Genoptage kontakt til min mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.894 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nu har jeg gået hos min psykolog her i 4-5 mrd... Jeg føler mig rimelig klar til at prøve at se min mor igen. Jeg har aftalt med min psykolog at jeg skriver en invitation til hende - hævet over følelser - hvor i, jeg inviterer hende til et møde på en valgfri café, en søndag som jeg bestemmer.

Det jeg vil have afklaret her, er at jeg ikke kan genoptage kontakten, hvis hun ikke vil love mig, aldrig at behandle Tom sådan igen, som hun gjorde i julen. SLET ikke overfor mine børn. Det vil jeg ikke finde mig i. - Dette har jeg aftalt, også er en konstatering, uden følelser eller argumentation, da det ikke nytter noget. - HVis hun invilger i det, så kan vi genoptage kontakten.

Men hvad skal jeg skrive på et postkort til hende? Jeg har aftalt ikke at skrive, hvad jeg ønsker hun skal sige ja eller nej til, da det kræver et møde.

Så jeg kunne skrive:

Kære mor.

Jeg vil gerne invitere dig til at mødes på en valgfri café, søndag den blabla. Jeg vil gerne mødes med henblik på at genoptage kontakten.

Venligst

Datter.

Kan jeg skrive det? Eller hvad? Jeg har grublet over det siden igår. Da jeg kom til min psykolog igår, var det helt min egen beslutning at jeg føler mig klar til at møde hende og bliver nødt til at have afklaret om hun kan være med på, ikke at behandle Tom sådan, i fremtiden, for ellers er det en helt anden situation og jeg skal arbejde med det ikke at have et forhold overhovedet. Derfor vil jeg gerne have det afklaret.

Hvis sagen bliver at hun siger ja - så bliver jeg i max en time, har vi aftalt og aftaler evt. en tur på stranden eller lignene sammen med Idun i løbet af sommeren. HVis hun siger nej, så må jeg takke af og gå. Det nytter ikke noget at argumentere eller diskuttere. Det kan man ikke med hende og hendes sygdom.

Hvad ville I skrive i sådan et kort? hævet over følelser og argumentationer?

Mmmm...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

klmf

Hej

Nu er jeg ikke lige med på, hvad der er sket mellem din mor og dig, men jeg synes det lyder som en god ide at skrive det med at det er med henblik på at genoptage kontakten. Dermed sætter du dagsordenen uden at 'love' for meget.

Håber da at høre en opdatering....

knus

Anmeld

2. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
lotchen aka Charlotte skriver:

Hej

Nu er jeg ikke lige med på, hvad der er sket mellem din mor og dig, men jeg synes det lyder som en god ide at skrive det med at det er med henblik på at genoptage kontakten. Dermed sætter du dagsordenen uden at 'love' for meget.

Håber da at høre en opdatering....

knus

Ja, altså jeghar jo skrevet rigtig meget om forholdet til min mor, herinde, så derfor har jeg ikke brug for at skrive det hele igen... Men altså, jeg lover hende jo ikke noget, men det er også hende selv der kan afgøre det. Så sagen ligger der. mmm.

Anmeld

2. juni 2010

Vial

Den er sgu svær!

Uden følelser.. endnu svære. Jeg havde nok haft lyst til at skrive, at jeg savnede en mor i livet, og gerne ville prøve at finde melodien med hende. Det giver hende måske lidt for meget overtaget.

Synes bare, at det bliver så business-agtigt med skriftelig invitation, café i en time og en invitation til en strandtur med Idun og hvis hun ikke går med på alt det, så er det slut.

Kender hende jo ikke (har jo hørt og læst lidt), og hun skal vel holdes i kort snor.

I og med hun er syg, så skal samværet måske lidt mere over på hendes banehalvdel. Sikkert helt helt forkert.

Kun et udtryk for min akavede måde at omgås folk, som egentlig ikke er gode for mig. Der er ikke grænser for, hvad jeg vil stille op til for at få dem omvendt til at kunne lide mig.. hehe.

Anmeld

2. juni 2010

Vial

Nu eeelsker jeg jo at researche, opsøge proffer og den slags.

Jeg har via mit arbejde hørt et interessant foredrag fra kvinde med borderline, som har arbejdet med sig selv. Hun har været i skoene og prøvet livet som fuldstændig unfair og socialt handicappet. Hun lavede fine tegninger på en tavle, som virkelig forklarede, hvad pokker der sker inde i hoved på en syg.  

De har en forening. http://www.borderlineforeningen.dk/

Prøv evt. at få en snak med en af kvinderne derfra. De kan måske råde dig til, hvordan sagen her skal gribes an på en måde, så succeskriteriet bliver størst.

Anmeld

2. juni 2010

Mumto3

Jeg ville skrive:

Kære Mor

Jeg vil gerne mødes med dig søndag d. x.x. på en café kl 13.00. Du må bestemme hvilken cafe det skal være.

Du kan skrive til mig på xxxxx

Kh Mit navn

Hun skal jo kunne give dig besked om hvor det skal være henne. Hvad hvis hun gerne vil mødes men ikke kan den dag?

Jeg vil på ingen måde blande mig i jeres forhold eller hvad du har aftalt med din psykolog, jeg nævner blot hvad jeg tænker når jeg læser dit indlæg!

