Amning fordi????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2008

Kristina V

hehe fumml finger:)

...det er jo lige så vigtigt barnet har det godt og får mad nok.. Jeg ser absolut intet galt i at give flaske.. Og kan blive helt rasende når folk mener det.. alle de ting man gjorde i gamle dage er jo også skidt nu, og ser ikk mange der har taget skade......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg ammede kun i 9 dage så var det slut. Da mælken kom tilbage 2 mdr senere, prøvede jeg igen, men jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke brød mig om det. Så Jesse fik sin sidste flaske da han var 19 mdr og skulle jeg få et barn mere, ja så bliver det flasken igen.

Kh Jeanne

Anmeld

27. januar 2008

Lad mig slå en ting fast: jeg mener bestemt ikke man er en dårligere mor fordi man giver flaske :)
Og jeg kan godt forstå, at I bliver tossede over kommentarer som: 'du er en dårlig mor hvis du ikke ammer, eller i det mindste forsøger'.
Jeg personligt har bare haft det rigtig godt med at amme og var sikker på fra start, at jeg skulle amme i et års tid. Derfor føler jeg det lidt som et nederlag hvis jeg bliver nødt til at "give op". For mit eget vedkommende ser jeg kun fordele ved at amme.. tænker ikke på allergi, han er jo næsten 5 måneder og har ikke vist det mindste tegn på allergi og vi er heller ikke disponeret for det i familien.. synes bare det er den fedeste fornemmelse i verden at jeg indtil videre, ene mand, har kunne sørge for at han har fået næring, desuden er det praktisk - altid ved hånden, den rette temperatur, billigt osv!! - men men men, amning skal ikke være for en værd pris.
Kunne bare være der var nogen af jer andre der havde prøvet det samme da i begyndte på skemad og dermed ikke ammede så ofte?

Anmeld

10. februar 2008

Charlotte_82

Jeg synes ikke man er en dårligere mor fordi man ikke ammer. Jeg har selv 3 stk dejlige børn :P Alexander ammede jeg kun ganske kort. Kunne aldrig rigtigt få gang i amningen hvilket jeg var rigtig ked af for jeg ville gerne amme ham. Melissa ammede jeg fuldt ud til hun var 4 måneder og som supplement til hun var ca 6 måneder. Her 3 gang med Melanie ammer jeg stadig og hun er nu 8½ måned. Ammede hende fuldt ud i 6 måneder og ja ammer som sagt endnu. Har endnu ikke besluttet hvornår jeg vil stoppe amning men nyder at amme hende (L)

Knus fra Charlotte

Anmeld

19. februar 2008

Høstergård

Nej, man er ikke nogen dårlig mor, hvis man ikke ammer!:)

Amning er ikke så nemt, som det ser ud til at være i alle ugebladene.. Det kan være rigtig svært at få til at fungere, og især i starten gjorde det rigtig ondt for mig. Hold da op, jeg tudede, når Anna blev lagt til, der var et helt sår på brystvorten, og når hun sugede sig godt fast med gummen ned i såret, så væltede tårerne ud...

Men hvor er jeg glad for at jeg fortsatte, for da såret var helet, og jeg havde overstået to (ja sgu, 2!!!) brystbetændelser(Kan IKKE anbefales), så var det rigtig dejligt! ;)

Følelsen af at sidde med et helt afslappet spædbarn, der er slattent helt ud i fingerspidserne, fordi det er mæt, og vide at det er MIG, der har leveret varen... Det er helt ubeskriveligt. Og den kontakt vi havde, da hun blev lidt ældre, og var begyndt at pludre... Når hun var ved at være mæt og slap brystet og kiggede op på sin mor... (L)

Selvfølgelig kan jeg godt se, at man kan have en fantastisk kontakt med sit barn, selvom man giver flaske, for mig var det bare så dejligt, at det var min mælk hun blev mæt af. Jeg ammede indtil hun blev 10 mdr og begyndte at bide mig... Så gik hyggen lidt af det:D Og det var da dejligt at få mine bryster for mig selv igen, men jeg ville ikke have været amningen foruden.

Jeg tror, at det jeg gerne vil sige er, at for mig var det IKKE nemt, det var faktisk rigtig svært i starten, men jeg syntes det var det værd. Og jeg synes faktisk stadig at det er synd, hvis man ikke giver det sit bedste forsøg. Og hvis det så ikke lykkes, så er der ikke noget at gøre ved det. Så er der ingen grund til dårlig samvittighed eller at slå sig selv oven i hovedet med det..
Kh Eva

Anmeld

19. februar 2008

mcm

Altså HVIS jeg skulle vælge amning fra skulle det ikke være fordi at det er synd for faren at han bliver holdt udenfor..

Da Maria var lille var det altid hendes far der badede hende - det var deres ting i forhold til at jeg ammede hende. Og de par gange jeg ikke var hjemme til af amme, der gav hendes far hende bare en flaske. Hun var fuldstændig ligeglad med hvad hun fik, bare hun fik noget af spise ;)

Jeg er sådan en der stort set vil amme for hver en pris, fordi det er det rigtige for mig og fordi jeg synes det er smadder hyggeligt men hvad andre gør og hvorfor det er mig ligegyldigt. Jeg tror på at alle forældre/mødre vælger det de føler er bedst for dem selv og deres børn..

