Lidt forvirret (ang nye bebs og fødsel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2008

Anja

Nej det kan jeg godt se så... Men Elias kan han vel godt hente og bringe fra dp og så hjælpe når han er hjemme... Ellers har du et problem kan jeg godt se....

Tjaa ... han vil måske kunne holde nogle fridage og hvis man er rigtig optimist måske de 2 ugers barsel man har ret til. Han vil kun meget sjældent kunne både hente og bringe Elias i dp. Aflevere ville kunne lade sig gøre en del dage, men hente vil han max kunne gøre en gang om ugen da han slet ikke kan tage fri så tidligt .... så ja, det er en vigtig del af overvejelserne. Vi har desværre ikke noget familie i nærheden der kan træde til ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2008

linemus

Jeg har prøvet begge dele. Fødte Sebastian vaginalt ved en ukompliceret fødsel (ikke at det ikke gjorde ondt!) og pigerne ved pks pga. UK. Jeg har også tænkt på, hvad jeg ville vælge, HVIS nu vi sku' have en mere, og jeg tror jeg er kommet frem til, at en vaginal fødsel er bedst (nu skal jeg jo ikke tage stilling til noget, så det er så let at "vælge"). Den grund der vægter højest er netop det med de 6 uger. Jeg synes det var hårdt at være så påvirket efterfølgende især når jeg også havde Sebastian, som jeg jo gerne ville være der for, men ikke kunne. Sådan mener jeg bestemt ikke det var, da jeg havde fået ham. Jeg er enig med Nadia - hvis man kan, skal man vælge vag., det er også det bedste for barnet. Men det afhænger jo også af ens psyke, tidligere oplevelser, og meget andet, så det er jo i sidste omgang dig, der skal vælge. Jeg må også lige sige, at det med følelserne, som mange tit nævner, har jeg overhovedet ikke haft. Knus Line

Anmeld

11. juni 2008

Ny mor

Anja skriver:

Ja, som I ved fik jeg pks med Elias, da han lå i UK

I går var jeg for første gang ved jordemoder i denne graviditet og selvfølge faldt snakken på pks versus alm fødsel.

Jeg havde inden været indstillet på pks igen - og havde det godt og afslappet med det, men nu er jeg bare forvirret og i tvivl.

Jordemoderen tog jo udgangspunkt i at det skal være en alm fødsel, men at valget var mit og hvis jeg ønsker pks, så får jeg det.

Manden og jeg har talt meget for og imod begge dele det seneste døgn.

Vil gerne have jeres besyv med for måske at blive lidt klogere på det hele .... hjælp lidt, piger ...

Anja 22+1

Puhaaa, den er svær. Jeg var også til en jm, da jeg ventede Marius, som gik ud fra en alm. fødsel, da alt jo var normalt, men jeg havde indstillet mig på pks og stod fast. Min motivation var at mit ar nev, da maven voksede. Jeg var også bekymret for om det kunne "holde" til veerne og følte mig utryk ved normal fødsel 8(

Når det er sagt, så ville jeg nok helst dybest inde være sluppet for ks operation (igen) og være så hjælpeløs den første tid. Peter havde heldigvis barsel i de 2 måneder, jeg ikke måtte løfte, men Julius var desværre meget påvirket af, at jeg ikke kunne så meget den første tid......

Men lyt til dig selv og overvej begge dele - det vigtigste er at du har det godt med dit valg og ikke en jm, der som udgangspunkt altid vil anbefale alm. fødsel.......

(H) Birgitte

Anmeld

11. juni 2008

ivfmarie

du hælder selvfølgelig til pks fordi det er det du har prøvet. Hvis jeg kunne have valgt, ville jeg gerne have født Malte i UK fordi det var sådan jeg fik Freja! Det er helt seriøst! Jeg håbede til det sidste at JM ville fortælle at det var måsen der kom ud først!

Sådan er vi mennesker indrettet - vi vil ha det kendte. Gentagelser er trygge, og vi gør alt for tryghed - uanset om det er hensigtsmæssigt eller ej.

Kan du se hvor jeg vil hen? Jeg prøver at lokke dig i retningen af en vaginal fødsel, fordi der ikke er noget der taler for det modsatte (medmindre det tegner til en UK). Jeg tror du vil have det bedst med det bagefter, både fysisk og psykisk.

Marie - med to fantasktiske vaginale fødsler - de største oplevelser i mit liv!!

