Er det hele blevet for nemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.340 visninger
38 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

Risen

Kom til at tænke på fødsler , igangsættelse og kejsersnit i forbindelse med nåå jaah at jeg selv snart skal føde.. Nå men tænkte særligt over den "regel" med at når man går 2 uger over skal man sættes igang.. Altså jeg kan godt forstå man er utålmodig (ville selv synes det var ulideligt) men er det blevet for nemt? - Tænker på den gang man ikke havde udstyret til at sætte kvinder i fødsel , hvad så? .. Jamen man hører vel ikke om børn som ikke kommer ud? Er der slet ikke en mening med at baby vælger at blive inde i 3 uger mere end forventet?.. 

Så kom jeg til at tænke over hvordan dælen man tidligere fødte et barn som lå forkert? Tværleje eller numsen først? .. De må jo være kommet ud på den ene eller anden måde?.. 

Eller er det hele ok nu hvor vi har teknikken og mulighederne for at give kejsersnit, igangsættelse osv? .. 

En masse mystiske tanker og spekulationer .. 

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Problemet er bare, at går man mere end 14 dage over tiden, så forringes moderkagen, og barnet vil derfor ikke få den næring som det har behov for. Derfor er det et must at man bliver sat igang efter max. 14 dage

Anmeld

4. juni 2010

Risen

Mathildesmor skriver:

Problemet er bare, at går man mere end 14 dage over tiden, så forringes moderkagen, og barnet vil derfor ikke få den næring som det har behov for. Derfor er det et must at man bliver sat igang efter max. 14 dage

Ja kan sagtens se at man gør det for en grund, men tænker også at det da ligeså godt kan være en forkert terminsdato som er blevet sat.. Der må da være en eller anden grund til at baby/kroppen venter?

Anmeld

4. juni 2010

wamse

Jeg tror at dødeligheden blandt mødre og børn, har været meget højere her hjemme inden vi lige netop begyndte at gøre brug af de forskellige ting du nævner.

Jeg tror vi er blevet klogere med tiden, fordi der er samlet en masse erfaringer over fødsler, mødre, børn , risiko, osv.

Anmeld

4. juni 2010

Lise

Måske har man ikke hørt om babyer der ikke kom ud, men man har vel hørt om fødende kvinder der er døde i barselssengen... det er heldigvis et sjældent fænomen nu om dage, hvor det hele er blevet "så nemt"

Anmeld

4. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Risen skriver:

Ja kan sagtens se at man gør det for en grund, men tænker også at det da ligeså godt kan være en forkert terminsdato som er blevet sat.. Der må da være en eller anden grund til at baby/kroppen venter?

Kan sagtens følge dig i din tankegang, men det er vist ude på et plan hvor jeg ikke tror det kan forklares med ord

Anmeld

4. juni 2010

Risen

Mathildesmor skriver:

Kan sagtens følge dig i din tankegang, men det er vist ude på et plan hvor jeg ikke tror det kan forklares med ord

Ja det har du nok ret i .. .. 

Anmeld

4. juni 2010

Risen

wamse skriver:

Jeg tror at dødeligheden blandt mødre og børn, har været meget højere her hjemme inden vi lige netop begyndte at gøre brug af de forskellige ting du nævner.

Jeg tror vi er blevet klogere med tiden, fordi der er samlet en masse erfaringer over fødsler, mødre, børn , risiko, osv.

Helt bestemt ! Man er blevet meget klogere.. Men tænker også at man noglegange tyr til for eksempel kejsersnit i unødvendige situationer?.. Altså hvor der ikke havde behøvet at være et? .. 

Anmeld

4. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Risen skriver:

Helt bestemt ! Man er blevet meget klogere.. Men tænker også at man noglegange tyr til for eksempel kejsersnit i unødvendige situationer?.. Altså hvor der ikke havde behøvet at være et? .. 

Det tror jeg simpelthen kun de gør hvor det er nødvendigt, der er masser af gener og risici forbundet med KS... Og AKS kan være en traumatisk/chokerende oplevelse... Så det tror jeg kun de gør når risikoen ved at føde naturligt er større...

Anmeld

4. juni 2010

Risen

Ni-ko-li-ne skriver:

Det tror jeg simpelthen kun de gør hvor det er nødvendigt, der er masser af gener og risici forbundet med KS... Og AKS kan være en traumatisk/chokerende oplevelse... Så det tror jeg kun de gør når risikoen ved at føde naturligt er større...

Ja det tror jeg også er intentionerne .. Meeen meen meen, har nu hørt om flere hvor det så slet ikke var nødvendigt efterfølgende.. For eksempel en hvor man mente at hendes baby vejede meget mindre end han egentlig gjorde da han kom ud.. Derefter sagde de han ville have haft godt af et par uger mere.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.