malke ud så far kan passe mere end 2 timer af gangen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.472 visninger
42 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Vidunderligeunger

Ja jeg har lige endnu et spørgsmål

jeg ammer jo nu, med suttebrikker (da mine brystvorter er flade). Men hvis jeg nu en dag f.eks skal noget, hvor det ville være rart ikke at have bettepigen med (læge e.l.) må man så godt malke ud, og putte det i sutteflaske så farmand kan passe hende et par timer ekstra?? 

Eller vil hun så synes det er for nemt med sutteflasken, og ikke tage bryst længere??

Ville rigtig gerne at farmand kunne tage bare engang i mellem, så man kan komme ud og opleve lidt igen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

jeg ammer jo nu, med suttebrikker (da mine brystvorter er flade). Men hvis jeg nu en dag f.eks skal noget, hvor det ville være rart ikke at have bettepigen med (læge e.l.) må man så godt malke ud, og putte det i sutteflaske så farmand kan passe hende et par timer ekstra?? 

Eller vil hun så synes det er for nemt med sutteflasken, og ikke tage bryst længere??

Ville rigtig gerne at farmand kunne tage bare engang i mellem, så man kan komme ud og opleve lidt igen  

Hejsa ;-)

Først - stort tillykke ;-)

Ja du må gerne malke ud, og så på køl med mælken.. Og så skal det varmes op i vandbad til spisetemperatur... Sådan gjorde jeg med Nicolai når han skulle passes, da jeg ammede, og han tog flasken fint, og ville også gerne have bryst igen ;-)

Anmeld

30. maj 2010

Vidunderligeunger

Renée88 skriver:

Hejsa ;-)

Først - stort tillykke ;-)

Ja du må gerne malke ud, og så på køl med mælken.. Og så skal det varmes op i vandbad til spisetemperatur... Sådan gjorde jeg med Nicolai når han skulle passes, da jeg ammede, og han tog flasken fint, og ville også gerne have bryst igen ;-)

dejligt

Jeg forhører selvfølgelig lige SP på torsdag, men det er dejligt at høre det lykkedes for jer. 

Anmeld

30. maj 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

dejligt

Jeg forhører selvfølgelig lige SP på torsdag, men det er dejligt at høre det lykkedes for jer. 

Jeg snakkede nemlig også med sp om det ;-) Hvis du gerne vil malke lidt ud sådan hen af vejen, så kan du købe nogle flasker på apoteket, som er gode til opbevaring.. De koster omkring 6kr for de største på 250ml.. De hedder "plast-patflasker".. Når du malker ud kan du jo putte det i fryseren ;-)

Anmeld

30. maj 2010

Malene84

BlyViol skriver:

hey igen,

ja du må gerne amme ud - jeg gør det også!!! Mælken kan max holde 3 døgn i køleskabet (mere hvis du skal samle lidt sammen, hehehe)!!! Du kan faktisk også fryse det ned  det anede jeg ikke, og det får jeg nok ikke brug for, men det kan man altså.

drengene tager både flaske, bryst og sut - så det har vi heldigvis intet problem med, og det har de gjort siden de var 4 dage gamle

Anmeld

30. maj 2010

Vidunderligeunger

Malene84 skriver:

hey igen,

ja du må gerne amme ud - jeg gør det også!!! Mælken kan max holde 3 døgn i køleskabet (mere hvis du skal samle lidt sammen, hehehe)!!! Du kan faktisk også fryse det ned  det anede jeg ikke, og det får jeg nok ikke brug for, men det kan man altså.

drengene tager både flaske, bryst og sut - så det har vi heldigvis intet problem med, og det har de gjort siden de var 4 dage gamle

skal ha en brystpumpe også fordi de gør jævla ondt efter kun 2 timer hvor de ikke er blevet tømt...  

apropos sut - hvornår må de få det? og hvorfor giver man det egentlig? Alberte græder aldrig, så ville ikke vide hvornår hun skulle ha brug for den, men hun kan selvfølgelig nå at ændre adfærd hihi

Anmeld

30. maj 2010

Lone Jakobsen

jeg har aldrig brugt den med at malke ud. har altid bare taget baby med. selv til lægen, frisøren og diverse møder med bank eller arbejde.

men ved at det kan lade sig gøre, hvis baby vil drikke det på den måde

Anmeld

30. maj 2010

Vidunderligeunger

Renée88 skriver:

Jeg snakkede nemlig også med sp om det ;-) Hvis du gerne vil malke lidt ud sådan hen af vejen, så kan du købe nogle flasker på apoteket, som er gode til opbevaring.. De koster omkring 6kr for de største på 250ml.. De hedder "plast-patflasker".. Når du malker ud kan du jo putte det i fryseren ;-)

ja det er skide smart faktisk.. 3 døgn i køleren, og 6 mdr i fryseren.. så kunne man malke ud til et halvt år  

Anmeld

30. maj 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

skal ha en brystpumpe også fordi de gør jævla ondt efter kun 2 timer hvor de ikke er blevet tømt...  

apropos sut - hvornår må de få det? og hvorfor giver man det egentlig? Alberte græder aldrig, så ville ikke vide hvornår hun skulle ha brug for den, men hun kan selvfølgelig nå at ændre adfærd hihi

Omkring sut... Nogle anbefaler at de først får sut når amningen er fuldt etableret så de ikke får tilfredsstillet deres suttebehov ved en sut.. Og så er det først efter 6-8uger.. Nicolai fik sut da han var en dag gammel, for ellers ville han sutte ved mig konstant... Nu hvor han er 7mdr bruger han den kun når han er yderst ulykkelig og når han skal sove, så det er ikke ret meget ;-)

Anmeld

30. maj 2010

Vidunderligeunger

nutche skriver:

jeg har aldrig brugt den med at malke ud. har altid bare taget baby med. selv til lægen, frisøren og diverse møder med bank eller arbejde.

men ved at det kan lade sig gøre, hvis baby vil drikke det på den måde

hun skal selvfølgelig også med mest muligt, men skal ha fjernet clips på onsdag, og det gør bare så ondt (kan jeg huske fra operation i 2007), så ville være ked af at passe hende også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.