Spark bare! Jeg ka' ta' det :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2010

Soap

Med hensyn til at være kræftfremkaldende så er man 0,5 % mere i risiko zone , det er det så mon ikk det går 

Ret sikker på at når procentdelen er så lille så havde man sgu nok fået det alligevel 

Jeg har også læst adskillige artikler om at der ikk er nogen sammenhængen mellem fertilitetsbehandling og æggestokke kræft så tilslutter mig koret til hvad får man snart ikke kræft af i dag 

Jeg ville ønske folk ville tænke før de talte, og tænke på at andre mennesker også har følelser og på hvor ømfindigt det er at være i behandling, i det hele taget bar tænke på at alle ikke ser verden med de samme briller på 

Et kram herfra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

otlitrom

Soap skriver:

Med hensyn til at være kræftfremkaldende så er man 0,5 % mere i risiko zone , det er det så mon ikk det går 

Ret sikker på at når procentdelen er så lille så havde man sgu nok fået det alligevel 

Jeg har også læst adskillige artikler om at der ikk er nogen sammenhængen mellem fertilitetsbehandling og æggestokke kræft så tilslutter mig koret til hvad får man snart ikke kræft af i dag 

Jeg ville ønske folk ville tænke før de talte, og tænke på at andre mennesker også har følelser og på hvor ømfindigt det er at være i behandling, i det hele taget bar tænke på at alle ikke ser verden med de samme briller på 

Et kram herfra 

Seriøst?? Er det procentdelen?? Jamen det er da et fantastisk kort at kunne spille ud, for kender jeg ham ret, så er han altdi så sikker i sin dag at han vil stride imod min viden. Jeg takker for informationen!

Og ja, nogle burde se verden med andre briller. Eller i hvert fald pudse dem de har på!!

Valget er taget, og med alle andre kræftfarer, så tager jeg gerne dem med, hvis de giver os det barn vi drømmer om...

Anmeld

16. maj 2010

VNB

årh søde... puha hvor synes jeg det er noget HÅRDT sagt at jeres venner...  og faktisk synes jeg også det er lidt tarveligt... det er helt sikkert fordi de ikke ved hvor stærke følelser der er involveret i det her baby-behandlings noget, og derfor tror jeg ikke de har tænkt sig helt om...

Desuden har jeg IKKE hørt at behandlingerne skulle være kræft fremkaldende....undersøgte rigtig meget omkring hormonerne på nettet da vi skulle starte op og har aldrig stødt på det.... hvor har de det fra?

Synes ikke du/i skal være kede af det... MANGE MANGE mennesker går igennem disse behandlinger UDEN at få kræft... (så vidt jeg ved!) og i har taget denne beslutning sammen for at få jeres lille ønske bebs, så intet skal  da komme imellem den forventnings glæde.

Måske jeres venner ville have godt af at i satte jer ned med dem og forklarede til punkt og prikke hvad behandlingen går ud på? så ville de måske bedre kunne forstå?

ihvertfald skal du lige have et STORT kram fra mig!

Anmeld

16. maj 2010

Soap

kitty skriver:

Seriøst?? Er det procentdelen?? Jamen det er da et fantastisk kort at kunne spille ud, for kender jeg ham ret, så er han altdi så sikker i sin dag at han vil stride imod min viden. Jeg takker for informationen!

Og ja, nogle burde se verden med andre briller. Eller i hvert fald pudse dem de har på!!

Valget er taget, og med alle andre kræftfarer, så tager jeg gerne dem med, hvis de giver os det barn vi drømmer om...

Seriøst og der er enddag nogle kræft forme det mindsker risikoen for at få 

En af de sider jeg læste på var denne :

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/overgangsalder/hormonbehandling_og_kraeft.htm

Der kan du også læse at det har noget at gøre med ens egen alder osv , der er så mange aspekter i det at man ikke bar kan sige at nu øger man sin kræft risiko

Nogen folk er så kloge at de kunne undvære deres hoveder, undskyld mig men det mener jeg altså når man slynger sådan noget ud til folk som er på vej i behandling for barnløshed 

Der forskes jo i emnet og der kommer nyt til hele tiden så mon ikke din kammerat skal opdatere hans viden, bar en smule 

Anmeld

16. maj 2010

dorthemus

Øv altså!  Jeg blir gang på gang overrasket over hvad folk tror de kan tillade sig at sige til andre i en så sårbar situation som barnløshedsbehandling putter én i.

Hvad skal sådan en bemærkning gøre godt for??? Det er sgu´ da hårdt nok at erkende, at man rent faktisk er nødt til at bede om hjælp til noget, alle andre tager som det mest selvfølgelige i livet.

Men du og din kæreste er nok nødt til at ruste jer til sådanne kommentarer. Støt jer til hinanden og hjælp hinanden til at klare den slags uforstandige kommentarer, for jeg er ked af at skulle sige det; det blir ikke sidste gang i kommer til at lægge ører til dem

Skynder mig at sende et stort og glæder mig til at følge jeres vej mod familieskabet. Pøj pøj den 26.

