Navne til den lille.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2010

NoName

Faktisk var vi overraskende enige om både drenge navne og pige navne.

Nu venter vi en pige hun kommer til at hedde Caroline, så får hun begge vores mellemnavne og mit efternavn.

Jeg vil da rigtig gerne have hun skal have kærestens efternavn, men jeg er nok lidt gammeldags, så har sagt at det får hun når vi bliver gift og jeg også får hans efternavn.

NoName 29+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

LinLin

isimaven skriver:

Vi snakkede rigtig mange navne igennem de 2 første graviditeter men intet seriøst før kort tid inden fødslen. Mine kriteria var at det var nogle navne der skulle udtales nogenlunde ens på islandsk og dansk da jeg er islænding og har hele min familie deroppe. Så navne med r fx var udelukket. Så har de fået mit mellemnavn som er et familie navn der betyder meget for mig, så har de endnu et mellemnavn som er hvad de ville hedde til efternavn hvis de boede på Island og så min mands efternavn til sidst. Alt dette for at de har et fuldstændig dansk navn (hvis de kun vælger fornavn og efternavn) og ligeledes et fuldstændig islandsk navn. Så de hedder altså
Silja Blöndal Olesdóttir (olesdatter) Toubro og
Julius Blöndal Olesson (olessøn) Toubro
og lillebror/ søster får også et navn på denne måde når vi engan finder ud af det
pyyyyh... Det blev langt men så har I også min forklarin knus isimaven 11+0 og stadig blank i forhold til et navn.

Der var to islændige i min mødregruppe; drengene hedder Bertram og Sigfús (super-fedt navn! ) - bare lidt inspiration Der var også en færing; hun hedder Sara

Anmeld

16. maj 2010

isimaven

Mor til David skriver:

Der var to islændige i min mødregruppe; drengene hedder Bertram og Sigfús (super-fedt navn! ) - bare lidt inspiration Der var også en færing; hun hedder Sara

Sigfús synes jeg godt om og passer ret godt til søskendenes navne tak for inspiration
God søndag

Anmeld

16. maj 2010

LinLin

isimaven skriver:

Sigfús synes jeg godt om og passer ret godt til søskendenes navne tak for inspiration
God søndag

Hans lillebror hedder i øvrigt Julius

Anmeld

16. maj 2010

isimaven

Mor til David skriver:

Hans lillebror hedder i øvrigt Julius

Det var da sjovt så der er åbenbart andre der synes de to navne passer godt sammen. Jeg må skrive det på listen hehe

Anmeld

16. maj 2010

LotteGabriella

Jamen Brian ville ha' at hun skulle hedde Malou, hvilket jeg absolut ikke brød mig om, da jeg engang kendte en kat der hed det

Vi blev først enige da hun var 1 dag gammel, og jeg fik min vilje, som er Daniella

Brian ville så rigtig gerne bestemme rækkefølgen af efternavnene...og det blev så til at hun fik mit efternavn som mellemnavn og hans efternavn

I dag kan hun jo slet ikke hedde andet

Anmeld

16. maj 2010

sarahb

min mands kriterier var at det passede til hans pakistanske baggrund og mine kriterier var at det var et min familie kunne relatere til.
Jeg havde besluttet mig for Isaac, og det fik jeg ham også med på.. Han valgte så måden det skulle staves
Og næste barn er vi enige, En dreng: Gabriel.
OG jeg har valgt til piger: Aliah og Aya

Og jeg VILLE beholde mit efternavn, så det skal vores børn også have, så det er både mit og hans efternavn

Anmeld

16. maj 2010

jacqueline84

Dejligt med noget inspiration til hvordan man løser navneproblematikken.

Vil da bruge det med han skal skrive nogle navne som jeg kan vælge imellem. Samt forhandle med at den lille får hans efternavn. Det er det der er allermest vigtigt for ham. Har spurgt da jeg også har et meget specialt efternavn, men det ville han slet ikke høre tale om hehe. Så det skal da bare bruges :-)

Anmeld

16. maj 2010

Daisy

isimaven skriver:

Vi snakkede rigtig mange navne igennem de 2 første graviditeter men intet seriøst før kort tid inden fødslen. Mine kriteria var at det var nogle navne der skulle udtales nogenlunde ens på islandsk og dansk da jeg er islænding og har hele min familie deroppe. Så navne med r fx var udelukket. Så har de fået mit mellemnavn som er et familie navn der betyder meget for mig, så har de endnu et mellemnavn som er hvad de ville hedde til efternavn hvis de boede på Island og så min mands efternavn til sidst. Alt dette for at de har et fuldstændig dansk navn (hvis de kun vælger fornavn og efternavn) og ligeledes et fuldstændig islandsk navn. Så de hedder altså
Silja Blöndal Olesdóttir (olesdatter) Toubro og
Julius Blöndal Olesson (olessøn) Toubro
og lillebror/ søster får også et navn på denne måde når vi engan finder ud af det
pyyyyh... Det blev langt men så har I også min forklarin knus isimaven 11+0 og stadig blank i forhold til et navn.

Jeg er fra Færøerne og min mand fra Island. Vores børn skulle have navne der ikke var i familien ( vi var lidt trætte af at alle nærmest hed det samme ) Vi bor i DK men vil gerne at børnene får nordiske navne. Vores søn heder Andrias Vigfússon, vores datter Arndís Vigfúsdóttir, men nu er vi lidt i tvivl hvad nr 3 skal hede ( Var ikke helt planlagt, men MEGET velkommet )

Anmeld

16. maj 2010

oo

først var vi igennem alle de "normale" navne - skændtes som hund og kat og så fik vi snakket os frem til hvilke symboler og associationer vi ville have i navnene og så gik det meget meget lettere og vi har et pigenavn og et drengenavn vi er helt enige om nu (gud forbyde at vi skulle ende med to piger eller to drenge en dag).

jeg kunne aldrig drømme om at lade Søren beslutte et navn helt på egen hånd...eller selv tage imod at navngive et af vores børn uden hans input, det virker helt forkert i min verden at gøre det sådan.

med hensyn til efternavn, så har jeg taget Sørens efternavn da vi blev gift, så det er rimelig ligetil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.