Anmeld

11. juni 2008

Muffinmus

Det er dit valg.
Jeg fik AKS og skal ALDRIG have KS igen hvis jeg kan undgå det. Slet ikke en fed smuk eller hyggelig måde at få et barn.
Vil gøre alt for at føde mit barn på den gode gammeldaws maner næste gang. Men valget det er dit alene i sidste ende og gør som du føler din krop og dit sind er til.

Anmeld

11. juni 2008

ka li ja

[citat][f][småt]Tut skriver:[/småt][/f] Hej, Jeg ved ik hvor meget hjælp det er, men jeg vil gerne fortælle dig om mine følelser i forbindelse med min fødsel af Noah. [rød]Jeg er SUPER glad for at have født vaginalt. Jeg synes virkelig at hele processen med veer, pressen og så få den lille op på maven er helt ubeskrivelig fantastisk (ja faktisk også veerne :))[/rød] Jo for satan det gjorde møg-ondt, men 2 sekunder efter du har fået din baby op på maven, så er det helt glemt. Selvom jeg sprang rigtig meget, fordi Noah blev hevet ud med sugekop til sidst fordi hans hjerteslag faldt meget, og at han havde armet over hovedet, så synes jeg stadig at det var hele oplevelsen værd. [rød]Og når jeg snakker med min familie om det, så er jeg virkelig stolt - og det er faktisk det jeg er mest stolt af at jeg nogensiden har præsteret - at føde mit barn. [/rød] (Både min mor, moster, faster, og fætres koner har alle født ved enten AKS eller PKS, så jeg er den eneste der har født selv) Selvom jeg vidste at jeg ville springe så meget igen, så havde jeg uden tvilv gjort det igen - det skal opleves hvis det er muligt. Håber du træffer en beslutning som du bliver glad for - og lad endeligt ik jordemoder presse dig til noget du inderinde ik vil. Knus Mette[/citat] så nu tuder jeg!!!!!:'((L) mit aller aller største ønske i verden er at føle ligesom du beskriver!!!! jeg fik aks første gang efter 40 timer med veer, og jeg fik pka med arthur.... jeg mangler dt sidste...... det har selvfølgelig ikke en skid at gøre med min kærlighed til ungerne. men jeg får en klump i halsen når jeg tænker på hvad jeg er blevet snydt for.. [blå]ANJA, du skal gøre hvad DU føler er det rigtige!!! [/blå] kh karina piv:$:'(

Anmeld

11. juni 2008

Nadi

så nu tuder jeg!!!!!

mit aller aller største ønske i verden er at føle ligesom du beskriver!!!!

jeg fik aks første gang efter 40 timer med veer, og jeg fik pka med arthur....
jeg mangler dt sidste......

det har selvfølgelig ikke en skid at gøre med min kærlighed til ungerne. men jeg får en klump i halsen når jeg tænker på hvad jeg er blevet snydt for..

40 timer det er jo sindssygt!!! Hvor meget havde du åbnet dig på de 40 timer?? Min svigerinde lå nemlig i 52 timer og havde kun åbnet sig 2 cm.

Det var også lige før min fødsel af Oliver var endt i AKS, så jeg er suoer gald for at jeg fik chancen for at få ham ud vaginalt!

Hvorfor var det PKS med Arthur? Pga dit AKS med Alexander??

Ej jeg er en rigtig Spørge-Jørgen, du skal bare sige til hvis jeg spørg for meget?!

Anmeld

11. juni 2008

Tynen

Jeg er fuldstændig enig med Marie!
Selvfølgelig går man efter det man er mest tryg ved - også selvom man ved at det måske ikke blievr det samme næste gang.

Jeg kan sagtens sidde her og vælge - MEN, jeg har ikke dine ting og oplevelser med i "bagagen".

Jeg har kun prøvet vag. så derfor foretrækker jeg også det.
Jeg vil blive så skuffet hvis jeg ikke kan gøre det naturligt næste gang også.
Men det har igen noget at gøre med at jeg har prøvet det før og derfor regner med at det går ligesom sidste gang uden komplikationer (Forhåbenligt bare med en sød JM istedet.. Kunne da være meget fedt at prøve ;) )

Gør som du selv føler for!
Det er i sidste ende dig der skal igennem det og dig der skal leve med valget.

Håber du finder den "løsning" der passer lige netop til dig!

Anmeld

11. juni 2008

ka li ja

Nadi skriver:

så nu tuder jeg!!!!!

mit aller aller største ønske i verden er at føle ligesom du beskriver!!!!

jeg fik aks første gang efter 40 timer med veer, og jeg fik pka med arthur....
jeg mangler dt sidste......

det har selvfølgelig ikke en skid at gøre med min kærlighed til ungerne. men jeg får en klump i halsen når jeg tænker på hvad jeg er blevet snydt for..