Anmeld

16. maj 2010

VIPpigen

Nu har jeg ikke lige læst alle kommentarerne, men altså jeg så et program om kræft fremkaldende produkter, og ja, der var fanme så meget, så syntes du skal kigge deres køleskab igennem og smide alt ud som der indeholder sprøjtemidler, og e-nummer 250 mener også nummer 251, 0g 252 er kræftfremkaldende, og husk deres vitamiler og mineraler, der er også nogen. <og nu vi er i gang så fortæl dem de ikke må gå over vejen af frygt for at blive kørt ned, men hvis de går ud skal de også have maske på pga alle de partikler der er i luften.

Ved ikke, skal det skæres mere ud, lige meget hvad fylder vi os med en eller anden form for kemikalier, og ja, det KAN give kræft, men altså det KAN OGSÅ gå GODT og du lever til du er 120... For pokker, læste en enkelt der havde skrevet at det ikke var bevist.. GODT. Ergo, ingen grund til panik eller bekymring.

Spring med glæde ud i behandlingen og få jeres STØRSTE ønske opfyldt.... EN BABY

Anmeld

16. maj 2010

businesstigger

Hvem har så brug for fjender

Når I nu netop har sagt  at jeres valg er at gå i behandling så er det ikke deres opgave at vurdere om det er det rigtige men at bakke jer op i det.

Det var da for det første ganske ufølsomt og derudover ikke noget de rent faktisk ved noget om så på alle mulige måder bare tåbeligt.

Anmeld

16. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg bliver SÅ rasende gal over sådan noget. Især når det er nogen som i særligt forventer lidt mere omtanke fra. . Som om man ikke har det svært nok i forvejen.... Fatter ik hvordan folk kan tillade sig at komme med sådan en omgang - ja undskyld mig, ubrugeligt pis lort lige op i ansigtet på en der ligger ned i forvejen. Hva´pokker er det for noget????

Ville sådan ønske man i den situation kunne komme med en rap bemærkning, men kender godt det der med at blive paf over folks udtalelser, så man helt går i stå.

Ej hvor giver det mig bare dårlig smag i munden.

Jeg håber du kan lukke af for det på sigt, og ellers er det måske en god ide, at komme med en kommentar på skuffelsen...

Tror desværre alt for ofte, at folk virkelig ikke ved, hvad det er man går igennem i kampen om drømmebarnet. Så må man desværre være endnu stærkere og overskudsagtig og forklare dem det, selv om det ikke burde være nødvendigt.

Anmeld

16. maj 2010

ønskebørn74

kitty skriver:

Så fik jeg lige et spark, mens jeg lå ned!

Vi står jo på vippen til behandling, og har snakket om, hvem vi skal fortælle det til, og hvem det skal holdes "hemmeligt" for, inden vi ved mere.

Vi har valgt at familierne godt må vide det, når vi føler tidspunktet er det rette. Jeg fortæller det til min familie, og kæresten til sin. Der er ingen skam i at skulle i behandling - men der følger sikkert 35 spørgsmål, og mindst lige så mange kommentarer, og dem skal vi også være klar til.

Vi har dog valgt at fortælle det til et vennepar, som vi er rigtig tætte med. I håb om at de forstår, hvis vi ikke lige er friske på en tur ud at spise eller en tur i byen. At humøret svinger og vi er sårbare. So far so good!

Igår taler jeg så med parret (jeg mødte dem lidt tilfældigt, og min kæreste var hjemme), og de spørger, hvornår vi skal til samtale, fordi de ved det var snart. Jeg fortæller at det er d. 26., så der ikke er længe til. Efter lidt snakken fem og tilbage siger den ene (nogenlunde dette)

"Du skal ikke tage imod de hormoner de giver dig. De er stærkt kræftfremkalende, og en virkelig dårlig idé. Det er ikke engang sikkert de virker, og har du lyst til at have øget chancerne for kræft?"

Øøøøhhhh.. Så står man der og tænker: Hjælp mig lige med at trække vejret, fik lige et slag i maven!!

Jeg er så ked af den kommentar! Vi har taget valg om at gå i behandling.. For for os er det et valg om at få et barn eller ej.. For dem er det åbenbart et valg om "vælg et barn, få kræft og dø fra det" eller "vælg ikke at øge risikoen for kræft, men vær barnløs"....

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal tænke... Jeg blev bare meget stille, og skulle lige pludselig skynde mig hjem...

Nå, ville bare dele det. Det er lidt tungt at gå med selv...

Altså... Det lyder som et par der gerne selv vil have barn og helst før jer... Og med hensyn til chancerne for kræft er de minimale!!!

Sikke nogle klaphatte!!! Knus til jer begge herfra!!!

Anmeld

16. maj 2010

Sofia

Kan virkelig godt forstå du blev ked af den kommentar Kitty. Det er jo så sort-hvidt sagt! Selvfølgelig er cancer farligt og ikke noget man skal spøge med, men det kan jo slet ikke stilles op på den måde!! 

Hun burde have "tænkt før hun talte"...

Håber du møder dem med oprejst pande, og selvfølgelig skal I i behandling, og inden længe er der en bebs på vej til jer - det håber jeg SÅ meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.