ivfmarie skriver:
Min barndomsveninde havde to stk. Og jeg husker dem som kæmpestore og voldsomme - de var skam søde og rare, men bare på en meget voldsom måde.
De havde ikke ikke specielt talent for lydighed, men om det var dem eller min venindes mor der var noget galt med vides ikke... ;)
Men det er meget smukke og majestetiske hunde - jeg er også lidt vild med dem.
I min familie har vi haft 5 shæferer - og de blev da ikke sammenlignet, ikke mere end man fx sammenligner sine børn..
Men hvis I vil prøve noget "nyt" der minder om en shæfer af sind og evner, så undersøg en "Groendal" eller en "Tervüeren" (det er faktisk samme race - der er bare noget med farven)
Marie - loooves dogz
Jo men har jo haft den her hund siden før jeg jeg lærte min mand at kende, så hunden er jo mit første barn.
Og filip som min kære hund hedder er også stor 70 cm til skulderne, og kan virke lidt voldsom, men er lige så rar som dagen er lang. Og passer godt på knægten, han kan da godt blive træt af ham men så går han bare sin vej eller ligger sig ude.
Ved ikke om det er fordi jeg gerne vil prøve noget nyt, men finder aldrig en hund som ham igen. Så jo måske derfor.:(
Hold da op det blev rodet. Sorry..:$
Anmeld