Afrikansk Løvehund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.421 visninger
34 svar
0 synes godt om
10. juni 2008

Joan ( Smallie )

Nogen der kender noget til sådan en hund. Har læst mig frem til at det skulle være en rigtig god familie hund og så skulle den være god til lydighed også. Men vil lige høre om der er nogen af jer der kender noget til sådan en hund? Min dejlig schæfer hund bliver 7 år i morgen og han holder ikke evigt desværre:'( og vi skal bare have hund, jeg kan slet ikke leve uden. Men vi er enig om at det ikke skal være en schæfer næste gang for vi er bange for at sammenligne de 2 hunde og det vil jo ikke være fair for den nye hund. Og har så kigget lidt på den her hund og syntes det er en pæn hund og det lyder til den har nogen gode egenskaber, som ville falde ret godt til i vores hjem. Jeg vil gerne gå til lydighed og manden vil gerne gå spor med den og så skal den jo være glad for børn også, da vi regner med at vi snart skal have en mere:$ Ellers vil jeg meget gerne høre forslag fra jer allesammen Krams Joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2008

ivfmarie

Min barndomsveninde havde to stk. Og jeg husker dem som kæmpestore og voldsomme - de var skam søde og rare, men bare på en meget voldsom måde.
De havde ikke ikke specielt talent for lydighed, men om det var dem eller min venindes mor der var noget galt med vides ikke... ;)
Men det er meget smukke og majestetiske hunde - jeg er også lidt vild med dem.

I min familie har vi haft 5 shæferer - og de blev da ikke sammenlignet, ikke mere end man fx sammenligner sine børn..

Men hvis I vil prøve noget "nyt" der minder om en shæfer af sind og evner, så undersøg en "Groendal" eller en "Tervüeren" (det er faktisk samme race - der er bare noget med farven)

Marie - loooves dogz

Anmeld

10. juni 2008

Joan ( Smallie )

ivfmarie skriver:

Min barndomsveninde havde to stk. Og jeg husker dem som kæmpestore og voldsomme - de var skam søde og rare, men bare på en meget voldsom måde.
De havde ikke ikke specielt talent for lydighed, men om det var dem eller min venindes mor der var noget galt med vides ikke... ;)
Men det er meget smukke og majestetiske hunde - jeg er også lidt vild med dem.

I min familie har vi haft 5 shæferer - og de blev da ikke sammenlignet, ikke mere end man fx sammenligner sine børn..

Men hvis I vil prøve noget "nyt" der minder om en shæfer af sind og evner, så undersøg en "Groendal" eller en "Tervüeren" (det er faktisk samme race - der er bare noget med farven)

Marie - loooves dogz

Jo men har jo haft den her hund siden før jeg jeg lærte min mand at kende, så hunden er jo mit første barn.
Og filip som min kære hund hedder er også stor 70 cm til skulderne, og kan virke lidt voldsom, men er lige så rar som dagen er lang. Og passer godt på knægten, han kan da godt blive træt af ham men så går han bare sin vej eller ligger sig ude.
Ved ikke om det er fordi jeg gerne vil prøve noget nyt, men finder aldrig en hund som ham igen. Så jo måske derfor.:(

Hold da op det blev rodet. Sorry..:$

Anmeld

10. juni 2008

BellaT

Øv, kender ikke racen.
Skal I så have hund nu? Eller venter I? Hey, er det dig der har en hund der hedder det samme som min dreng? Phillip eller Filip eller Philip?
Jeg vil selvfølgelig anbefale en rottweiler som vores Bella. Skøn familiehund:D. Og helt vild klog.

Knus fra Helle...

Anmeld

10. juni 2008

Lise

Min kontormakker på mit nye job er helt fjollet med Border collier, og hun træner en masse lydighed, og har netop fortalt mig idag at de var superduperhunde hvis man ville træne lydighed..

Jeg er selv vokset op med flatcoatede retrievere og labradorer - det er superskønne familiehunde, som kan både lydighed og jagt også :)

Anmeld

10. juni 2008

Rasmine

Nej nej nej, I skal da have en Charlie hund.
Helt sikkert.
Den bedste famile hund af dem alle.

Anmeld

10. juni 2008

ivfmarie

Lise skriver:

Min kontormakker på mit nye job er helt fjollet med Border collier, og hun træner en masse lydighed, og har netop fortalt mig idag at de var superduperhunde hvis man ville træne lydighed..

og helt eminente til agility!
Utrolig lærenemme - men kræver meget stimulation (hedder det ikke stimulering..?).

Anmeld

10. juni 2008

Bamseboet :D

smider lige et billede ind af hunde racen :D

kender dog ikke noget til den...

uha Mebach... min mand havde sån en da vi mødte hinanden (cavalie king charles) og den måtte vi gå af med, fordi at hun ikke kunne lide børn, hun kunne finde på at snappe ud efter dem, hvis de bare gik forbi:(

efter MIN mening, så er HUNDEN en nuffer: super børnevenlig og rolig (har selv haft to)

Anmeld

10. juni 2008

Joan ( Smallie )

Miiikro skriver:

Øv, kender ikke racen.
Skal I så have hund nu? Eller venter I? Hey, er det dig der har en hund der hedder det samme som min dreng? Phillip eller Filip eller Philip?
Jeg vil selvfølgelig anbefale en rottweiler som vores Bella. Skøn familiehund:D. Og helt vild klog.

Knus fra Helle...

Ja det er en skøn hund men ikke lige en hund der siger mig noget.;)

Anmeld

10. juni 2008

Joan ( Smallie )

ivfmarie skriver:

Lise skriver:

og helt eminente til agility!
Utrolig lærenemme - men kræver meget stimulation (hedder det ikke stimulering..?).

Ja og så er de aktive heletiden og det kan jeg bare ikke have. En hund skal også kan slappe af. Og så bor vi lige ved siden af en mark med får på¨, så syntes ikke det skal være sådan en hund..

Siger mig ikke så meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.