Spark bare! Jeg ka' ta' det :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2010

Sofia

Kan virkelig godt forstå du blev ked af den kommentar Kitty. Det er jo så sort-hvidt sagt! Selvfølgelig er cancer farligt og ikke noget man skal spøge med, men det kan jo slet ikke stilles op på den måde!! 

Hun burde have "tænkt før hun talte"...

Håber du møder dem med oprejst pande, og selvfølgelig skal I i behandling, og inden længe er der en bebs på vej til jer - det håber jeg SÅ meget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Riksen

Det var da en virkelig ugennemtænkt, uhensigtsmæssig og fuldstændig malplaceret kommentar! Der er åbenbart nogle, der ikke kan sætte sig ind i andres situation. Én ting er, at sådan en kommentar kommer fra "fremmede", en anden er, når den kommer fra gode venner! Jeg synes det er meget dårlig stil, selvom det nok ikke var ment som en psykisk mavepuster.

Kram til dig

Ps. Krydser alt, hvad jeg har for at behandlingen resulterer i en positiv g-test snarest!

Anmeld

16. maj 2010

otlitrom

Alexis skriver:

Jeg bliver SÅ rasende gal over sådan noget. Især når det er nogen som i særligt forventer lidt mere omtanke fra. . Som om man ikke har det svært nok i forvejen.... Fatter ik hvordan folk kan tillade sig at komme med sådan en omgang - ja undskyld mig, ubrugeligt pis lort lige op i ansigtet på en der ligger ned i forvejen. Hva´pokker er det for noget????

Ville sådan ønske man i den situation kunne komme med en rap bemærkning, men kender godt det der med at blive paf over folks udtalelser, så man helt går i stå.

Ej hvor giver det mig bare dårlig smag i munden.

Jeg håber du kan lukke af for det på sigt, og ellers er det måske en god ide, at komme med en kommentar på skuffelsen...

Tror desværre alt for ofte, at folk virkelig ikke ved, hvad det er man går igennem i kampen om drømmebarnet. Så må man desværre være endnu stærkere og overskudsagtig og forklare dem det, selv om det ikke burde være nødvendigt.

Du beskriver det super-godt. Netop, at mens man ligger ned, skal man også lige være underviser i, hvordan tingene foregår ned til mindste detalje! Og det kan være skide svært.

Jeg har snakket med mine veninde idag. Det var hendes kæreste der kom med kommentaren. Der er ikke "spor" of nogen form for ond mening fra dem begge, så det har været en sand tanketorsk. Vi har det som vi altid har haft det.. Og det er dejligt!

Nogle gange burde der bare stå malet i panden, hvordan man har det.. Så kunne folk undgå at træde på een, med mindre de virkelig mente det...

Stort kram!

Anmeld

16. maj 2010

otlitrom

Sofia skriver:

Kan virkelig godt forstå du blev ked af den kommentar Kitty. Det er jo så sort-hvidt sagt! Selvfølgelig er cancer farligt og ikke noget man skal spøge med, men det kan jo slet ikke stilles op på den måde!! 

Hun burde have "tænkt før hun talte"...

Håber du møder dem med oprejst pande, og selvfølgelig skal I i behandling, og inden længe er der en bebs på vej til jer - det håber jeg SÅ meget!

Jeg er så glad for alle Jeres kommentarer, det styrker mig bare i, at det var OK jeg blev såret! TAK!

Man kan sige jeg har mødt dem med oprejst pande idag. Jeg har snakket med min veninde, og det har ikke handlet om behandling, bare almindelig tøsepladder, som vi plejer. Det var ikke hende, men hendes kæreste der sagde det. Og jeg holder så meget af de mennesker at jeg vælger at tage det som en misforståelse, og en hamrende dårlig formulering. Men sker det igen, så er jeg klar på sekundet, for jeg har ikke kræfter til at få slag i hovedet af andre, det klarer jeg såmænd fint nok selv

Jeg håber også besøget på klinikken bliver kort, og at det snart er min tur til at fortælle, at jeg er gravid...

