i graviditeten? ... Siden det kunne komme så vidt? Synes det lyder rigtig uhyggeligt.Ang. AKS jeg tror, at hvis en personalegruppe én gang har ladet vente på sig med at bestille AKS, og resultatet blev hjerneskadet evt. dødt barn, så har de lært at handle hurtigere! For hurtigt er vist kun et luksusproblem. Min storesøster fik lov at kæmpe lidt for længe med en naturlig fødsel. Hendes datter blev kun 19 timer. Så lad dem for guds skyld skære dem fri, hvis de er i tvivl. Sådan tænker jeg.

Anmeld

5. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Winnie skriver:

Man skal ikke sættes igang når man er 14 dage over termin, men man for tilbudet.

Jeg snakkede nemlig med min JM om det, 4 dage over. For skulle føde hjemme, hvilket man ikke må hvis man bliver sat i gang og min JM sagde at jeg kunne vælge at sige nej tak og så ville de tjekke baby ekstra. Fik heldigvis ikke brug for det,  fødte dagen efter

Det skal man i Viborg kommune hvor jeg bor, hvilket jeg kun synes er rigtig betryggende! Her kan man ikke selv fravælge det, som du beskriver at du havde muligheden for, men hvorfor i alverden skulle man også det, hvis man går 14 dage over. Man når vel til et punkt hvor man bare gerne vil have sin lille trold i armene, samtidig med at man ved at den lille ikke modtager den samme næring i ugerne 36-40 mener jeg det er, og meget vel ar brug for at komme til verden på det tidspunkt.

Anmeld

5. juni 2010

XXSS

Risen skriver:

Knus

Hey - jeg synes bestemt at det er godt, at folk bliver sat i gang hvis de går 14 dage over tid - det har jo taget en del af de dødsfødsler de ellers har fundet frem til at der er. Og barnet taber sig hvis det ligger for længe i maven

Nu fik jeg selv akut kejsersnit og for mit vedkommende var hun bare ikke kommet ud ellers. Jeg synes på ingen måde, at det bare er blevet for nemt fordi jeg fik kejsersnit, idet min restitutionstid i forhold til en almindeligt fødende er langt længere og med mange smerter - det er jo en operation, og det tager omkring 3 uger, før man sådan rigtig kan komme ud af sengen igen uden kæmpe smerter  

Med hensyn til epidural og generel smertestillende synes jeg bare det er fedt, at det er tilgængeligt, hvorfor skal kvinderne lide under alle de smerter og være seje når det nu engang gør skide ondt og alle ved det, jeg tror at det var undertrykt i gamle dage, men sådan er det heldigvis ikke i dag.

Jeg mener bestemt ikke at den ene kvinde er sejere end den anden, med eller uden smertelindring, med eller uden kejsersnit - det er en proces vi alle går igennem og som bare er så stor - så det kan ikke gøres op på det niveau, selvom nogle ønsker det

Rigtig god weekend

Tanja

Anmeld

5. juni 2010

Smølf

Det er slet ikke blevet for nemt -det er bare blevet mindre risikabelt. Og heldigvis for det!

Hvis vi ikke gjorde alle de tiltag vi gør ville børnedødeligheden og mødredødeligheden være væsentlig større end den er idag. Prøv at tænk på, hvor mange der dør i barselssengen i afrika.

Har en bekendt der var på et klinikophold på en fødegang i Kenya, som kunne fortælle hvordan kvinder kom med (døde) børn dinglende ud mellem benene, fordi de ikke kunne føde hovedet på barnet i UK. Det er da skrækkeligt!

Og med hensyn til igangsættelse over tid, er det jo fordi der er markant større risiko for komplikationer under fødslen, hvis man går mere end 2 uger over tid. Ligeledes er risikoen for at barnet dør i maven inden fødslen også større.

Anmeld

5. juni 2010

Trolde_mor

KaMa skriver:

WHAT! Blev din mor ikke fulgt i graviditeten? ... Siden det kunne komme så vidt? Synes det lyder rigtig uhyggeligt.Ang. AKS jeg tror, at hvis en personalegruppe én gang har ladet vente på sig med at bestille AKS, og resultatet blev hjerneskadet evt. dødt barn, så har de lært at handle hurtigere! For hurtigt er vist kun et luksusproblem. Min storesøster fik lov at kæmpe lidt for længe med en naturlig fødsel. Hendes datter blev kun 19 timer. Så lad dem for guds skyld skære dem fri, hvis de er i tvivl. Sådan tænker jeg.

Har aldrig fået en direkte grund til hvorfor hun gik så lang tid over - ved ikke om de dengang ikke vidste bedre når man gik over tid?

Men ja, det kunne være gået rigtig galt..

Ej hvor tragisk!!! Hvor må det bare være frygteligt for din søster

Kan SÅ godt følge dig. Hvorfor tage en risici, blot fordi man ønsker naturlig fødsel - er det ikke bedre at barnet overlever?

Det mindste tvivl så er det bare afsted, sådan har jeg det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.