Nu har jeg gået hos min psykolog her i 4-5 mrd... Jeg føler mig rimelig klar til at prøve at se min mor igen. Jeg har aftalt med min psykolog at jeg skriver en invitation til hende - hævet over følelser - hvor i, jeg inviterer hende til et møde på en valgfri café, en søndag som jeg bestemmer.
Det jeg vil have afklaret her, er at jeg ikke kan genoptage kontakten, hvis hun ikke vil love mig, aldrig at behandle Tom sådan igen, som hun gjorde i julen. SLET ikke overfor mine børn. Det vil jeg ikke finde mig i. - Dette har jeg aftalt, også er en konstatering, uden følelser eller argumentation, da det ikke nytter noget. - HVis hun invilger i det, så kan vi genoptage kontakten.
Men hvad skal jeg skrive på et postkort til hende? Jeg har aftalt ikke at skrive, hvad jeg ønsker hun skal sige ja eller nej til, da det kræver et møde.
Så jeg kunne skrive:
Kære mor.
Jeg vil gerne invitere dig til at mødes på en valgfri café, søndag den blabla. Jeg vil gerne mødes med henblik på at genoptage kontakten.
Venligst
Datter.
Kan jeg skrive det? Eller hvad? Jeg har grublet over det siden igår. Da jeg kom til min psykolog igår, var det helt min egen beslutning at jeg føler mig klar til at møde hende og bliver nødt til at have afklaret om hun kan være med på, ikke at behandle Tom sådan, i fremtiden, for ellers er det en helt anden situation og jeg skal arbejde med det ikke at have et forhold overhovedet. Derfor vil jeg gerne have det afklaret.
Hvis sagen bliver at hun siger ja - så bliver jeg i max en time, har vi aftalt og aftaler evt. en tur på stranden eller lignene sammen med Idun i løbet af sommeren. HVis hun siger nej, så må jeg takke af og gå. Det nytter ikke noget at argumentere eller diskuttere. Det kan man ikke med hende og hendes sygdom.
Hvad ville I skrive i sådan et kort? hævet over følelser og argumentationer?
Mmmm...
Anmeld