Navne til den lille.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.771 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

jacqueline84

Nu er vi over første trimester, og været til NF. Alt gik heldigvis fint, og vi er så småt begyndt at snakke om navne. Men vi kan slet ikke blive enige om et navn hvis det skulle blive en dreng. Han mener han skal bestemme navnet hvis det bliver en dreng. Og omvendt mig hvis det bliver en pige.

Så hvis det blive en lille pige skal hun hedde " Leonora ". Jeg synes det er så sødt, og vi kender begge ingen som hedder dette. Dette navn kan han også selv lide.

Hvis det bliver en dreng så er vi slet ikke enige. Han kan godt lide navnet "Charlie" og "Frost", og det kan jeg slet ikke forene mig med. Synes det lyder helt forkert til vores kommende barn. 

Hvordan blev i enige?

Og hvordan med efternavn, blev det faderens eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

smokin

jacqueline84 skriver:

Nu er vi over første trimester, og været til NF. Alt gik heldigvis fint, og vi er så småt begyndt at snakke om navne. Men vi kan slet ikke blive enige om et navn hvis det skulle blive en dreng. Han mener han skal bestemme navnet hvis det bliver en dreng. Og omvendt mig hvis det bliver en pige.

Så hvis det blive en lille pige skal hun hedde " Leonora ". Jeg synes det er så sødt, og vi kender begge ingen som hedder dette. Dette navn kan han også selv lide.

Hvis det bliver en dreng så er vi slet ikke enige. Han kan godt lide navnet "Charlie" og "Frost", og det kan jeg slet ikke forene mig med. Synes det lyder helt forkert til vores kommende barn. 

Hvordan blev i enige?

Nicolai kunne ikke rigtig sætte navn på baby, så jeg fik faktisk råderet over at finde navne og skrive dem ned. Jeg var HELT blank for drengenavne så jeg gik igang med pigenavnene. Jeg fandt frem til 8 og så stregede han ellers ud... så kom vi ned på 3. I et godt stykke tid gik vi og sagde de 3 navne indtil en dag vi kun havde sagt det ene navn længe... så var det ligesom valgt.

Og efternavnet, det bliver helt klart Nicolais. Da jeg hedder noget så kedeligt som Andersen.

Vores pige kommer iøvrigt til at hedde Malou Dalsgaard.

Anmeld

16. maj 2010

Mig med maven

Vi var helt sikre på at det blev en dreng, og havde drengenavn klar MADS, det hed min Oldefar!

Men lur mig om det ikke blev en pige, og så skulle der tænkes.

Han skal døbes på søndag og skal hedde

MALOU MAY LYDOLPH

Malou er noget vi er fælles om, May hedder min Famor, og Lydolph er min mands navn!

Held og lykke med navnet, jeg elsker navner Leonora, det var også på vores liste!

Anmeld

16. maj 2010

merichs

Vi var helt enige om pigenavn men havde været på den hvis det blev en dreng.

Efternavnet kommer helt af sig selv. Det bliver mandens mellemnavn og mit efternavn, da det er det vi kommer til at hedde når vi skal giftes.

Måske kan i begge lave en liste hver med drengenavne, og derefter sammenligne og se om der er et (eller nogle) som er de samme eller minder om hinanden. Det var blevet vores løsning hvis vi skulle ha haft en dreng

VH Marlene 20+0

Anmeld

16. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hehe, vi forhandlede simpelthen.

Jeg ville gerne have "Tindra" og hans efternavn. (vi troede jo vi skulle have en pige. Han ville have Kajsa. Så sagde jeg ja til Kajsa - hvis vi stavede det Caisa. Han ville gå med til Cajsa. Så sagde jeg ja til Cajsa hvis jeg måtte vælge mellemnavnet - og så foreslog han selv Olivia som mellemnavn (Olivia havde stået på min liste) og så var vi enige...

Samme procedure med drengenavnet. Jeg ville have Sander - han ville have Jonathan. Jeg sagde OK på Jonathan hvis jeg måtte vælge mellemnavnet...

I øvrigt synes jeg da at Frost er et FEDT navn!!!!

Anmeld

16. maj 2010

LinLin

Jeg måtte bestemme hvis det var en dreng og han måtte bestemme hvis det var en pige (var nemlig HELT blank for pigenavne! )

Han får mit efternavn og min kærestes mellemnavn (han hedder nemlig bare Jensen til efternavn!); Adam Henri Sparre

Anmeld

16. maj 2010

NinaNymannMadsen

jacqueline84 skriver:

Hvordan blev i enige?

vi kunne ikke rigtig blive enige i noget tid.

men vi fandt så tilsidst frem til navnet Asta Maria ( hun er opkaldt efter sin fars mormor, der er død for nogen år tilbage hun hed Asta Marie) navnet er rigtig flot og sødt .

hun har mit mellemnavn og hendes fars efternavn

Anmeld

16. maj 2010

Halbschön

jacqueline84 skriver:

Hvordan blev i enige?

Vi fandt hurtigt ud af at det var en dreng(opdagede først graviditet i uge 12, så der var lige pludselig ikke så længe til MD;-) ).. Og hurtigt om Malthe, Nicolai og Emil frem... (Jeg havde og har stadig Noah og August som favoritter, men det ville manden ikke høre tale om ;-) )...

Det var de tre navne vi var enige om, og jo tættere vi kom på termin blev det til valget mellem Nicolai og Malthe.. En dag vi var ude at baby-shoppe lidt fandt vi de der træ-bogstaver.. Og så begyndte kæresten at tage ned til Nicolai, og så blev det det..

Vi har valgt mit efternavn som mellemnavn, og kærestens efternavn som efternavn..

Så min basse er døbt: Nicolai Halkjær Nymark ;-)

Anmeld

16. maj 2010

isimaven

Vi snakkede rigtig mange navne igennem de 2 første graviditeter men intet seriøst før kort tid inden fødslen. Mine kriteria var at det var nogle navne der skulle udtales nogenlunde ens på islandsk og dansk da jeg er islænding og har hele min familie deroppe. Så navne med r fx var udelukket. Så har de fået mit mellemnavn som er et familie navn der betyder meget for mig, så har de endnu et mellemnavn som er hvad de ville hedde til efternavn hvis de boede på Island og så min mands efternavn til sidst. Alt dette for at de har et fuldstændig dansk navn (hvis de kun vælger fornavn og efternavn) og ligeledes et fuldstændig islandsk navn. Så de hedder altså
Silja Blöndal Olesdóttir (olesdatter) Toubro og
Julius Blöndal Olesson (olessøn) Toubro
og lillebror/ søster får også et navn på denne måde når vi engan finder ud af det
pyyyyh... Det blev langt men så har I også min forklarin knus isimaven 11+0 og stadig blank i forhold til et navn.

Anmeld

16. maj 2010

saxa

Vi havde hver især nogle navne vi godt kunne li, og så skrev vi de tre bedste ned, og det viste sig at være nogenlinde de samme.. Så sådan er vi kommet frem til spunkens navn. Ved vores datter var det min mand der bestemte, da han altid havde haft det navn i tankerne hvis han fik en pige..  

Mht efternavn, så har vores datter vores begges navne.. Min mand slettede sit Jensen, da han allerede havde et 'sen mellemnavn og han havde altid været træt af at hedde 'sen 'sen.. Hvis du forstår.. og så har hun mit mellemnavn som er lidt specielt. Og spunken skal self hedde det samme til efternavn som storesøster (med begges navne)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.