Knus

Anmeld

16. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

kitty skriver:

Du beskriver det super-godt. Netop, at mens man ligger ned, skal man også lige være underviser i, hvordan tingene foregår ned til mindste detalje! Og det kan være skide svært.

Jeg har snakket med mine veninde idag. Det var hendes kæreste der kom med kommentaren. Der er ikke "spor" of nogen form for ond mening fra dem begge, så det har været en sand tanketorsk. Vi har det som vi altid har haft det.. Og det er dejligt!

Nogle gange burde der bare stå malet i panden, hvordan man har det.. Så kunne folk undgå at træde på een, med mindre de virkelig mente det...

Stort kram!

Der er jo bestemt heller ingen grund til at blive ved med at være såret. Når det er nogen som i er tætte med, så har det som du selv siger, været en torsk de havde fat i i det øjeblik, og ikke ondt ment.

Men selvf. havde du al ret til at være såret uanset om det så var med gode intentioner eller ikke. Og ja nogle gange skal folk bare undervises lidt selv om det er frustrerende.

Rigtig godt og dejligt at i fik talt om det så i kan komme videre!

Anmeld

16. maj 2010

lisbethita

kitty skriver:

Så fik jeg lige et spark, mens jeg lå ned!

Vi står jo på vippen til behandling, og har snakket om, hvem vi skal fortælle det til, og hvem det skal holdes "hemmeligt" for, inden vi ved mere.

Vi har valgt at familierne godt må vide det, når vi føler tidspunktet er det rette. Jeg fortæller det til min familie, og kæresten til sin. Der er ingen skam i at skulle i behandling - men der følger sikkert 35 spørgsmål, og mindst lige så mange kommentarer, og dem skal vi også være klar til.

Vi har dog valgt at fortælle det til et vennepar, som vi er rigtig tætte med. I håb om at de forstår, hvis vi ikke lige er friske på en tur ud at spise eller en tur i byen. At humøret svinger og vi er sårbare. So far so good!

Igår taler jeg så med parret (jeg mødte dem lidt tilfældigt, og min kæreste var hjemme), og de spørger, hvornår vi skal til samtale, fordi de ved det var snart. Jeg fortæller at det er d. 26., så der ikke er længe til. Efter lidt snakken fem og tilbage siger den ene (nogenlunde dette)

"Du skal ikke tage imod de hormoner de giver dig. De er stærkt kræftfremkalende, og en virkelig dårlig idé. Det er ikke engang sikkert de virker, og har du lyst til at have øget chancerne for kræft?"

Øøøøhhhh.. Så står man der og tænker: Hjælp mig lige med at trække vejret, fik lige et slag i maven!!

Jeg er så ked af den kommentar! Vi har taget valg om at gå i behandling.. For for os er det et valg om at få et barn eller ej.. For dem er det åbenbart et valg om "vælg et barn, få kræft og dø fra det" eller "vælg ikke at øge risikoen for kræft, men vær barnløs"....

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal tænke... Jeg blev bare meget stille, og skulle lige pludselig skynde mig hjem...

Nå, ville bare dele det. Det er lidt tungt at gå med selv...

Det der, er jo ufatteligt, at nogen kan få sig selv til at sige sådan. Da de er tætte venner må de jo også vide, hvordan I har kæmpet  med at få børn de sidste år??? Eller at I i fortrolighed vælger at udvise dem tillid ved at indvillige dem i jeres behandling og så er det takken?? 

Jeg er tom for ord......og ked af, at du skal udsættes for sådan noget, når I i forvejen har nok at tænke på med behandlingen som snart skal starte. 

Det er klart, at du bliver ked af det - fordi man er jo også følsom omkring det. Og især efter I rent faktisk udvælger netop dem til at fortælle det - det gør det jo ikke bedre.

ER RASENDE på dine vegne!! Det fortjener I ikke!

Glæder mig dog over, at det snart er den 27 maj (har jeg husket den rigtige dato???)

