sædefødsel vs. PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2010

Vidunderligeunger

Fyn skriver:

Jeg har netop født ved PKS grundet underkropstilling (vendte forkert). De forsøgte først vending, men da lillepigen ikke ville være med til det, blev det til planlagt kejsersnit.

Det var meget, meget mærkeligt at have en dato for det. Set i bakspejlet ville jeg gøre det HELE igen. Både vending (så har man i det mindste forsøgt) og kejsersnittet. Jo vist, det er hårdt at komme ud af sengen første gang - men dernæst går det bare fremad.

Selve kejsersnittet bliver SUPER professionelt udført og man er i meget kompetente hænder under hele sceancen. Jeg var rystende nervøs (i bogstavligste forstand, lå og sitrede på bordet under hele operationen), men det tog det så fint og var god til at køle mig ned.

Og nu sidder jeg så med min smukke, smukke datter og elsker hende overalt på jorden og jeg er så taknemmelig for at det hele gik som det skulle. Sædefødsel var for mig slet, slet ikke en mulighed....har hørt alt for meget om komplikationer og for mig er det ikke selve fødslen der tæller, men resultatet!

Held og lykke med det hele, C.

det var RIGTIG rigtig dejligt at høre.. lige et opslag jeg havde brug for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

babyMark

Hejsa

Jeg fødte ved AKS og det kan også være en god oplevelse. Jeg fik noget ve-stoppende og en spinalblokade, tror jeg det var. Så jeg kunne følge med...men altså havde overhovedet ikke overvejet at KS kunne blive en nødvendighed, så var på den måde mega skuffet bagefter. Men det var mere at jeg følte mig snydt - men lillemanden havde det ikke godt derinde, så han skulle bare ud i en vis fart.

Men altså jeg var fuldt til stede og de forklarede det hele undervejs - og fra vi parkerede ved sygehuset til han var ude gik der 40 min!

Så vil sige, at bare det at du har haft det i tankerne, at det kan ende med AKS, så er du måske mere forberedt....men krydser alt for dig!

Anmeld

13. maj 2010

Chalala85

Jeg synes du skal følge dit hjerte. -det vil være fordele og ulemper ved begge dele. Men jeg kan godt forstå hvis du vælger sædefødsel fordi du måske har følelsen af at gå glip af noget. Jeg endte selv i AKS og jeg føler jeg mangler noget.. kom jo så langt. Næste gang håber jeg på at kunne føde normalt Stol på din beslutning, stol på dit valg er det rigtige, for det er det. Når du har truffet dit valg er jeg sikker på dem som skal støtte dig i det vil gøre det 110 %.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.