Loa skriver:
Men hvorfor skal samfundet betale fordi hun prioriterer at gå hjemme og leve af børnepengene......
Det er bare det jeg mener med at vælger man at sætte 4 børn i verden, må man da gøre det fordi man selv har råd til det, og ikke fordi man kun kan klare det ved hjælp fra det offentlige.....
den indgangsvinkel omkring hvordan en mor vælger at bruge sine børnepenge kan jeg ikke tilslutte mig - det er ingen andres sag end hendes egen, synes jeg. Det er altså ikke noget som forarger mig.
hvorfor skal mine skattepenge finansiere transportfradrag? folk har jo selv en indflydelse på hvor lang væk de vælger at søge et job. Så må de da selv finansiere deres transport.....
Hvorfor skal mine skattepenge finansiere folks rentefradrag på lån? Når de vælge at låne penge, må de da også selv sørge for at have råd til renterne......
Hvorfor skal folk have boligstøtte til deres bolig? Så må de da søge en billigere eller mindre bolig hvis de ikke har råd til den bolig de har valgt....
Hvorfor skal mine skattepenge finansiere at en frisk og rask 60 år synes at det er tid til at spille golf og bridge fuldtids? Ønsker denne at stoppe før pensionsalderen, kunne hun jo selv spare sammen til dette. Det er jo også noget hun frit vælger, på lige fod med at vi andre vælger børnene.
jeg kunne blive ved...........jeg forstår ikke at en gruppe/del af børnefamilierne skal bære disse nedskæringer. Det vækker min harme fordi man uretfærdigt ramme nogle helt bestemte familietyper, og dermed gør forskelsbehandling.
Danmark er fuld af goder for alle os højt skattebetalende danskere, og ja....vi må da se nærmere på om noget kan ændres. Men det skal gå retfærdigt til. Og det må meget gerne være samfundsmæssigt forsvarligt - og børnetallet skal helst ikke falde i fremtiden - det vil være katastrofalt.
Og et lille sidespring: Stop sort arbejde....og skattesnyd...der er ingen undskyldning for det......
hvis folk betalte de skatter som de skulle, så havde vi penge nok til samfundsgoderne. Utroligt så mange der får lavet håndværksarbejder på søndage!!!!!!