Genoptage kontakt til min mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

Men Zafir, er hun i stand til at love dig det? helt ægte altså..... Nu tænker jeg på det med hendes sygdom... Altså KAN hun love og holde noget?

Det er min psykolog også i tvivl om. MEN - Hun skal vide, at hvis det sker igen, så er det slut. Så hun skal vide at der er en konsekvens ved hendes handlinger. Sygdom eller ej.

Jeg har det sådan, at jeg har 2 børn jeg skal være mor for lige om lidt. Jeg kan simpelthen ikke leve med, at hun skal gøre det igen. 

Men jeg ved ikke om hun kan love det, men hun skal være indforstået med at det er slut, hvsi hun gør det igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Moderator

KaMa skriver:

Den er sgu svær!

Uden følelser.. endnu svære. Jeg havde nok haft lyst til at skrive, at jeg savnede en mor i livet, og gerne ville prøve at finde melodien med hende. Det giver hende måske lidt for meget overtaget.

Synes bare, at det bliver så business-agtigt med skriftelig invitation, café i en time og en invitation til en strandtur med Idun og hvis hun ikke går med på alt det, så er det slut.

Kender hende jo ikke (har jo hørt og læst lidt), og hun skal vel holdes i kort snor.

I og med hun er syg, så skal samværet måske lidt mere over på hendes banehalvdel. Sikkert helt helt forkert.

Kun et udtryk for min akavede måde at omgås folk, som egentlig ikke er gode for mig. Der er ikke grænser for, hvad jeg vil stille op til for at få dem omvendt til at kunne lide mig.. hehe.

Altså - mmm... I forhold til, hvordan det er og hvordan landet ligger og at jeg bliver nødt til at passe på mig selv, så er det chancen jeg må tage. At enten er det på eller også er det af.

Jeg har været igennem nok, så jeg må prøve noget andet. Jeg er kommet langt med min terapi og syntes jeg er blevet bedre til at sætte grænser og alt det der.

Så i forhold til at genoptage eller ikke genoptage, så bliver det nødt til at være hævet over følelser. Jeg kan ikke og skal ikke gå i dialog eller diskuttion omkring det. For det nytter ikke. HVER gang jeg ahr prøvet i mit liv (31 år til sammen), så er jeg løbet panden mod en mur,s å det er slut.

Det samvær jeg kan have med min mor, fra nu af, er '3. tings samværd' (jeg ved ikke om det hedder sådan, men altså samværd, hvor vi skal foretage os noget sammen, og undgå at hun sætter mig i den der mor/behandler rolle overfor mig)...

Så det er derfor det er sådan, eller bliver nødt til at være...

Anmeld

2. juni 2010

Moderator

Mumto3 skriver:

Jeg ville skrive:

Kære Mor

Jeg vil gerne mødes med dig søndag d. x.x. på en café kl 13.00. Du må bestemme hvilken cafe det skal være.

Du kan skrive til mig på xxxxx

Kh Mit navn

Hun skal jo kunne give dig besked om hvor det skal være henne. Hvad hvis hun gerne vil mødes men ikke kan den dag?

Jeg vil på ingen måde blande mig i jeres forhold eller hvad du har aftalt med din psykolog, jeg nævner blot hvad jeg tænker når jeg læser dit indlæg!

Jeg går ud fra at du har en dominerende mor, og det er derfor det er vigtigt at du er helt afklaret med hvad du vil gå med til og ikke vil (for at undgå hun tramper ind over dig, og undgå at du bliver kørt rundt med) Det synes jeg lyder som en fornuftig strategi. Dog tænker jeg: at hvis hun er vant til at styre og have magten, vil hun så 'uden kamp'  bare lade dig styre det hele?

Både for din og for hendes skyld, ville det jo være rigtig dejligt hvis det kunne lykkedes jer at komme frem til en løsning (jeg tænker kompromi og ikke diktatur), sådan at I kunne have gensidig glæde af hinanden. Det er smertefuldt både for moderen og for barnet når tingene går så skævt, at den ene part vælger den anden helt fra. Men det kræver selvfølgelig at BEGGE parter er indstillet på at samarbejde, og hvis din mor ikke kan eller ikke vil det, Ja, så er der jo ikke noget at gøre (som du også selv lægger op til, at det kan blive udfaldet af jeres 'måske' møde)

Held og lykke med det hele!!!