Jeg går ud fra at du har en dominerende mor, og det er derfor det er vigtigt at du er helt afklaret med hvad du vil gå med til og ikke vil (for at undgå hun tramper ind over dig, og undgå at du bliver kørt rundt med) Det synes jeg lyder som en fornuftig strategi. Dog tænker jeg: at hvis hun er vant til at styre og have magten, vil hun så 'uden kamp'  bare lade dig styre det hele?

Både for din og for hendes skyld, ville det jo være rigtig dejligt hvis det kunne lykkedes jer at komme frem til en løsning (jeg tænker kompromi og ikke diktatur), sådan at I kunne have gensidig glæde af hinanden. Det er smertefuldt både for moderen og for barnet når tingene går så skævt, at den ene part vælger den anden helt fra. Men det kræver selvfølgelig at BEGGE parter er indstillet på at samarbejde, og hvis din mor ikke kan eller ikke vil det, Ja, så er der jo ikke noget at gøre (som du også selv lægger op til, at det kan blive udfaldet af jeres 'måske' møde)

Held og lykke med det hele!!!

Anmeld

2. juni 2010

Moar'en

Zafir skriver:

Nu har jeg gået hos min psykolog her i 4-5 mrd... Jeg føler mig rimelig klar til at prøve at se min mor igen. Jeg har aftalt med min psykolog at jeg skriver en invitation til hende - hævet over følelser - hvor i, jeg inviterer hende til et møde på en valgfri café, en søndag som jeg bestemmer.

Det jeg vil have afklaret her, er at jeg ikke kan genoptage kontakten, hvis hun ikke vil love mig, aldrig at behandle Tom sådan igen, som hun gjorde i julen. SLET ikke overfor mine børn. Det vil jeg ikke finde mig i. - Dette har jeg aftalt, også er en konstatering, uden følelser eller argumentation, da det ikke nytter noget. - HVis hun invilger i det, så kan vi genoptage kontakten.

Men hvad skal jeg skrive på et postkort til hende? Jeg har aftalt ikke at skrive, hvad jeg ønsker hun skal sige ja eller nej til, da det kræver et møde.

Så jeg kunne skrive:

Kære mor.

Jeg vil gerne invitere dig til at mødes på en valgfri café, søndag den blabla. Jeg vil gerne mødes med henblik på at genoptage kontakten.

Venligst

Datter.

Kan jeg skrive det? Eller hvad? Jeg har grublet over det siden igår. Da jeg kom til min psykolog igår, var det helt min egen beslutning at jeg føler mig klar til at møde hende og bliver nødt til at have afklaret om hun kan være med på, ikke at behandle Tom sådan, i fremtiden, for ellers er det en helt anden situation og jeg skal arbejde med det ikke at have et forhold overhovedet. Derfor vil jeg gerne have det afklaret.

Hvis sagen bliver at hun siger ja - så bliver jeg i max en time, har vi aftalt og aftaler evt. en tur på stranden eller lignene sammen med Idun i løbet af sommeren. HVis hun siger nej, så må jeg takke af og gå. Det nytter ikke noget at argumentere eller diskuttere. Det kan man ikke med hende og hendes sygdom.

Mmmm...

Altså jeg synes det du har skrevet lyder fint, ja det virker måske koldt at skrive til sin mor, men eftersom der ikke skal være følelser i synes jeg det er den eneste måde at skrive det på. Jeg mener at hvis du putter for mange "søde" ord ind, kommer du hurtig til at lyde som om du er klar til at genoptage kontakten uanset hvad, og det er du jo ikke. Sikke en masse og skrive bare for at sige at jeg synes godt du kan skrive som du har skrevet

Anmeld

2. juni 2010

MORJESPERSEN

Zafir skriver:

Så jeg kunne skrive:

Kære mor.

Venligst

Datter.

Mmmm...

Først vil jeg starte med at sige det er kanon flot du er nået til hvor du er i forhold til din mor....

Jeg syndes den er svær og så ikke afligevel, for det er jo bare nogle ord der skal ned på et stykke parir, måske lægger hun noget andet i det du mener med det du skriver, så jeg syndes det skal fremstå meget tydligt hvad du vil så der ikke kan tages fejl.

Men på den anden side er det også svært for man vil jo gerne hun kommer til mødet og lover det man håber på.. Jeg syndes du skal vælge dato og sted, så det er et sted hvor du føler dig tryk og godt tilpas, for det er meget vigtigt når man skal snakke om så vigtige ting.

Jeg håber på i finder ud af det... her er min mor udskrevet af familien.....

Knus Fie

Anmeld

2. juni 2010

Miss.Sunshine

Jeg ved ikke hvad jeg skal give af gode råd,for jeg aner intet om hvad der er sket i forhold til dig og din mor. Og nej,det var ingen opfordring til at du skulle udpensle en masse,kun en konstatering af at jeg ikke vil gøre mig klog på noget jeg ikke ved noget om.

Håber det går som du ønsker.

Anmeld

2. juni 2010

mariamiss6

Zafir skriver:

Kære mor.

Venligst

Datter.

Men Zafir, er hun i stand til at love dig det? helt ægte altså..... Nu tænker jeg på det med hendes sygdom... Altså KAN hun love og holde noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.