sædefødsel vs. PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

ja det gør de her i Danmark, men i sverige og norge er det mindst lige så normalt at føde en sædefødsel  

de fleste læger er for PKS og jordemødre er for sædefødsel

Ja det er helt sikkert en holdningsspørgsmål.. min lillemand vendte også forkert det meste af graviditeten, og der frarådede min jm mig også at føde selv, hvis det var en sædefødsel..

Så jeg tror helt sikkert det kommer an på hvilken jm og læge man snakker med..

Men tror dog man skal være obs på at vælger man en sædefødsel, så er der måske større chance for at det kan ende i aks...

jeg håber du får bebs vendt, så du kan føde selv :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

Risen

BlyViol skriver:

lige min tanke  - at gå glip af at føde sit barn, chancerne for akut kejsersnit er bare 50% hvis man vælger sædefødsel... og det er da endnu værre, så vågner man jo først langt senere og får ikke de første timer af sit barns liv sammen med hende.. 

Jeg synes i hvert fald du skal prøve hvis chancerne er 50% risiko for akut kejsersnit. Så har du "i det mindste" prøvet at have veer og været inde i en fødsel uanset om du så ender på operationsbordet eller ej .. Hvornår skal du ind og prøve at få hende vendt? 

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Tulle28 skriver:

Hvis det er dit første barn, er det slet ikke sikkert at du "får lov" til at føde ved sædefødsel.

Min datter lå i underkropstilling og jeg fik PKS (på Hvidovre - der var det ikke muligt selv at vælge).

Jeg var RIGTIG ked af at jeg ikke selv fik lov til at føde, men jeg havde en rigtig god oplevelse og jeg tror faktisk jeg vil overveje PKS igen næste gang. Man får ikke baby op til sig lige med det samme bagefter (jo, hvis du ønsker det), men farmand står og holder og der gik max. en halv time så var hun hos mig. Jeg var hurtigt på benene igen bagefter og mit ar er rigtig pænt.

Jeg ville 10 gange hellere have et PKS end AKS - ved PKS foregår alting stille og roligt, der er en rigtig god, hyggelig og afslappet stemning på operationsstuen.

nu tuder jeg (hormonella)

for kan godt se at det da klart er rarest at det hele foregår under stille og rolige omstændigheder - men hvad med oplevelsen af at føde sit barn, og hvad med mit barn, som ikke får den start på livet at kæmpe for det? ihh...  

Vil så gerne føde normalt, men det skal ikke være på bekostning af alt mulig.. 

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Risen skriver:

Jeg synes i hvert fald du skal prøve hvis chancerne er 50% risiko for akut kejsersnit. Så har du "i det mindste" prøvet at have veer og været inde i en fødsel uanset om du så ender på operationsbordet eller ej .. Hvornår skal du ind og prøve at få hende vendt? 

det skal jeg på mandag - ligger med røven i vejret hver dag, for at hjælpe hende på vej til selv at vende sig hihi  

Hvis ikke det lykkedes på mandag bliver jeg sgu ked af det... 

Anmeld

5. maj 2010

Risen

BlyViol skriver:

det skal jeg på mandag - ligger med røven i vejret hver dag, for at hjælpe hende på vej til selv at vende sig hihi  

Hvis ikke det lykkedes på mandag bliver jeg sgu ked af det... 

Uh jeg krydser for dig ! Husk at give en opdatering .. 

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Renée88 skriver:

Ja det er helt sikkert en holdningsspørgsmål.. min lillemand vendte også forkert det meste af graviditeten, og der frarådede min jm mig også at føde selv, hvis det var en sædefødsel..

Så jeg tror helt sikkert det kommer an på hvilken jm og læge man snakker med..

Men tror dog man skal være obs på at vælger man en sædefødsel, så er der måske større chance for at det kan ende i aks...

jeg håber du får bebs vendt, så du kan føde selv :-)

tak det håber jeg også.. hvornår vendte han sig??

Jeg har snakket med 3 forskellige jordemødre og de vil alle sammen gerne tage imod til sædefødsel og de læger jeg har snakket med siger PKS.. men jeg må lytte til min mavefornemmelse og snakke det hele godt igennem med en JM hvis ikke det kan lade sig gøre at vende bettepigen..

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Risen skriver:

Uh jeg krydser for dig ! Husk at give en opdatering .. 

tror jeg laver en kryds fingre tråd mandag og en opdate mandag aften hehe... Skal ha alt det held med jeg kan få!

Anmeld

5. maj 2010

Tdittmann

Har valgt PKS. hvis "findusen" ikke vender rigtigt i morgen når jeg skal til jordemoderen, er da 39+1.

Anmeld

5. maj 2010

Tulle28

BlyViol skriver:

nu tuder jeg (hormonella)

for kan godt se at det da klart er rarest at det hele foregår under stille og rolige omstændigheder - men hvad med oplevelsen af at føde sit barn, og hvad med mit barn, som ikke får den start på livet at kæmpe for det? ihh...  

Vil så gerne føde normalt, men det skal ikke være på bekostning af alt mulig.. 

Jeg var også heeeeele den mølle der igennem - men vi har altså en dejlig pige som stortrives og som slet ikke viser tegn på "overlast" af ikke at være blevet presset ud gennem fødselskanalen. Så den er jeg kommet over. Og TÆNK nu hvis din fødsel så ender i AKS.... Mener at det er 50% af alle sædefødsler der ender sådan.  

Jeg er selv AKS barn og jeg fungerer sgu meget godt, har ingen neuroser, allergier eller noget som helst andet.

Anmeld

5. maj 2010

Vidunderligeunger

Tdittmann skriver:

Har valgt PKS. hvis "findusen" ikke vender rigtigt i morgen når jeg skal til jordemoderen, er da 39+1.

hvad har gjort du har valgt dette, hvis jeg må spørge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.