Tvillingerabat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

june1987

Chatarina skriver:

Hvis begge dine piger bruger samme str. kan du jo også benytte dig af tvillinge rabatten. Det skal de fleste steder bare være to ens i samme str. det gælder også udstyr og sko. Men hvorfor ikke benytte sig af reglen hvis den er der?

det er self rigtigt det vil jeg da hører om så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Vial

june1987 skriver:

nu er mine piger født med 18 mrd mellemrum, så de er også en slags "tvillinger" ja de kan få (aflagt) tøj, men sådan er det bare ikke ofte for tit er det slidt osv 

jeg har begge ny gadarober til begge to, de bruger begge 98-104 nu så burde jeg vel også at kunne få det, nej..

man kan jo som tvilling forældre bare lade vær med at købe ens tøj og så købe et ens sæt i nogen tilfælde, jeg tror ikke der er stor forskel på tvillinger end som at have mange børn selvom det er dobbelt op....  det vil sige at en tvillinge mor skal have 10 procent men ikke en mor med 7 børn fra nyfødt til 8 år ? 

hvor er vi så henne

Der er helt sikkert en del babyudstyr, som kan aves med 18 mdr mellemrum. Her er det dobbelt op på vugger, voksier, skråstole, autostole, sutteflasker mm. Tøj i str 50-68 bliver sjældent så slidt at det ikke kan bruges igen. Der ér forskel. - i hvert fald når de er helt små og man skal starte baby op. Der er det altså billigere at starte en op. Jeg får jo ikke dobbelt løn - og kan ikke få forskud på den, jeg får om 18 mdr.

Når de bliver større, så udligner det sig nok lidt, da børn slider mere på tøjet. Der er det jo ligegyldigt om man skal købe flyverdragter i samme størrelse - eller om der er et par numre imellem :-)

Anmeld

26. maj 2010

bagger26

KaMa skriver:

Der er helt sikkert en del babyudstyr, som kan aves med 18 mdr mellemrum. Her er det dobbelt op på vugger, voksier, skråstole, autostole, sutteflasker mm. Tøj i str 50-68 bliver sjældent så slidt at det ikke kan bruges igen. Der ér forskel. - i hvert fald når de er helt små og man skal starte baby op. Der er det altså billigere at starte en op. Jeg får jo ikke dobbelt løn - og kan ikke få forskud på den, jeg får om 18 mdr.

Når de bliver større, så udligner det sig nok lidt, da børn slider mere på tøjet. Der er det jo ligegyldigt om man skal købe flyverdragter i samme størrelse - eller om der er et par numre imellem :-)

Nu er det ikke alle med 2 børn der kan genbruge tøjet, nu fik jeg en dreng og pige så er der også dobbelt op på tøjet. Og hvis man får tvillinger med samme køn, kan de jo deles om tøjet ligeså vel som 2 søskende kan arve fra hinanden. Legetøj kan de vel også deles om når de er små. Jeg skal også ude og have en ekstra barnevogn, en ekstra triptrapstol osv..Godt nok arver hun autostol, tremmeseng og skråstol. 

Dermed ikke sagt, at jeg ikke tror på det er dyre at få tvillinger, for det er det uden tvivl. Ved godt der er meget udstyr i skal have 2 af, men der er jo ikke alt. Men det er altså heller ikke gratis at få 2 børn med få år imellem.

Kan sagtens forstå man benytter sig af tilbudet om tvillingerabat, det havde jeg helt sikkert også selv gjort. Kan ikke få ondt i numsen over, at det er et tilbud i får nogle steder. Vil bare lige pointere at det ikke er gratis at få barn nr 2..

Anmeld

26. maj 2010

Vial

bagger26 skriver:

Nu er det ikke alle med 2 børn der kan genbruge tøjet, nu fik jeg en dreng og pige så er der også dobbelt op på tøjet. Og hvis man får tvillinger med samme køn, kan de jo deles om tøjet ligeså vel som 2 søskende kan arve fra hinanden. Legetøj kan de vel også deles om når de er små. Jeg skal også ude og have en ekstra barnevogn, en ekstra triptrapstol osv..Godt nok arver hun autostol, tremmeseng og skråstol. 

Dermed ikke sagt, at jeg ikke tror på det er dyre at få tvillinger, for det er det uden tvivl. Ved godt der er meget udstyr i skal have 2 af, men der er jo ikke alt. Men det er altså heller ikke gratis at få 2 børn med få år imellem.

Kan sagtens forstå man benytter sig af tilbudet om tvillingerabat, det havde jeg helt sikkert også selv gjort. Kan ikke få ondt i numsen over, at det er et tilbud i får nogle steder. Vil bare lige pointere at det ikke er gratis at få barn nr 2..

