2 sønner kan også være lýkken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.431 visninger
28 svar
0 synes godt om
31. maj 2010

Pojkmamma

Vi har en skøn søn på godt 2 år - og venter indenfor den nærmeste tid en lillebror.

Vi synes om at kende kønnet på forhånd, og har derfor fået det at vide til scanning. Familie venner og kolleger vil naturligvis gerne høre, hvilket køn vores kommende "nr 2" har - og det er da helt utroligt, hvad man skal lægge øre til.

Mange siger "jamen, det er jo også godt" eller "det er jo praktisk". Og i den underliggende tone lægger, at nu får du så en søn til - men en pige havde nu været bedre. For så ville du jo have en af hver.

Helt ærligt - det vigtigste er da, at jeg får en velskabt baby. Uanset kønnet!.

I lørdags var jeg til bryllup - og efter flere af de kvindelige gæster havde fået noget rødvin, kom de og fortalte, at en dreng jo også er godt - men at det aldrig er helt det sammen for en mor, som hvis hun havde en pige.

Hvem tror de, de er?

Jeg vil gerne høre fra jer, der er lykkelige mødre til drenge!!!

Kærlig hilsen,

pojkmamman

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

Pige2009

Stort tillykke med den kommende lille mand 

Jeg er godt nok mor til en lille pige, men jeg synes simpelthen det er mangel på moral at ytre sådan noget Det er da rystende, at folk tænker sådan...

K.h. Linda

Anmeld

31. maj 2010

Karo

Pojkmamma skriver:

Vi har en skøn søn på godt 2 år - og venter indenfor den nærmeste tid en lillebror.

Vi synes om at kende kønnet på forhånd, og har derfor fået det at vide til scanning. Familie venner og kolleger vil naturligvis gerne høre, hvilket køn vores kommende "nr 2" har - og det er da helt utroligt, hvad man skal lægge øre til.

Mange siger "jamen, det er jo også godt" eller "det er jo praktisk". Og i den underliggende tone lægger, at nu får du så en søn til - men en pige havde nu været bedre. For så ville du jo have en af hver.

Helt ærligt - det vigtigste er da, at jeg får en velskabt baby. Uanset kønnet!.

I lørdags var jeg til bryllup - og efter flere af de kvindelige gæster havde fået noget rødvin, kom de og fortalte, at en dreng jo også er godt - men at det aldrig er helt det sammen for en mor, som hvis hun havde en pige.

Hvem tror de, de er?

Jeg vil gerne høre fra jer, der er lykkelige mødre til drenge!!!

Kærlig hilsen,

pojkmamman

Jeg har en dejlig dreng på knap 2 år, og jeg hørte præcis det samme da jeg ventede min datter. For mig var kønnet ligegyldigt, så længe barnet var sundt og raskt.

Da vi fik afvide at det var en pige vi ventede, fik vi kommentarer om at så kunne det ikke blive bedre Jeg elsker min datter over alt på jorden, men havde hun været en dreng havde jeg elsket ham mindst lige så meget.

Anmeld

31. maj 2010

Heidi B

Jeg er mor til to skønne sønner... De er tvillinger, og jeg fik da også tit kommentaren, ej hvor ærgeligt, det havde da været lidt sjovt med en af hver.... Narhoveder!!!!

Anmeld

31. maj 2010

Kloster

Ja da!!! Og 3 sønner også være lykken.

Men HA HA HA.... Hvor jeg da kan nikke genkendende til det. Vores sønner er 6, 10 og 12 år. Og det var "flot" at få en søn, som første barn....  Og lige efter blev jeg så gravid igen. Og det var jo self en pige.... Næhh det var jo en dreng mere. Det var ligefrem synd for os. Men med kun 2 børn, havde vi jo åbenbart en chance mere...

Efter 4 år blev jeg gravid igen og nu måtte ppigen jo komme. Men øv hvor ærgeligt, det var sgu dreng nr 3!!! Og så var chancerne bare slut. Desværre du blev ikke den lykkelige vinder af en pige. For DET er jo bare noget HELT særligt for en mor.