Mette

Anmeld

19. februar 2008

A.I.G.

Amning eller flaske er ikke det relevante spørgsmål synes jeg.

Det væsentlige er at man som mor trives med løsningen, en frustreret ammende mor giver ingen lykke i hjemmet.

Jeg ville dog ALDRIG fravælge det på den baggrund du beskriver. Børnene har resten af livet til at knytte bånd til farmand, og som en anden skriver så er badsituationen f.eks. en mulighed for far domæne.

Personligt elsker jeg at amme.
Augusta blev ammet fuldt ud i 7 mdr. og jeg stoppede da hun var 1 år.
Ella er blot 3 mdr. og ammes ligeså.

Hilsen Anette

Anmeld

16. marts 2008

MUTT3

Amning fordi??

Fordi det er det hurtigste fast food i verdenen.
Det er hyggeligt.
Det minsker risikoen for sygdomme, der i blandt er kræft det gælder både hos mor og barn.
Det er det sundesat føde overhovedet, for et menneskebarn.
Det styrker mundmotorikken, og der ved sproget.
Undersøgelser peger i retningen af at langtidsamme børn bliver klogere end flaske børn, eller børn der ikke langtids ammes.
Det minsker risikoen for allergi, selv børn af ikke alærgikere kan få allergi.
Fordi mit barn gerne vil ammes, og nydder det.
Fordi fast føde, før barnet viser tegn på at have behov for det, ikke er sundt for barnet.
Forbruget af bleer er mindre.
Barnet får dækket det MEGET vigtige behov for fedt i maden, på en langt sundere måde end tilskud.
Barnet regulere selv hvor meget det har behov for.
Jeg behøver ikke spikulere over, om mit barn får det, det har brug for, ej hellæer om det får for meget, fx via tilskud, eller ved at spise for meget af en bestemt fødevare.
Det tærre ikke det mindste på miljøet at produsere MM, mes det koster pænt meget at lave og give MME.
Far kan deltage i det hyggelige ved amning, min gemal har ingen problemer med at deltage (lige som jeg kan deltage når han giver flaske)
Putning er langt nemere med et barn der falder i søvn med en pa i munden.
Det styrker børnenes motorik, langt bedre end flaske gør, ikke kun højen-hånd kordinationen men også fin og grov-motorikken, finmotorikken ved at de kæler for brystet, gov ved at den ene arm og det ene ben skiftevis bliver fikseret under amningen, ved at give flaske kan man ikke fiksere nederste arm og ben korrekt.
Fordi jeg ikke får dårligsamvittighed ved at amme så længe mit barn gider.

Simbelthen fordi der flaske ikke er til fordel for værgen, miljøet, far, mor eller barn.

Jo jeg har prøvet min del ammeproblemer, det eneste jeg er slupet for (endnu, det kan stadig nåes) er betændelse, ellers har jeg prøvet alt, så jeg ved udemærket hvor hårdt det er at amme, men jeg kender også gevinsten ved at blive ved trods alt, jeg har prøvet den dårlige samvittighed over at stoppe før nødvendigt (og ved nu at det netop var det at jeg sagtens kunne have ammet længere der gav den dårlige samvittighed, og ikke alt muligt andet) men jeg har også prøvet den dejlige naturlige fornemmelse af at stoppe fordi mit barn ikke havde behov for at amme mere.

Anmeld

16. marts 2008

H+S Skjolgborg.

jeg amme kun min søn de første 3 mdr..med min datter vil jeg godt indrømme at jeg have begge gange købt sutterflasker og modermælk erstatning. Det var heller ikke fordi jeg ikke vil amme victoria.. Endelig fik hun kun aften ammeningen og morgen ammeningen fra hun var 5 uger af og fra hun var 9 uger af fik hun kun flaske...

Jeg hved ikke helt om jeg vil have flere børne.Men hvis jeg få hved jeg heller ikke om jeg vil amme eller begge del eller slet ikke amme det må tiden vise for jeg syntes også der er dejlig hygge i at amme sit barn og man kan jo pumpe ud så faren også kan give flaske....

Anmeld

16. marts 2008

H+S Skjolgborg.

sikke en gang sluder jeg fik skrive..Hun var 11 uger da hun kun fik aften,morgen og eftermiddag ammingen og 4 mdr da jeg stoppe helt kigge lige i hendes bog for blev da helt i trivl.... Tro jeg blander det sammen med min søn for derstå nemlig som jeg skriv omkring victoria....
Men jeg syntes bare man skal være en gald mor og amme så vidt det er mulig da ammeninge har nået i mælke babyen har brug for som det ikke helt få i flasken..Men har du det ikke godt med af amme kan den lille også mærke det og det kan gå skidt til derfor jeg stoppe med min to hurtig og benjamin blev ikke rigtigt mæt og fik allrede nat vælling fra han var 2½ mdr gammel... victoria 3½ mdr..
Syntes bare du skal være en glad mor.......
undskyld det rode indlægt 1 gang....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.