Det er bare dyrt at have børn :-)

De små kan da godt deles om tøjet, men der går jo stadig dobbelt så meget tøj til to børn og når de bruger samme størrelse, så skal der jo investeres i dobbelt så meget, kan man sige. Legetøj kan de deles om, men igen, der skal nok købes lidt mere til to i samme udviklingsstadie. Selvom de nok er ligeglade, så er det altså svært som mor kun at købe én bamse osv. Trods de kun ligger i maven, så er jeg hårdt ramt af millimeter retfærdighed... Hehe. Er også selv tvilling jo :-)

Anmeld

26. maj 2010

twinboys

Smiler smiler... her et svar fra en "gammel tvillingemoar" ..

For jer der ikke kender mig er jeg moar til Oliver & Alexander på 7år... Da jeg var gravid med dem vidste jeg ikke at der var noget der hed tvillingerabat... Jeg fødte drengene i uge 25+0 så var ikke helt klar med indkøbene før de kom til verden... Jeg tog i flere butikker og flere ekspedienter i de forskellige butikker spurgte om jeg havde tvillinger fordi der var dobbelt op af det hele ... Jeg smiler og sagde ja og de sagde da... Du skal selvfølgelig have tvillingerabat, og næste gang du kommer nævner du det for os, hvis det ikke lige er os der står ved kassen... Jeg smilede og sagde tak... De steder hvor drengene var med ude at handle sagde jeg aldrig noget og gav butikken rabat ja så var det da dejligt... De giver et sted mellem 10-20%...

Jeg blev vild med at bruge nettet til at handle tøj og sko til drengene og flere gange er jeg blevet ringet op om det er til tvillinger eller om jeg har tastet forkert... Sidst var der en sød pige der ringede til mig og sagde og min bestilling var rigtig, da hun undrede sig over at jeg både have købt et par Molo støvler i str. 30 og 31 ... Jeg måtte fortælle hende at den var god nok, da jeg har tvillinger... Hun bad mig næste gang skrive tvillinger  i kommentar for så ville hun meget gerne give rabat...

Mange internetsider giver tvillingerabat...

Jeg nyder da kun godt af det, men forstår da sandelig også jer andre der har 1 2 3 4 5 eller 6 børn at i også gerne vil have rabat...

Jeg nyder da bare at være moar til tvillinger...

Knuzer fra Majbritt

Anmeld

26. maj 2010

bagger26

KaMa skriver:

Det er bare dyrt at have børn :-)

De små kan da godt deles om tøjet, men der går jo stadig dobbelt så meget tøj til to børn og når de bruger samme størrelse, så skal der jo investeres i dobbelt så meget, kan man sige. Legetøj kan de deles om, men igen, der skal nok købes lidt mere til to i samme udviklingsstadie. Selvom de nok er ligeglade, så er det altså svært som mor kun at købe én bamse osv. Trods de kun ligger i maven, så er jeg hårdt ramt af millimeter retfærdighed... Hehe. Er også selv tvilling jo :-)

Kender skam godt til tvillinger, har selv 2 søstre der er tvillinger, og de fik også altid 2 af samme ting så de ikke skulle slås om tingene..  Kan godt forstå du gerne vil give dem en bamse hver, men nu var det heller ikke lige præcis bamser jeg tænkte på, men alt det andet udviklingslegetøj kunne de godt deles om. Men kan sagtens forstå du gerne vil give dem deres egne ting, men det er jo i realiteten ikke en nødvendighed kan man sige..

Tøj behøver man jo ikke dobbelt op af hvis de har samme køn, for om de deler som nyfødte eller arver fra hinanden er jo det samme, og de bruger jo, for det meste, kun et sæt tøj om dagen. Men kan også sagtens forstå, at man nogle gang gerne vil klæde dem ens.

Men var ikke for at så tvivl om, om det er dyre at få tvillinger, for det er det uden tvivl.. Men ja, for at sige det er DYRT at få børn tvillinger eller ej..

Anmeld

26. maj 2010

bagger26

twinboys skriver:

Smiler smiler... her et svar fra en "gammel tvillingemoar" ..

For jer der ikke kender mig er jeg moar til Oliver & Alexander på 7år... Da jeg var gravid med dem vidste jeg ikke at der var noget der hed tvillingerabat... Jeg fødte drengene i uge 25+0 så var ikke helt klar med indkøbene før de kom til verden... Jeg tog i flere butikker og flere ekspedienter i de forskellige butikker spurgte om jeg havde tvillinger fordi der var dobbelt op af det hele ... Jeg smiler og sagde ja og de sagde da... Du skal selvfølgelig have tvillingerabat, og næste gang du kommer nævner du det for os, hvis det ikke lige er os der står ved kassen... Jeg smilede og sagde tak... De steder hvor drengene var med ude at handle sagde jeg aldrig noget og gav butikken rabat ja så var det da dejligt... De giver et sted mellem 10-20%...