40 timer det er jo sindssygt!!! Hvor meget havde du åbnet dig på de 40 timer?? Min svigerinde lå nemlig i 52 timer og havde kun åbnet sig 2 cm.

Det var også lige før min fødsel af Oliver var endt i AKS, så jeg er suoer gald for at jeg fik chancen for at få ham ud vaginalt!

Hvorfor var det PKS med Arthur? Pga dit AKS med Alexander??

Ej jeg er en rigtig Spørge-Jørgen, du skal bare sige til hvis jeg spørg for meget?!

jeg havde åbnet mig det jeg skulle.... og de mente jeg havde presseveer( det mente jeg nu ikke selv!) så jeg pressede sgu fordi de sagde det, og med forsøg med kop ca 10 gange( aj kan ikke huske hvor mange præcis)havde jeg simpelthen kilet drengen fast i mit bækken!!
så da de skulle ha ham ud af maven på mig, måtte de skam lige presse ham fri igennen skeden på mig!!! hallo!!!!!

ja min konklution er, at jeg nok aldrig har haft presseveer og at jeg ikke var åbnet det jeg skulle!!!

pks med arthur var fordi han vejede 4500 og han ikke havde sat sig fast 6 dage over tid. selvom det troede d da de mærkede miig udenpå! da de så mærkede op på ham ned fra, stod han slet slet ikke fast..
de var bange for at der kunne ske noget med ham(brækket skulder eller forstrækninger i hals og andet) hvis jeg fødte ham selv.
jeg måtte gerne føde ham vaginalt, men de ville klart anbefale mig et pks!! de var så bestemte i tonen at jeg ikke tude andet..
2 dage efter de planlagde dt, skulle jeg ha det foretaget! så jeg tudede i 2 dage over det skulle ende sådan igen!!. ja og jeg gør det sørme lige igen... hold nu da for helvde op karina!!!!

nå det blev laaangt sorry, men du spurgte selv!!;)

Anmeld

11. juni 2008

Tynen

[citat][f][småt]ka li ja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Tut skriver:[/småt][/f] Hej, Jeg ved ik hvor meget hjælp det er, men jeg vil gerne fortælle dig om mine følelser i forbindelse med min fødsel af Noah. [rød]Jeg er SUPER glad for at have født vaginalt. Jeg synes virkelig at hele processen med veer, pressen og så få den lille op på maven er helt ubeskrivelig fantastisk (ja faktisk også veerne :))[/rød] Jo for satan det gjorde møg-ondt, men 2 sekunder efter du har fået din baby op på maven, så er det helt glemt. Selvom jeg sprang rigtig meget, fordi Noah blev hevet ud med sugekop til sidst fordi hans hjerteslag faldt meget, og at han havde armet over hovedet, så synes jeg stadig at det var hele oplevelsen værd. [rød]Og når jeg snakker med min familie om det, så er jeg virkelig stolt - og det er faktisk det jeg er mest stolt af at jeg nogensiden har præsteret - at føde mit barn. [/rød] (Både min mor, moster, faster, og fætres koner har alle født ved enten AKS eller PKS, så jeg er den eneste der har født selv) Selvom jeg vidste at jeg ville springe så meget igen, så havde jeg uden tvilv gjort det igen - det skal opleves hvis det er muligt. Håber du træffer en beslutning som du bliver glad for - og lad endeligt ik jordemoder presse dig til noget du inderinde ik vil. Knus Mette[/citat] så nu tuder jeg!!!!!:'((L) mit aller aller største ønske i verden er at føle ligesom du beskriver!!!! jeg fik aks første gang efter 40 timer med veer, og jeg fik pka med arthur.... jeg mangler dt sidste...... det har selvfølgelig ikke en skid at gøre med min kærlighed til ungerne. men jeg får en klump i halsen når jeg tænker på hvad jeg er blevet snydt for.. [blå]ANJA, du skal gøre hvad DU føler er det rigtige!!! [/blå] kh karina piv:$:'([/citat] Kan sagtens følge dig i at du føler dig snydt for en fødsel. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige til dig, men en krammer får du da lige (H) Tag en Kleener, Kalaha!(H) 40 timer er jo skingrende sindssygt!!!8( Ufatteligt at du stadig er i live - Troede da jeg var på dødens rand min. 11 gange på de 4 timer det tog for mig. Kan ikke huske om jeg har spurgt om det før, men hvordan var det nu at du kunne få pks over tid?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.