Amning fordi??
Fordi det er det hurtigste fast food i verdenen.
Det er hyggeligt.
Det minsker risikoen for sygdomme, der i blandt er kræft det gælder både hos mor og barn.
Det er det sundesat føde overhovedet, for et menneskebarn.
Det styrker mundmotorikken, og der ved sproget.
Undersøgelser peger i retningen af at langtidsamme børn bliver klogere end flaske børn, eller børn der ikke langtids ammes.
Det minsker risikoen for allergi, selv børn af ikke alærgikere kan få allergi.
Fordi mit barn gerne vil ammes, og nydder det.
Fordi fast føde, før barnet viser tegn på at have behov for det, ikke er sundt for barnet.
Forbruget af bleer er mindre.
Barnet får dækket det MEGET vigtige behov for fedt i maden, på en langt sundere måde end tilskud.
Barnet regulere selv hvor meget det har behov for.
Jeg behøver ikke spikulere over, om mit barn får det, det har brug for, ej hellæer om det får for meget, fx via tilskud, eller ved at spise for meget af en bestemt fødevare.
Det tærre ikke det mindste på miljøet at produsere MM, mes det koster pænt meget at lave og give MME.
Far kan deltage i det hyggelige ved amning, min gemal har ingen problemer med at deltage (lige som jeg kan deltage når han giver flaske)
Putning er langt nemere med et barn der falder i søvn med en pa i munden.
Det styrker børnenes motorik, langt bedre end flaske gør, ikke kun højen-hånd kordinationen men også fin og grov-motorikken, finmotorikken ved at de kæler for brystet, gov ved at den ene arm og det ene ben skiftevis bliver fikseret under amningen, ved at give flaske kan man ikke fiksere nederste arm og ben korrekt.
Fordi jeg ikke får dårligsamvittighed ved at amme så længe mit barn gider.
Simbelthen fordi der flaske ikke er til fordel for værgen, miljøet, far, mor eller barn.
Jo jeg har prøvet min del ammeproblemer, det eneste jeg er slupet for (endnu, det kan stadig nåes) er betændelse, ellers har jeg prøvet alt, så jeg ved udemærket hvor hårdt det er at amme, men jeg kender også gevinsten ved at blive ved trods alt, jeg har prøvet den dårlige samvittighed over at stoppe før nødvendigt (og ved nu at det netop var det at jeg sagtens kunne have ammet længere der gav den dårlige samvittighed, og ikke alt muligt andet) men jeg har også prøvet den dejlige naturlige fornemmelse af at stoppe fordi mit barn ikke havde behov for at amme mere.
Anmeld