Jeg blev vild med at bruge nettet til at handle tøj og sko til drengene og flere gange er jeg blevet ringet op om det er til tvillinger eller om jeg har tastet forkert... Sidst var der en sød pige der ringede til mig og sagde og min bestilling var rigtig, da hun undrede sig over at jeg både have købt et par Molo støvler i str. 30 og 31 ... Jeg måtte fortælle hende at den var god nok, da jeg har tvillinger... Hun bad mig næste gang skrive tvillinger  i kommentar for så ville hun meget gerne give rabat...

Mange internetsider giver tvillingerabat...

Jeg nyder da kun godt af det, men forstår da sandelig også jer andre der har 1 2 3 4 5 eller 6 børn at i også gerne vil have rabat...

Jeg nyder da bare at være moar til tvillinger...

Knuzer fra Majbritt

Det kan jeg også sagten forstå, det havde jeg også selv gjort hvis jeg havde muligheden. Kan ikke få ondt i numsen over det, man kan lige så godt benytte sig af de goder man kan få..

Anmeld

26. maj 2010

Tynen

Jeg er meget enig med Bagger : Det er også dyrt at få nr. 2 - Specielt hvis der er forholdsvist kort imellem.

- Derudover tror jeg ikke det ville være velset at proppe min søn i arvetøj fra søster

Derudover: SELVFØLGELIG! skal man da som tvillingemor udnytte rabatten, når den er der.
Alt andet ville da være underligt
Som skrevet fra start var det slet ikke for at køre hetz mod tvillingemødre, men mere for at få en "debat" ud af det - Så I behøver slet ikke skulle "holde sammen"

Synes bare at det var lidt "unfair" at jeg stod med en ny sommergarderobe til min datter og en til min søn, men ikke fik "tilbudt" nogen form for rabat.
Hun stod med 2 stks. kjoler (Der allerede var tilbud på) og forlangte ydeligere rabat.
Kjolerne kunne hun evt. have købt i hver sin farve og så ungerne kunne skiftes til at have dem på.

Jeg ser mig selv som en ret stabil udstyrsshopper i Babysam, men har aldrig fået rabat på noget.
Min datter fik ny autostol for 4 mdr. siden.
For 3 uger siden fik min søn en magen til, men jeg kunne ikke forvente rabat da det ikke var til tvillinger - Altså købt samtidigt.

Ved ikke om jeg gør det helt uforståeligt?!

Udstyr kan jeg godt forstå at man kan give rabat på, men tøj i så små mængder kunne jeg ikke få mig selv til at spørge om (Heller ikke hvis jeg havde tvillinger) - Kunne I?

Anmeld

26. maj 2010

Vial

Til (u)behagelig info, kan jeg fortælle, at Babysam nu har fjernet deres tvillingerabat. Så de har nok samme holdning, som nogle her i debatten

Personalet i butikken opfordrer kunderne til at klage til hovedkontoret. Det kan gøres på mail babysam@babysam.dk

Heldigvis har jeg handlet mange andre steder, som var meget billigere.. he he.

Har blandt andet set lyset ude på Amager i en butik ved navn "Danmark" Fy for pokker de er billige. Et brio vægophængt puslebord koster der 1298 kr - i babysam 1698 kr.!!

Anmeld

26. maj 2010

XXSS

Tynen skriver:

Jeg stod bag ved en kvinde i køen i en børnetøjsbutik.
Hun smider 2 stks. kjoler op på disken med sætningen: Jeg vil gerne have tvillingerabat på dem.
Jeg hørte ikke hvad ekspedienten sagde eller gjorde, da mit eget yngel distraherede, men jeg blev faktisk en smule.. Hmm.. "stødt" (Det lyder lidt hårdt, men går an i mangel af bedre   )
over at man kan "forlange" rabat fordi at man har tvillinger.
Hvorfor skal jeg som 2-børns forældre (Eller andre med måske 3 eller 4 børn) ikke også have rabat?

Jeg skulle købe sommergarderobe til min datter og søn, hvilket i sidste ende ville blive lige så dyrt for os begge, hvis tvillingemoderen skulle det samme.
Forskellen er bare at hun har børn der er født samme dag/år - Jeg har 2 år imellem mit afkom.

Og lige en note: Det er SLET IKKE for at lange ud efter tvillingeforældre. Min søster har selv tvillinger, så ja - Jeg ved godt at der går meget tøj til
(Men det gør der nu også herhjemme   )

Jeg under gerne folk at få rabat uden at jeg absolut selv skal have. Jeg synes bare det er lidt vildt at man bare antager at få det (Og så når det ikke er på mere end 2 stks. beklædning)
Forstår I hvor jeg vil hen? Og hvad mener I om denne form for rabat?

Hvis det var for at prutte med prisen - synes jeg da at det var stærkt sagt!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.