malke ud så far kan passe mere end 2 timer af gangen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2010

Malene84

BlyViol skriver:

skal ha en brystpumpe også fordi de gør jævla ondt efter kun 2 timer hvor de ikke er blevet tømt...  

apropos sut - hvornår må de få det? og hvorfor giver man det egentlig? Alberte græder aldrig, så ville ikke vide hvornår hun skulle ha brug for den, men hun kan selvfølgelig nå at ændre adfærd hihi

Vi fik "lov" til at give den ene af drengen sut på 4. dagen fordi han har et ekstremt suttebehov - så i stedet for at han skal ligge og "sulte" efter mad, så gav vi ham sutten, og han faldt med det samme til ro!!! Men shit et hyr vi har med sutten nu - og han er kun 25 dage gammel, han blir så ked af det når han sover løst og taber sutten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

ja det er skide smart faktisk.. 3 døgn i køleren, og 6 mdr i fryseren.. så kunne man malke ud til et halvt år  

Nemlig! ;-) Og nogle har svært ved at malke større portioner ud, og nogle har nemt ved det.. Jeg forberedte mig på at jeg havde svært ved det, så jeg startede i god tid inden han skulle passes.. Men nej nej... På 5min havde jeg en flaske på 180ml ;-)

Philips Avent manuel brystpumpe var jeg rigtig glad for ;-)

Anmeld

30. maj 2010

Vidunderligeunger

Renée88 skriver:

Omkring sut... Nogle anbefaler at de først får sut når amningen er fuldt etableret så de ikke får tilfredsstillet deres suttebehov ved en sut.. Og så er det først efter 6-8uger.. Nicolai fik sut da han var en dag gammel, for ellers ville han sutte ved mig konstant... Nu hvor han er 7mdr bruger han den kun når han er yderst ulykkelig og når han skal sove, så det er ikke ret meget ;-)

jeg synes nemlig også at det ville være mærkelig at bruge den nu, hun klager ikke over at blive skiftet, eller græder ikke når hun er sulten... hun stikker bare tungen ud på underlæben og fingrene i munden nå hun vågner, så ved jeg det er spisetid

Anmeld

30. maj 2010

Vidunderligeunger

Malene84 skriver:

Vi fik "lov" til at give den ene af drengen sut på 4. dagen fordi han har et ekstremt suttebehov - så i stedet for at han skal ligge og "sulte" efter mad, så gav vi ham sutten, og han faldt med det samme til ro!!! Men shit et hyr vi har med sutten nu - og han er kun 25 dage gammel, han blir så ked af det når han sover løst og taber sutten.

årh, lillle stakkel kan han ikke sutte på sine  fingre?? 

Anmeld

30. maj 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

jeg synes nemlig også at det ville være mærkelig at bruge den nu, hun klager ikke over at blive skiftet, eller græder ikke når hun er sulten... hun stikker bare tungen ud på underlæben og fingrene i munden nå hun vågner, så ved jeg det er spisetid

Så vent du bare med sutten ;-) Nicolai fik den også kun pga hans suttelyst ;-)

Anmeld

30. maj 2010

Vidunderligeunger

Renée88 skriver:

Nemlig! ;-) Og nogle har svært ved at malke større portioner ud, og nogle har nemt ved det.. Jeg forberedte mig på at jeg havde svært ved det, så jeg startede i god tid inden han skulle passes.. Men nej nej... På 5min havde jeg en flaske på 180ml ;-)

Philips Avent manuel brystpumpe var jeg rigtig glad for ;-)

og det er 180 de skal have pr gang?? 

hvordan ved man egentlig de får nok når de får ved brystet?? at de tager nok på måske?? puha, jeg føler mig grøn

Anmeld

30. maj 2010

Lone Jakobsen

BlyViol skriver:

hun skal selvfølgelig også med mest muligt, men skal ha fjernet clips på onsdag, og det gør bare så ondt (kan jeg huske fra operation i 2007), så ville være ked af at passe hende også..

ja ku godt forestille mig at det ikke er sjovt. har haft Rasmus til at ligge på gulvet mens jeg fik gyn. undersøgelse og har haft 5 årig med til undersøgelse for smerter i bryster...men ved godt at nogen helst vil ha dem passet imens. og det har jeg også respekt for. jeg har bare aldrig gjort det. så tro endelig ikke at jeg "ser ned" eller på anden måde nedgør dig for dit valg. det gør jeg på ingen måde.

Anmeld

30. maj 2010

Vidunderligeunger

Renée88 skriver:

Så vent du bare med sutten ;-) Nicolai fik den også kun pga hans suttelyst ;-)

i'll wait

Anmeld

30. maj 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

og det er 180 de skal have pr gang?? 

hvordan ved man egentlig de får nok når de får ved brystet?? at de tager nok på måske?? puha, jeg føler mig grøn

Hehe det vidste jeg heller ikke.. Men mener Nicolai tog omkring 100ml i starten pr. måltid.. Nu tager han 210ml... Så prøv med ca. 100ml ;-)

Anmeld

30. maj 2010

XXSS

BlyViol skriver:

dejligt

Jeg forhører selvfølgelig lige SP på torsdag, men det er dejligt at høre det lykkedes for jer. 

Du kan også fryse det ned  - på køl må det stå i maks. et døgn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.