2 sønner kan også være lýkken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

Vingummien

Et barn er et barn, altså på den gode måde. Og bliver da skønt med 2 drenge, de vil da rigtig kunne nyde hinanden.

Nu har jeg kun 1 dreng, men mit næste barn må da gerne være en dreng. En dreng er jo mors dreng ik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

L-Mortil3

Vi fik så den, "Eeeeej er det ikke en pige " jamen det var jo ellers hvad VI ønskede os! - De elsker dog Liam over alt på jorden, men det var den første udmeldig der kom da kønnet kom på banen!

Jeg elsker nu at være DRENGE mor Og jeg tror heller aldrig der bliver en pige til os hehe

Anmeld

14. juni 2010

cille-mor

Ja jeg kan godt høre at jeg falder helt udenfor holdningerne her...

Jeg er gravid med min søn nr. 3 og jeg blev totalt knust da jeg fik at vide at det ikke var en lille datter jeg ventede mig denne gang.

Alle de kommentarer fra andre folk, som I også beskriver, har jeg også fået. Desværre har de ramt mig lige i hjertet, for de har kun har sagt det jeg selv har tænkt indeni...

Jeg har det forfærdeligt dårligt over at tænke sådan og ville ønske at jeg havde det ligesom alle jer andre. Men sådan er det altså desværre ikke.

Jeg elsker mine to skønne drenge overalt på jorden og føler mig ikke snydt fordi jeg har fået drenge, men jeg føler mig snydt fordi jeg ikke også har fået en pige...og nu skal vi altså ikke have flere børn... alligevel kan jeg mærke at jeg ikke helt kan slippe håbet. Så det kan jo være jeg ender, som én af de der gamle mødre der lige skal have en efternøler, selvom alderen måske ikke lige er optimal for små børn.

Jeg håber at jeg kommer mig over det og i stedet begynder at kunne se alle fordelene. Ligenu er jeg bare utaknemmelig og savner at svæve rundt og glæde mig til at få den lille baby i mine arme.

Anmeld

14. juni 2010

Sjl-msl-Mkl

twinboys skriver:

Hejsa guuud hvor bliver jeg træt af at høre at det er bedst at få det ene køn frem for det andet og det sætter virkelig mit pis i kog ( undskyld mit sprog. )

Jeg er moar til to dejlige drenge og jeg elsker dem overalt på jorden og havde det været to piger, eller en af hver havde min kærlighed været lige så stor...

Synes at det klart er bedre at få sunde raske børn end at det enten er en pige frem for en dreng eller omvendt...

Jeg bliver tit spurgt om jeg ikke skal have en lille efternøgler en lille pige og jeg spørger hver gang, hvad skal jeg da med hende... Vi har valgt at få to børn og ja de valgte så at komme samme dag og havde vi ønsket en mere ja så kommer han eller hun nok også...  Det er altid en lillesøster folk foreslår...

Jeg sagde også en gang til en der håbede på at få en pige, at så ville det da være langt nemmere hvis man kunne købe børn nede i Føtex og fortrød man kønnet inden 14 dage, kunne man jo få barnet byttet...

Jeg elsker mine børn uanset hvilket køn de er...

Og er en super glad moar nettop fordi jeg er moar til mine drenge...

Hej,

vil blot fortælle dig at dine drenge da er.... Nu er de jo for holdsvis store, så mine ord må jeg overveje... Med babyer sige man lækre... Dine drenge ser godt nok skønne ud..

Anmeld

14. juni 2010

Patrick07

ARH det høre jeg også bare helt tiden det fis der... og jeg bliver bare så ked af det hver gang.. for en dreng for os er/var da lige så ønske som en pige.. og jeg er bare så SUPER glad for at Patrick skal have en lillebror så jeg har to dejlige og over skønne drenge. også må folk sku mene hvad de vel.. bare de nogle gange ville holde deres kommentarer for sig selv.

Anmeld

14. juni 2010

JustAnotherName

Sådan tror jeg holdningen er ret generelt hos mange.
Uanset om man har to eller flere drenge eller piger....

Og indrømmet, så ville jeg da gerne have været mor til en af hver - hvis naturen havde villet det sådan.

Men heldigvis er det ikke sådan en bestillingsseddel, som lige udfyldes, og så kommer det færdige ønskede produkt ud efter 9 måneder.

For det ønskede peodukt ER jo lige præcis og netop kun DEN BABY som man får - uanset kønnet, størrelsen, graviditetens gang og fødslen, osv..
Det hele er fuldstændig ligemeget, når først ens barn er kommet til verden, så kunne man ikke ønske sig noget som helst andet.

