Amning fordi????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.904 visninger
35 svar
0 synes godt om
25. januar 2008

MorCamilla

Er det kun mig der ikke helt har den store lyst til at amme den næste baby (hvis vi får flere) Jeg kan ikke helt forklare det, men jeg synes et eller andet sted at det er at "holde far" udenfor, eller hvordan man nu kan sige det.. Jeg ved godt at det er det bedste for barnet, og det er dejligt nemt at man ikke skal varme flasker, man har altid maden med osv... Men på den anden side synes jeg at en flaske er mindst lige så god, ja eller bedre... Far kan også give barnet mad, mor er ikke nød til at være hjemme klokken det og det fordi der er den lille sulten osv.. Min sundhedsplejeske gjorde et stort nummer du af at forklare mig hvor vigtig amning var.. Men efter mange ugers forsøg ville det ikke lykkes for mig. Og nu er det så at jeg sidder tilbage med den følelse af at en flaske er ligeså god.. Mikkel har nærmesk kun fået flaske, (ud over sondemad) og de få ml. han fik hos mig om dagen. Og han har klaret sig rigtig fint alligevel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2008

Honningblomst

Måske du er den eneste som har det sådan;)
Nej, det er du jo nok ikke, men jeg har det i hvert fald ikke som dig.
Man skal selvfølgelig gøre det man kan og vil og være glad for det valg.
Men synes det er helt unødvendigt at diskutere hvad der er bedst for barnet...:)
Knus Eva...

Anmeld

25. januar 2008

Doktor Doolittle

Jeg synes det bedste for barnet er en glad mor :)) Jeg kender godt alle argumenterne for at amme, som vi sikkert alle gør. Når det så er sagt, har jeg selv prøvet at få en lille bebs født 6 uger for tidligt, først have ham hos mig efter godt en uge, sparke amningen i gang med 6-8 gange udmalkninger i døgnet, følt mig som Nora Malkeko, været kronisk træt fordi bebs skulle spise hver 2. time og jeg også skulle nå at malke ud, vente og vente på at han blev stor nok til selv at kunne sutte og alligevel ende op med en kombination af amning og flaske, på det tidspunkt havde jeg udviklet en fødselsdepression :'( Jeg synes det skal være en helhedsbetragtning og at du så absolut skal vælge den løsning, der passer dig og familien bedst :D Hvis du er glad for beslutningen og har det godt med den, vil jeres evt. kommende bebs også have det :) Knus fra Tina der også kender til at have "forbudte tanker som ikke mange forstår" ;)

Anmeld

25. januar 2008

Mimic

jeg kender den følelse... jeg går selv og overvejer at jeg ikke vil amme den næste...

havde ganske vidst en ganske normal fødsel og amningen gik hurtigt igang, men i og med hun var så sulten og absolut ville have mad hver anden time, har jeg nu selv disse "forbudte tanker".

med Jessica gik jeg stille og roligt over på flaske, og havde det meget meget bedre med det, men synes det var/er svært at stå i mod alle de folk der kommer med deres vedholdende kommentarer om at det jo er det bedste for barnet og giver dårlig samvittighed... så kender det og overvejer det også selv...

Anmeld

25. januar 2008

Stumpen

Hej..

Mathilde på snart 1½ blev flaskebarn da hun var en uge gammel og jeg har ikke en dag fortrudt det..
Den lange historie hvorfor hun blev det vil jeg udelukke, men den følelse jeg havde mens amningen stod på var smertefuld og når hun sov frygtede jeg at hun snart vågnende og ville have mere.. En følelse som Mathilde selvfølgelig kunne mærke på mig..
Så beslutningen blev taget og kun en satte spørgsmål tegn ved det..

Jeg er faktisk 100% sikker på at den næste vi får også bliver et flaskebarn. Jeg synes at det gav Karsten og Mathilde et godt forhold at han også kunne made, på den måde blev jeg heller ingen madmaskine (som jeg har hørt nogle mødre føer sig som til tider)

Min bedstefar gik bort, da Mathilde var 4 måneder og i og med at hun fik flaske kunne jeg sidde ved hos ham den sidste nat..

Måske er det egoistisk, men den "frihed" som det giver at have et flaskebarn vil jeg ikke være foruden..

Mathilde har i sin levetid været syg noget der ligner 4 gange vil jeg tro, så hendes imunforsvar er ikke blevet ringere pga. manglende amning, som flere har påstået kunne ske..

Men ja det er op til den enkelte om de det ene eller det andet og begge dele mener jeg også at der skal respekteres..

Der hvor jeg får det svært ved at reskeptere det er når jeg går i kvickly og kigger nd i en barnevogn og der er en spæd som ligger med en sutteflaske i munden, hvor bunden af flaksen støttes af en pude, det synes jeg er forkert.. På den måde mister arnet nærheden med sin omsorgsgiver..

Qnus Anja..