SENDER DIG EN KÆMPE KRAMMER

ps. har lagt flere flere billeder ind

Anmeld

16. maj 2010

otlitrom

Alexis skriver:

Der er jo bestemt heller ingen grund til at blive ved med at være såret. Når det er nogen som i er tætte med, så har det som du selv siger, været en torsk de havde fat i i det øjeblik, og ikke ondt ment.

Men selvf. havde du al ret til at være såret uanset om det så var med gode intentioner eller ikke. Og ja nogle gange skal folk bare undervises lidt selv om det er frustrerende.

Rigtig godt og dejligt at i fik talt om det så i kan komme videre!

Ja, jeg gider ikke grave mere i det, medmindre jeg føler det nødvendigt. Jeg prøver at lægge det bag mig - det skal man også kunne som venner.

Lige nu har vi det som vi altid har haft det, og det er guld værd!

Jo jeg var ked af det, men jeg har rejst mig igen. Det nytter ikke noget at samle på det negative.. Så havde vi ikke været igang med Projekt Baby længere, så havde det været for surt!

Tak for din forståelse, søde! (Og alle Jer andre) Det betyder meget!

Anmeld

16. maj 2010

otlitrom

lisbethita skriver:

Det der, er jo ufatteligt, at nogen kan få sig selv til at sige sådan. Da de er tætte venner må de jo også vide, hvordan I har kæmpet  med at få børn de sidste år??? Eller at I i fortrolighed vælger at udvise dem tillid ved at indvillige dem i jeres behandling og så er det takken?? 

Jeg er tom for ord......og ked af, at du skal udsættes for sådan noget, når I i forvejen har nok at tænke på med behandlingen som snart skal starte. 

Det er klart, at du bliver ked af det - fordi man er jo også følsom omkring det. Og især efter I rent faktisk udvælger netop dem til at fortælle det - det gør det jo ikke bedre.

ER RASENDE på dine vegne!! Det fortjener I ikke!

Glæder mig dog over, at det snart er den 27 maj (har jeg husket den rigtige dato???)

SENDER DIG EN KÆMPE KRAMMER

ps. har lagt flere flere billeder ind

Hej ven!

Tak for din forståelse.. Men nu har jeg skrevet 35 svar jeg føler er ens, så gider ikke skrive det igen, hihi Men jeg er ovenpå igen! Synes bare det var et hårdt slag, lige der hvor det gjorde allermest ondt! Men fordi det er dem kan jeg nemmere tage imod en undskylning og lægge det bag mig.. Andre havde jeg bare amputeret fra mit liv....

Datoen er 26... Jeg oooorker ikke mere ventetid!

Jeg vil ind og se din skønne datter, så!

Knus

Anmeld

16. maj 2010

lisbethita

kitty skriver:

Hej ven!

Tak for din forståelse.. Men nu har jeg skrevet 35 svar jeg føler er ens, så gider ikke skrive det igen, hihi Men jeg er ovenpå igen! Synes bare det var et hårdt slag, lige der hvor det gjorde allermest ondt! Men fordi det er dem kan jeg nemmere tage imod en undskylning og lægge det bag mig.. Andre havde jeg bare amputeret fra mit liv....

Datoen er 26... Jeg oooorker ikke mere ventetid!

Jeg vil ind og se din skønne datter, så!

Knus

kender det godt med at svare det samme 35 gange....  DDu skulle jo bare afreagere....

Billederne er af mig ......... !! Synes ikke der var nogen nemlig.......

meeeen der kommer nok snart flere af min lille baby, der nu er vokset 10 cm og har taget 2 kg på .....vildt!!!

KNUS FRA MIG

Anmeld

16. maj 2010

otlitrom

kender det godt med at svare det samme 35 gange....  DDu skulle jo bare afreagere....

Billederne er af mig ......... !! Synes ikke der var nogen nemlig.......

meeeen der kommer nok snart flere af min lille baby, der nu er vokset 10 cm og har taget 2 kg på .....vildt!!!

KNUS FRA MIG

Jamen, så kigger jeg på skønne dig i stedet

Det lyder som om din datter vokser lige så meget som mig for tiden.. Jeg vokser dog kun udaf Det klæ'r nok hende lidt bedre. Den mørke skønhed!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.