Alt dette her var self skrevet, som andre folk sagde og tænkte. For jeg er sååå yderst tilfreds med mine 3 drenge. Kan jo ikke lyve om, at jeg gerne ville have haft et barn af det modsatte køn. Men sådan tror jeg egentlig også pigemødre har det.

Vi valgte at vi ikke ville have flere, men jeg er da ved at kaste op over folks kommentare om bestemte køn. Selv min far, kom med kommentare, som for ham, var yderste venlige og betænksomme.

Mine drenge er brødre .... Brødre sgu... Og i mine øjne kan man ikke blive tættere... De er hinandens bedste venner OG fjender. Jeg føler mig heldig over at kunne give mine drenge søakende også ligefrem brødre. Jeg ved intet om at have pigebørn og om søstre er ligeså tæt osv. Men mine drenge har et særligt forhold. Et forhold, jeg som mor skal gøre mig fortjent til at blive lukket ind i.

Mine drenge er ligetil, stærke og følsomme. De forguder mig på en måde, som en møg-stor fisker gør, når han får tattooveret MOR på sin overarm. Jeg ved hvor jeg har dem, for de er bare som de er. De er ikke psykisk udspekulateret ell har tendens til at stoppe med at tale til en i flere timer pga man ikke er enige med dem. De er ligetil. Og hvor er jeg facineret over hver deres alder, væremåde, tanker og det venskab de har til hinanden. Et sådan broderskab kan jeg kune være dybt facineret og misundelig over.

VH Kloster

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. maj 2010

Mumto3

DET ER SKØNT AT VÆRE MOR TIL DRENGE!!!!

Ih, hvor kan jeg godt huske hvordan det var da lillebror kom til verden. Dreng nr. 2 -og endnu værre da jeg var gravid med nr. 3, 'for nu må vi jo virkelig håbe det blvier en pige denne gang'  ØH, WHAT????? Vi havde to skønne drenge i forvejen, og inderst inde gik jeg og håbede på/regnede med at det blev en dreng igen. For jeg kan da slet ikke finde ud af det med piger.(Nr. 3 blev så en pige, men blev kaldt for HAM de første par måneder for vi kunne slet ikke finde ud af at det var en 'hende').

Drenge elsker sjove lege, og helt ærligt så er det lidt federe at sidde og bygge store borger/brandstationer/politistationer osv. i lego, end det er at sidde og give en dukke tøj på for så at tage det af igen, for så at give det på igen. (Vi har nogle venner som også har 3 børn og det er piger).

Så tillykke med dreng nr. 2 Det er SKØØØØNT!!!!!!

Anmeld

31. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Har ingen børn selv, men synes folk burde skamme sig med sådanne udtalelser. Sikke noget vås, og som du siger, du har en velskabt baby i maven, og det er jo i sig selv en helt fantastisk ting 

Anmeld

31. maj 2010

Kaufie

Hmmmm - at folk udtaler sig om at det er perfekt med en af hvert køn eller praktisk med to af samme køn kan jeg ikke have det mindste i mod.

Det er det jeg selv siger (og er gravid med nr 2, som jeg ikke kender kønnet på og vil elske uanset om det er en pige eller en dreng) Men summasumarum (for mig) er, at det vil være nemt, hvis det er endnu en dreng - så skal vi ikke ud at investere i en masse udstyr og tøj - men kan bruge lidt mere på aktiviteter med ungerne. Men ja, jeg vil også rigtig gerne have en pige, da det ligesom skaber lidt mere ligevægt herhjemme, hvor jeg ellers vil være ene høne i hanegården.....

Men derfra og så til at sige noget med "det var ærgeligt" hvis man får enten det ene eller andet - der er langt - og dét synes jeg er uacceptabelt.

Anmeld

31. maj 2010

Svei

Tre drenge her ER lykken...jeg ville meget gerne undgå at få piger og det gjorde jeg..jeg er klart en drengemor.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. maj 2010

Christinahr

Jeg har haft det på samme måde, eller det vil sige jeg fik en af hver og synes kommentare som "det var da meget heldigt du fik en af hver" eller "så får du jo prøvet begge dele". Seriøst, jeg var da såligeglad. Der er jo fordele og ulemper ved begge dele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.