sædefødsel vs. PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2010

MaleneG

Grundet de risiko der er forbundet ved en sædefødsel vil jeg til en enhver tid vælge pks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er meget imod pks, så jeg ville klart vælge sædefødsel Jeg ville tale forløbet GRUNDIGT igennem med JM'erne og være sikker på at vi var indforstået med forløbet alle sammen osv.

Men det kan SAGTENS lade sig gøre FØr i tiden lavede man ikke ks ved sædestilling. Det er kun nu her, man er begyndt på det.

Krydser fingre for at vendingsforsøg virker. Min veninde (annedina herinde) fik vendt lillemanden. Det lykkes i første forsøg. Så det KAN lade sig gøre

HELD OG LYKKE

Anmeld

5. maj 2010

Lulle25

Jeg har selv født en sædefødsel og er meget glad for jeg gjorde dette. Der er en risiko ved alt når det gælder fødsler og min læge var uddannet i Norge hvor de synes ks er en større risiko for barnet bliver chokket når det bliver taget ud af maven. Men snakkede også med læger der ikke ville da min søn var stor, så er glad for ham der ville lige var på arbejde den dag jeg fødte Ville ikke have ks, og havde også i dag valgt at føde, men mærk hvad din mavefornemmelse siger dig. Du skal selvfølgelig også finde en læge der har erfaringen, da der skal være en læge med under forløbet. De skal jo hjælpe barnet ud med sterile klude, både arme og ben og skuldre skal hjælpes ud af lægen. Igen har du spørgsmål skriv bare jeg har jo selv været det igennem.

Knus Louise

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

1000 tak for jeres svar allesammen.  Vil lytte til min mavefornemmelse, og så selvfølgelig håbe på hun bliver vendt på mandag

God dag til jer alle sammen derude  

Anmeld

5. maj 2010

Tdittmann

BlyViol skriver:

hvad har gjort du har valgt dette, hvis jeg må spørge

Jeg har 2 komplicerede fødsler bag mig og har ikke lyst til at skulle igennem en fødsel som jeg på forhånd ved bliver mere kompliceret af at fidusen ligger forkert.

Men håber stadig at fidusen har nået at vende sig. Og så tanken om at skulle føde den største del af kroppen til sidst.

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Tdittmann skriver:

Jeg har 2 komplicerede fødsler bag mig og har ikke lyst til at skulle igennem en fødsel som jeg på forhånd ved bliver mere kompliceret af at fidusen ligger forkert.

Men håber stadig at fidusen har nået at vende sig. Og så tanken om at skulle føde den største del af kroppen til sidst.

ja okay held og lykke med det hele!

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

opper den lige i tilfælde af nogen nye onlinere skulle ha en mening

Anmeld

12. maj 2010

nuggie

jeg har i dag fået at vide at min lille møg unge vender forkert og at hun nok står så langt nede at de ikke kan vende hende jeg skal på sygehuset til kontrol af blodtryk om en uge hvor de skcaner og ser om i vil prøve at  vende hende. ellers snakker de om pks, der bliver slet ikke snakket om at føde hende?? er det normalt? jeg ved ikke om jeg tør prøve at føde hende selvom hun vender med rumpen først, men jeg ville da gerne have en snak om hvilke fordele og udlemper der er..  hvor tidligt sætter man så tid til pks hvis det skal være? jeg synes at flere af jer har tider som ligger meget tæt på jeres termin, og jeg tænker at der vel er en risiko for at man får veer inden?

Anmeld

12. maj 2010

Vidunderligeunger

nuggie skriver:

jeg har i dag fået at vide at min lille møg unge vender forkert og at hun nok står så langt nede at de ikke kan vende hende jeg skal på sygehuset til kontrol af blodtryk om en uge hvor de skcaner og ser om i vil prøve at  vende hende. ellers snakker de om pks, der bliver slet ikke snakket om at føde hende?? er det normalt? jeg ved ikke om jeg tør prøve at føde hende selvom hun vender med rumpen først, men jeg ville da gerne have en snak om hvilke fordele og udlemper der er..  hvor tidligt sætter man så tid til pks hvis det skal være? jeg synes at flere af jer har tider som ligger meget tæt på jeres termin, og jeg tænker at der vel er en risiko for at man får veer inden?

det er der også en vis risiko for, men som førstegangsfødende går man jo ofte til tiden eller derover. Hvis så man får veer eller vandet går, ringer man jo bare til fødegangen og så laver de et kejsersnit før forventet ikke noget at bekymre sig om der tror jeg...

Anmeld

12. maj 2010

Fyn

Jeg har netop født ved PKS grundet underkropstilling (vendte forkert). De forsøgte først vending, men da lillepigen ikke ville være med til det, blev det til planlagt kejsersnit.

Det var meget, meget mærkeligt at have en dato for det. Set i bakspejlet ville jeg gøre det HELE igen. Både vending (så har man i det mindste forsøgt) og kejsersnittet. Jo vist, det er hårdt at komme ud af sengen første gang - men dernæst går det bare fremad.

Selve kejsersnittet bliver SUPER professionelt udført og man er i meget kompetente hænder under hele sceancen. Jeg var rystende nervøs (i bogstavligste forstand, lå og sitrede på bordet under hele operationen), men det tog det så fint og var god til at køle mig ned.

Og nu sidder jeg så med min smukke, smukke datter og elsker hende overalt på jorden og jeg er så taknemmelig for at det hele gik som det skulle. Sædefødsel var for mig slet, slet ikke en mulighed....har hørt alt for meget om komplikationer og for mig er det ikke selve fødslen der tæller, men resultatet!

Held og lykke med det hele, C.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.