Jeg havde en datter i forvejen, og fik ved en skanning at vide, at "nr. 2" også blev en pige. Og siden DA, har det været dét som jeg glædede mig til - At blive mor til 2 piger!

Og jeg ville ikke bytte det for noget eller nogen som helst. Om så jeg aldrig får en søn. Så er det jo netop disse to skønne pigebørn, som skulle blive mine - og det er jeg lykkelig for!!

Men mange har vist den holdning, at tingene først er helt fuldendt, når man har fået én af hver. Ikke at to ens er forkert, men så "går man glip" af at prøve det ene/andet. AND SO WHAT! ....Så fik man i stedet prøvet at være mor til to af det samme køn, og det er skam ligeså fantastisk!!! ....hvem kan bevise modsat? 

Anmeld

14. juni 2010

JustAnotherName

Ja jeg kan godt høre at jeg falder helt udenfor holdningerne her...

Jeg er gravid med min søn nr. 3 og jeg blev totalt knust da jeg fik at vide at det ikke var en lille datter jeg ventede mig denne gang.

Alle de kommentarer fra andre folk, som I også beskriver, har jeg også fået. Desværre har de ramt mig lige i hjertet, for de har kun har sagt det jeg selv har tænkt indeni...

Jeg har det forfærdeligt dårligt over at tænke sådan og ville ønske at jeg havde det ligesom alle jer andre. Men sådan er det altså desværre ikke.

Jeg elsker mine to skønne drenge overalt på jorden og føler mig ikke snydt fordi jeg har fået drenge, men jeg føler mig snydt fordi jeg ikke også har fået en pige...og nu skal vi altså ikke have flere børn... alligevel kan jeg mærke at jeg ikke helt kan slippe håbet. Så det kan jo være jeg ender, som én af de der gamle mødre der lige skal have en efternøler, selvom alderen måske ikke lige er optimal for små børn.

Jeg håber at jeg kommer mig over det og i stedet begynder at kunne se alle fordelene. Ligenu er jeg bare utaknemmelig og savner at svæve rundt og glæde mig til at få den lille baby i mine arme.

En i min familie (vil ikke sætte nogen i lyset her), har NØJAGTIGT som dig.

Hun fik to drenge, og ventede nummer tre. Og hun blev ærligt talt rigtig ked af det i starten, da det til skanningen viste sig, at nr. 3. også blev en dreng.

Det ændrer jo ikke på, at man elsker alle sine børn lige højt, og ligeså meget som man ville gøre, hvis de havde været piger.
Men derfor kan skuffelsen jo godt være der over, at det så slet ikke bliver en realitet, at man får et barn af det andet køn, hvis man virkelig ønskede sig det.

Og det skal man sgu også have lov til at føle sådan !!!!
Alle følelser er i og for sig i orden, uanset om man føler en smule ærgelse/skuffelse eller om man bare øjeblikkelig bliver glad uanset hvilket køn barnet har.
For det er jo ikke dét, at du skal have en SØN, at du er ked af.
Men mere dét, at håbet om at få en pige, ryger længere og længere væk.

Og sådan er det desværre.
Men jeg tvivler ikke på, at du vil elske din søn uden grænser. For det er jo slet ikke dét det handler om. Så selvom jeg ikke selv har følt som dig, så kan jeg sagtens sætte mig i dit sted, og forstå dine følelser.

Måske, hvis jeg en dag bliver gravid igen og venter en pige nr. 3, kan det jo være, at jeg selv får et møde med den samme følelse.
Men jeg ved slet ikke, om jeg skal have flere børn. Og hvis jeg skal, så ved jeg, at sandsynligheden for, at barnet bliver af samme køn som de to andre, er ret stor. Og så er jeg nok rimelig afklaret med, at jeg ikke kommer til at opleve, at være mor til en dreng. Så sådan må det være.... Og så får man en anden oplevelse, som kun kan være ligeså fantastisk. Ikke sandt 

Anmeld

14. juni 2010

brumbasse

Nu har jeg rent faktisk fået en pige og havde i forvejen en dreng men har godt nok været irriteret mange gange i løbet af graviditeten og også nu her bagefter.

Synes det er ærgeligt at folk har en ide om at man skal have en af hver før det er "perfekt"! For mig/os var det vigtigste da helt klart at jeg kunne blive gravid (ikke et problem for os men for mange af vores venner så man var vel lidt småparanoid) og at få et raskt barn, kønnet var underordnet.

Folk har så travlt med at man oplever større forskelle når man har en af hver, men der kan da så sandelig også være forskel på fx to drenge. Min søster har to og de er som dag og nat, både af udseende og sind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.