sædefødsel vs. PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: sædefødsel vs. PKS

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.119 visninger
32 svar
0 synes godt om
5. maj 2010

Vidunderligeunger

Hej de damer  

Da jeg på mandag skal til herning og have vendt lillepigen på hoved, går jeg lidt med tanken "hvad nu hvis hun ikke kan vendes"?? Så skal jeg tage stilling til om jeg vil have et PKS eller føde ved sædefødsel...

Egentlig hælder jeg mest til sædefødsel, det betyder rigtig meget for mig at føde selv. 

Vil gerne høre, for og i mod, erfaringer og hvad I ellers har på sinde

Knus Mitzie 36+2 - og lidt nervøs for på mandag, og resultatet !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

Patrick07

Har en veninde som fødte ved sæde fødsel, men dette fandt de først ud af under fødslen... Så de spurgte hende om de skulle tage kejser snit i stedet.. Men da hun var så langt henne i fødslen ville hun gerne gøre det færdigt... Og det tror jeg slet slet ikke hun fortryder  Og de har nu en velskabt sund og rask dreng.. Mener dog hun skulle sys en lille smule men det var næsten ingen ting  

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Patrick07 skriver:

Har en veninde som fødte ved sæde fødsel, men dette fandt de først ud af under fødslen... Så de spurgte hende om de skulle tage kejser snit i stedet.. Men da hun var så langt henne i fødslen ville hun gerne gøre det færdigt... Og det tror jeg slet slet ikke hun fortryder  Og de har nu en velskabt sund og rask dreng.. Mener dog hun skulle sys en lille smule men det var næsten ingen ting  

okay, jamen det er der jo også mange som føder med hovedet først som bliver, altså syet - det er jeg ikke så bange for... 

tak for dit svar

Anmeld

5. maj 2010

Patrick07

Nej min kusine fødste helt normalt og hun revnede hele vejen over av av  Så da min veninde fortalte om hendes fødsels tænket jeg bare GUD hun må da skulle syes jeg ved ikke hvor meget... men tror kun det var 3-4 stæng der blev sat i...

Anmeld

5. maj 2010

lululupo

Har hverken prøvet det ene eller andet, men hvis det betyder meget for dig at føde alm, ville jeg gå efter sædefødslen.....

Anmeld

5. maj 2010

Risen

Har ikke prøvet noget af det, men ved at min moster er helt ulykkelig over at have valgt planlagt kejsersnit ved den første og med den anden var det akut.. Hun ville ønske hun havde valgt at føde selv for hun føler hun er gået glip af noget kæmpe stort.. 

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Risen skriver:

Har ikke prøvet noget af det, men ved at min moster er helt ulykkelig over at have valgt planlagt kejsersnit ved den første og med den anden var det akut.. Hun ville ønske hun havde valgt at føde selv for hun føler hun er gået glip af noget kæmpe stort.. 

lige min tanke  - at gå glip af at føde sit barn, chancerne for akut kejsersnit er bare 50% hvis man vælger sædefødsel... og det er da endnu værre, så vågner man jo først langt senere og får ikke de første timer af sit barns liv sammen med hende.. 

Anmeld

5. maj 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

Hej de damer  

Da jeg på mandag skal til herning og have vendt lillepigen på hoved, går jeg lidt med tanken "hvad nu hvis hun ikke kan vendes"?? Så skal jeg tage stilling til om jeg vil have et PKS eller føde ved sædefødsel...

Egentlig hælder jeg mest til sædefødsel, det betyder rigtig meget for mig at føde selv. 

Vil gerne høre, for og i mod, erfaringer og hvad I ellers har på sinde

Knus Mitzie 36+2 - og lidt nervøs for på mandag, og resultatet !

Godt spørgsmål.. Jeg er glad for at jeg har haft den fantastiske oplevelse det er at føde selv.. Det gør ondt, ja.. Men så fantastisk synes jeg..

Jeg ved dog at de mange steder fraråder en førstegangsfødende en sædefødsel..

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Renée88 skriver:

Godt spørgsmål.. Jeg er glad for at jeg har haft den fantastiske oplevelse det er at føde selv.. Det gør ondt, ja.. Men så fantastisk synes jeg..

Jeg ved dog at de mange steder fraråder en førstegangsfødende en sædefødsel..

ja det gør de her i Danmark, men i sverige og norge er det mindst lige så normalt at føde en sædefødsel  

de fleste læger er for PKS og jordemødre er for sædefødsel

Anmeld

5. maj 2010

Tulle28

Hvis det er dit første barn, er det slet ikke sikkert at du "får lov" til at føde ved sædefødsel.

Min datter lå i underkropstilling og jeg fik PKS (på Hvidovre - der var det ikke muligt selv at vælge).

Jeg var RIGTIG ked af at jeg ikke selv fik lov til at føde, men jeg havde en rigtig god oplevelse og jeg tror faktisk jeg vil overveje PKS igen næste gang. Man får ikke baby op til sig lige med det samme bagefter (jo, hvis du ønsker det), men farmand står og holder og der gik max. en halv time så var hun hos mig. Jeg var hurtigt på benene igen bagefter og mit ar er rigtig pænt.

Jeg ville 10 gange hellere have et PKS end AKS - ved PKS foregår alting stille og roligt, der er en rigtig god, hyggelig og afslappet stemning på operationsstuen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.