Mange-børnsfamilier står for skud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

MoarTil4

Loa skriver:

Jeg syntes jo netop det er lige for folk, da dem der selv vælger at få 3 eller flere børn, jo stadig får det samme for de to første børn, som dem der kun får 2 børn......

Dog syntes jeg lige så vel at løsningen kunne have været at nedsætte hver enkelt ydelse, uanset om det var til barn nr.1 eller barn nr.5.... Det er jeg skam ikke uenig i.....

Der hvor min holdning nok får lidt ekstra "gødning" er også når man læser en artikel med en enlig mor til (vistnok 4) som selv har valgt at gå arbejdsløs for at bo på et nedlagt landbrug og prioritere børnene frem for job... Fred være med det, men at der så skal blive et stort ramaskrig over hun ikke længere kan forblive hjemmegående, for uden de fulde børneydelser for alle børn, har hun ikke råd...... Sådan noget er også med til at danne ramme om min holdning.....

jeg kender ikke til den historie som du fremhøver, men den lyder ikke som den typiske gængse danske familie.

Jeg synes egentligt at det er synd at den person (som du nævner) som har valgt en anderledes og alternativ måde at have familie på skal rammes hårdt,  det er da dejligt med alsidighed i samfundet. Det er kedeligt hvis vi alle lever fuldstændig ens, og vælger at forvalte alting på ens måder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Loa

MetteMorTil3 skriver:

jeg kender ikke til den historie som du fremhøver, men den lyder ikke som den typiske gængse danske familie.

Jeg synes egentligt at det er synd at den person (som du nævner) som har valgt en anderledes og alternativ måde at have familie på skal rammes hårdt,  det er da dejligt med alsidighed i samfundet. Det er kedeligt hvis vi alle lever fuldstændig ens, og vælger at forvalte alting på ens måder.

Men hvorfor skal samfundet betale fordi hun prioriterer at gå hjemme og leve af børnepengene......

Det er bare det jeg mener med at vælger man at sætte 4 børn i verden, må man da gøre det fordi man selv har råd til det, og ikke fordi man kun kan klare det ved hjælp fra det offentlige.....

Anmeld

30. maj 2010

MoarTil4

Loa skriver:

Men hvorfor skal samfundet betale fordi hun prioriterer at gå hjemme og leve af børnepengene......

Det er bare det jeg mener med at vælger man at sætte 4 børn i verden, må man da gøre det fordi man selv har råd til det, og ikke fordi man kun kan klare det ved hjælp fra det offentlige.....

den indgangsvinkel omkring hvordan en mor vælger at bruge sine børnepenge kan jeg ikke tilslutte mig - det er ingen andres sag end hendes egen, synes jeg. Det er altså ikke noget som forarger mig.

hvorfor skal mine skattepenge finansiere transportfradrag? folk har jo selv en indflydelse på hvor lang væk de vælger at søge et job. Så må de da selv finansiere deres transport.....

Hvorfor skal mine skattepenge finansiere folks rentefradrag på lån? Når de vælge at låne penge, må de da også selv sørge for at have råd til renterne......

Hvorfor skal folk have boligstøtte til deres bolig? Så må de da søge en billigere eller mindre bolig hvis de ikke har råd til den bolig de har valgt....

Hvorfor skal mine skattepenge finansiere at en frisk og rask 60 år synes at det er tid til at spille golf og bridge fuldtids? Ønsker denne at stoppe før pensionsalderen, kunne hun jo selv spare sammen til dette. Det er jo også noget hun frit vælger, på lige fod med at vi andre vælger børnene.

jeg kunne blive ved...........jeg forstår ikke at en gruppe/del af børnefamilierne skal bære disse nedskæringer. Det vækker min harme fordi man uretfærdigt ramme nogle helt bestemte familietyper, og dermed gør forskelsbehandling.

Danmark er fuld af goder for alle os højt skattebetalende danskere, og ja....vi må da se nærmere på om noget kan ændres. Men det skal gå retfærdigt til. Og det må meget gerne være samfundsmæssigt forsvarligt - og børnetallet skal helst ikke falde i fremtiden - det vil være katastrofalt.

Og et lille sidespring: Stop sort arbejde....og skattesnyd...der er ingen undskyldning for det......

hvis folk betalte de skatter som de skulle, så havde vi penge nok til samfundsgoderne. Utroligt så mange der får lavet håndværksarbejder på søndage!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.