Jeg skriver et postkort til hende, hun kender jo naturligvis min adresse og mail og alting, så hun har masser af muligheder for at give mig svar.

Det bliver nødt til at være, en måde, hvor jeg kan få afklaret det, at det er en konstatering og ikke til diskuttion. For jeg kan ikke mere være mor/behandler for hende. Som hun altid vil sætte mig i den rolle.

Og ja - styrende også... Men mest fordi hun er syg, så det er til hendes egen fordel, hvis du forstår... mmm.

Anmeld

2. juni 2010

mariamiss6

Zafir skriver:

Det er min psykolog også i tvivl om. MEN - Hun skal vide, at hvis det sker igen, så er det slut. Så hun skal vide at der er en konsekvens ved hendes handlinger. Sygdom eller ej.

Jeg har det sådan, at jeg har 2 børn jeg skal være mor for lige om lidt. Jeg kan simpelthen ikke leve med, at hun skal gøre det igen. 

Men jeg ved ikke om hun kan love det, men hun skal være indforstået med at det er slut, hvsi hun gør det igen.

Så er det i orden

Held og lykke med det

Anmeld

3. juni 2010

Moderator

Zafir - jeg har jo været herinde ret længe efterhånden, men af en eller anden grund så har jeg misset de der tråde om din mor, og jeg synes ikke rigtig jeg kan finde dem, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse dem, da det er svært at komme med noget fornuftigt til de nye tråde når man ikke har læst med fra starten: Så jeg tænkte om du måske ville linke til en eller et par af de gamle tråde? Evt bare i en PB hvis du ikke har lyst til at de springer frem igen?

KH

Rosa - som har taget sine kampe og krige med begge forældre...

Anmeld

3. juni 2010

Moderator

Rosa skriver:

Zafir - jeg har jo været herinde ret længe efterhånden, men af en eller anden grund så har jeg misset de der tråde om din mor, og jeg synes ikke rigtig jeg kan finde dem, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse dem, da det er svært at komme med noget fornuftigt til de nye tråde når man ikke har læst med fra starten: Så jeg tænkte om du måske ville linke til en eller et par af de gamle tråde? Evt bare i en PB hvis du ikke har lyst til at de springer frem igen?

KH

Rosa - som har taget sine kampe og krige med begge forældre...

Jeg kan ikke huske, hvad de andre tråde hedder... Mmm... Men det ehr er en af dem. Vidst nok den første...

HER

Anmeld

3. juni 2010

Moderator

Zafir skriver:

Jeg kan ikke huske, hvad de andre tråde hedder... Mmm... Men det ehr er en af dem. Vidst nok den første...

HER

Tak skal du have - så er det nemmere at give et konstruktivt svar en anden gang eller bare et elektronisk kram - hun lyder som en rigtig hård nyser din mor!

KH

Rosa

Anmeld

3. juni 2010

BinaMor

mariamiss6 skriver:

Men Zafir, er hun i stand til at love dig det? helt ægte altså..... Nu tænker jeg på det med hendes sygdom... Altså KAN hun love og holde noget?

det var også det jeg tænkte. men held og lykke. jeg forstår godt du vil have svar!

husk at passe på dig selv

Anmeld

3. juni 2010

Moderator

Rosa skriver:

Tak skal du have - så er det nemmere at give et konstruktivt svar en anden gang eller bare et elektronisk kram - hun lyder som en rigtig hård nyser din mor!

KH

Rosa

det er hun også. Nogen af de ting der har været svære at kapere, er at det ikke er nogen skyld. Det er summen af en masse øv i træk, hvis du forstår... Så det ER sådan og det blver aldrig anderledes. Så jeg har måtte finde ud af, hvordan ejg kunne tilpasse mig, så jeg kan bruge de elementer af hende, jeg kan have i mit liv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.