Det virker ihf med sådan en sprøjte fra apoteket, for nu er jeg blevet gravid

og når vi har prøvet forgæves i over et halvt år, siden min abort i efteråret, så er det jo en succes ! Nu håber vi så bare på, at ægget bliver siddende, hvor det skal og at alting går godt.
Tanken var, at vi ville prøve at hjælpe sædcellerne lidt på vej, ved at give dem direkte adgang til livmoderhals indgangen. Min ven afleverede sæd ned i en plastikkop og så hældte vi det over i sådan en engangsprøjte fra apoteket og så skubbede jeg den selv op, mens jeg sad på hug (altså sprøjten skal være lodret, så sæden ikke løber ud af den) 
Så lagde jeg mig hurtigt med numsen op ad og trykkede stemplet i bund og lå sådan i en times tid. Det var et helt "operation baby-projekt", som føltes lidt kunstfærdigt
Vi havde arrangeret det sådan med nogle puder og et lagen under, så jeg lå hævet en halv meter med bagdelen.
Det skal være den største sprøjte, man kan få på apoteket, med sådan en spidstud på. En ordentlig kleppert. Men ellers er den ikke lang nok til, at man kan nå helt op i bunden af skeden. Sprøjten er ikke helt ideel, fordi tuden på den er for smal til at man kan være sikker på, at sæden kan komme ordentlig ud, og man risikerer at ridse indvendig i skeden. Desværre er det de eneste de har, og de er jo beregnet til kanyler - SOM MAN SELVFØLGELIG IKKE SKAL BRUGE HER !!!
Vi fandt på at klippe plastik tuden af sprøjten. Så er spidsen på sprøjten bare flad og der er et lille hul, som man forsigtigt kan gøre lidt større med en skarp kniv - pas på, at der ikke kommer stumper af plastik ned i sprøjten !!
I det hele taget skal man sørge for god hygiejne. Vi vaskede alting af og hældte kogende vand over, inden vi brugte det hver gang.
Ved denne metode fandt vi også ud af, at min ven ikke havde en særlig stor portion sædafgang, og det kan jo være en af grundene til, at det har været lidt vanskeligt for os. Det ene med det andet, og min alder i betragtning, så gælder det jo bare om, at fjerne unødvendige svage led i processen.
Håber andre måske også kan få held på denne måde. Held og lykke !