Anmeld

26. januar 2008

Pia Monsrud

Hvor jeg syntes det er dejligt at dette emne bliver tage op, er nemlig selv i tvivl oom hvor vidt jeg vil amme.
Jeg tror nemlig også at faderen vil få et tættere forhold hvis han også kan "fodre" lille pigen.
Jeg kunne nemlig også godt tænke mig at jeg kunne komme i gang med at ride hesten igen ret hurtigt, og det ville være så meget nemmere hvis far også kunne tage sig af lille pigen;)
Men jeg syntes der er mange der kigger lidt skævt på mig når jeg siger det, men jeg føler mig bare ikke helt klar på at sætte min hobby helt på standby.:$

Anmeld

26. januar 2008

gda

Jeg venter nr 2 og vil godt indrømme at jeg har købt sutterflasker og erstatning. Ikke fordi jeg ikke vil amme mit barn, men Josephine havde bytte rundt på nat og dag, da hun blev født. Det ville sige at jeg stod på kl 23 og var oppe indtil kl 6. Det gjorde jeg i 3 uger, da kunne jeg ikke mere. Jeg fik ikke sovet mere om dagen, da jeg sov fra kl 6-11.
Efter bare 1 flaske sov hun hele natten :). Så hun fik flaske når hun skulle i seng i cirka 14 dage, så var hun blevet så god til at spise om aften at hun sov alligevel. Da hun blev 10 uger fik hun den igen, da jeg ikke kunne mætte hende nok. Fra 3 måneder blev det fuldt tid. Kim (far) havde hele tiden sagt at så kunne han også hjælpe, men Josephine skulle blive 5 måneder før han blev tvunget til det. Allerede samme dag fik han lært hende at spise selv :). Så har beds også byttet rundt på nat og dag kommer flasken i brug med det samme

Gitte

Anmeld

26. januar 2008

Tenna

Jeg ammer IKKE!!! Jeg har en datter på 15mdr. Da hun blev født startede jeg på anti deprisiv madicin, lige efter fødslen (grundet flere tidligere depressioner), og derfor kunne jeg ikke amme. Jeg har derfor aldrig ammet. I dag er der tre dage til mit barn nr.2 kommer til verden (pks på tirsdag), og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at jeg ikke skal amme ham. Flasken fungerede bare SÅ godt hjemme hos os. Det gav farmand en helt anden mulighed for at'være med', og jeg havde nogle helt andre friheder. Jeg kunne fx tage en tur på cafe med veninderne, eller overlade min datter til farmand om natten, når jeg selv var udkørt... Jeg bliver arrig over kommentare som ''du er en dårlig mor hvis du ikke ammer, eller i det mindste forsøger''. Hvis man ikke har det godt med at amme, så skal man ikke. Det får hverken mor eller barn noget ud af! Man skal gøre hvad man selv føler for, og hvadman har det bedst med!!! Pøj pøj med graviditeten. Kram Tenna

Anmeld

27. januar 2008

Jeg har ammet Kristian 100% indtil han blev 4 måneder hvor jeg så gradvist har indført en flaske vælling og efterhånden 2 skemåltider om dagen. Det har jo selvfølgelig reduceret i, at min mælke mængde er faldet = resultat, når jeg ligger knægten til sutter han i et par sekunder og bliver så stik stik tosset fordi han er død sulten og kun kan få små mængder mælk ud :'( Så næsten hver eneste gang sidder jeg med tårer i øjnene og kæmper en kamp for at få ham til at tage fat... = frustreret mor og endnu mere frustreret baby. Jeg har været rigtig rigtig glad for at amme og tuder ved tanken om, at jeg måske bliver nødt til at gå over til flaske allerede nu. På en måde føler jeg det vel som et kæmpe nederlag - havde jo regnet med at skulle amme ihvertfald et halvt år endnu :( Er der nogen der har været i samme situation?

Anmeld

27. januar 2008

Kristina V

Giver de fleste af pigerne ret her... Ammede selv til at starte med, men vi blev indlagt nogle gange i sarten af Karolines første måneder, så der gik det lidt i stykker. Så vi har ammet og givet flaske i 2 måneder. Det var rigtig dejligt fordi Karoline fik mad uden at kæmpe for det hos mig, manden kunne træde ind at hjælpe (havde det skidt i starten som mange mødre har, og det hjalp intet at vi blev indlagt på humøret), og manden er bare den dejligste far og ved at det har lige så meget at gøre med han også får den kontakt med hende som jeg har ved at fodre.. Jeg har slet slet ingen dårlig samvittighed over det. Og føler langt fra det er et nederlag. Man er ikk selv altid herre over de ting, og hvis man har det så skidt så har apoteket jo de dyrer modermælkserstatninger til dem som har allergi i familien, og der fås også tilskud til det fra kommunerne.. det er jo lige så vigtigt at barnet har det fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.