Lidt forvirret (ang nye bebs og fødsel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.138 visninger
32 svar
0 synes godt om
11. juni 2008

Anja

Ja, som I ved fik jeg pks med Elias, da han lå i UK

I går var jeg for første gang ved jordemoder i denne graviditet og selvfølge faldt snakken på pks versus alm fødsel.

Jeg havde inden været indstillet på pks igen - og havde det godt og afslappet med det, men nu er jeg bare forvirret og i tvivl.

Jordemoderen tog jo udgangspunkt i at det skal være en alm fødsel, men at valget var mit og hvis jeg ønsker pks, så får jeg det.

Manden og jeg har talt meget for og imod begge dele det seneste døgn.

Vil gerne have jeres besyv med for måske at blive lidt klogere på det hele .... hjælp lidt, piger ...

Anja 22+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2008

Plysbjørnen

Jeg skal have PKS, fik aks sidste gang og det ønsker jeg ikke igen... Men fik afvide af jordemoderen at jeg skulle snakke med en læge, af lægen fik jeg af vide at jeg skulle snakke med Overjordemoderen, og ja der venter jeg stadig på at få en tid... Meningen er at hun skal overtale mig til at føde almindeligt det ser de åbenbart helst at man gør...

Jeg vil sige at hvis du selv hælder mest til PKS så er det PKS du skal have... Lyt til dig selv hvad føler du selv for... Men er der ikke noget med at når Elias lå i UK at så er der forhøjet risiko for at den næste også ligger i UK...

Har i forresten fået afvide hvad i venter jer denne her gang???

Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 22+1

Anmeld

11. juni 2008

Tut

Hej,

Jeg ved ik hvor meget hjælp det er, men jeg vil gerne fortælle dig om mine følelser i forbindelse med min fødsel af Noah.

Jeg er SUPER glad for at have født vaginalt. Jeg synes virkelig at hele processen med veer, pressen og så få den lille op på maven er helt ubeskrivelig fantastisk (ja faktisk også veerne :))

Jo for satan det gjorde møg-ondt, men 2 sekunder efter du har fået din baby op på maven, så er det helt glemt.

Selvom jeg sprang rigtig meget, fordi Noah blev hevet ud med sugekop til sidst fordi hans hjerteslag faldt meget, og at han havde armet over hovedet, så synes jeg stadig at det var hele oplevelsen værd.

Og når jeg snakker med min familie om det, så er jeg virkelig stolt - og det er faktisk det jeg er mest stolt af at jeg nogensiden har præsteret - at føde mit barn.

(Både min mor, moster, faster, og fætres koner har alle født ved enten AKS eller PKS, så jeg er den eneste der har født selv)

Selvom jeg vidste at jeg ville springe så meget igen, så havde jeg uden tvilv gjort det igen - det skal opleves hvis det er muligt.

Håber du træffer en beslutning som du bliver glad for - og lad endeligt ik jordemoder presse dig til noget du inderinde ik vil.

Knus

Mette

Anmeld

11. juni 2008

Nadi

Hej Anja!

Jeg holder jo helt 100% med din jm, personligt synes jeg det er bedst med alm fødsel men hvis man slet ikke kan overskue det og er bange så skal man få pks.

Jeg fødte Oliver alm., men det var ved at gå galt og havde jeg ikke fået ham ud med sugekop så skulle jeg have haft aks!

Hvis du er meget i tvivl så lav en for/imod liste og se hvilken side der fylder mest... Det er svært at sige hvad du skal/råde dig til hvad du skal, for det er helt og aldelses DIN beslutning!

Jeg håber du fidner den helt rigtig beslutning og vil gerne høre hvad du finder frem til.

-Nadia

Anmeld

11. juni 2008

Anja

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Jeg skal have PKS, fik aks sidste gang og det ønsker jeg ikke igen... Men fik afvide af jordemoderen at jeg skulle snakke med en læge, af lægen fik jeg af vide at jeg skulle snakke med Overjordemoderen, og ja der venter jeg stadig på at få en tid... Meningen er at hun skal overtale mig til at føde almindeligt det ser de åbenbart helst at man gør...

Jeg vil sige at hvis du selv hælder mest til PKS så er det PKS du skal have... Lyt til dig selv hvad føler du selv for... Men er der ikke noget med at når Elias lå i UK at så er der forhøjet risiko for at den næste også ligger i UK...

Har i forresten fået afvide hvad i venter jer denne her gang???

Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 22+1

Ja, jeg har også fået en indkaldelse til lægesamtale i næste mdr, hvor jeg går udfra at spørgsmålet tages op igen.

Umiddelbart er jeg mest tryg ved pks igen - for det er jo det jeg kender - men vil jo egentligt også gerne opleve en alm fødsel. Det er helt klart frygten for at ks-aret skulle sprænge under en fødsel eller at det alligevel ender i aks og kaos at jeg ikke bare lige siger ja til en alm fødsel.

Omvendt tænker jeg jo også lidt på de 6 uger efter ks, hvor man ikke må løfte osv, det bliver jo vanskeligt når man har en lille i forvejen ...

Til md scanningen fik vi at vide at det sandsynligvis er en lillesøster, der ligger i maven :)

Anmeld

11. juni 2008

Anja

Og ja, der er forhøjet risiko for UK igen og så giver det jo sig selv ...

Anmeld

11. juni 2008

Plysbjørnen

Anja skriver:

Omvendt tænker jeg jo også lidt på de 6 uger efter ks, hvor man ikke må løfte osv, det bliver jo vanskeligt når man har en lille i forvejen ...

Til md scanningen fik vi at vide at det sandsynligvis er en lillesøster, der ligger i maven :)

Med hensyn til de 6 uger tog jeg det vist ikke så højtideligt sidst, men der havde jeg jo heller ikke Laura, og i øvrigt er manden blevet beordret til at tage alt det barsel han kan så jeg har ham hjemme og hjælpe mig...

Det er da dejligt at det er en pige i venter jer, så har i også begge dele... 2 drenge og en pige...

Betina1978

Anmeld

11. juni 2008

Plysbjørnen

Anja skriver:

Og ja, der er forhøjet risiko for UK igen og så giver det jo sig selv ...

Mente jeg nok...

Anmeld

11. juni 2008

Anja

Anja skriver:

Med hensyn til de 6 uger tog jeg det vist ikke så højtideligt sidst, men der havde jeg jo heller ikke Laura, og i øvrigt er manden blevet beordret til at tage alt det barsel han kan så jeg har ham hjemme og hjælpe mig...

Det er da dejligt at det er en pige i venter jer, så har i også begge dele... 2 drenge og en pige...

Betina1978

Ja, i forhold til de 6 uger er problemet lidt, at mín mand jo er chefen på jobbet, så han kan ikke bare være væk i længere tid :(

Anmeld

11. juni 2008

Plysbjørnen

Anja skriver:

Anja skriver:

Betina1978

Ja, i forhold til de 6 uger er problemet lidt, at mín mand jo er chefen på jobbet, så han kan ikke bare være væk i længere tid :(

Nej det kan jeg godt se så... Men Elias kan han vel godt hente og bringe fra dp og så hjælpe når han er hjemme... Ellers har du et problem kan jeg godt se....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.