Hjemme inseminering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2010

dorthemus

wombat skriver:

Kan man også gemme det til senere brug? Eller skal det bruges lige med det samme? Er der nogen, der ved noget om det?

Det kan ikke gemmes, men skal bruges inden for max 1½ timer, mener jeg. Ellers går det til grunde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

thilde-tusindfryd

Jeg er ikke lesbisk. Bare en single kvinde, som ikke kan vente på den rette mand længere og som foretrækker at mit barn kender sin far og kan have et forhold til ham.

Men ja, selvfølgelig kan det lade sig gøre. Det siger sig selv. Sæd i skeden er jo sæd i skeden, uanset hvordan det kommer der. Kunsten er jo bare at gøre det på en steril måde og at komme langt nok op, uden at ødelægge noget i skeden, altså fx skal man nok sørge for sterile sprøjter og at de ikke har skarper kanter. Derfor glycerin-sprøjten anbefales - den har en eftergivelig blød tud.

Anmeld

21. maj 2010

hjaelpsom donor

[Skummel kontakt annonce - slettet, Henrik]

Anmeld

28. maj 2010

laurapigen

Hej allesammen.

Tak for gode svar.

Jeg ER til mænd, men har ikke fundet HAM der skal være min kæreste, så det bliver på denne måde.

Jeg har kontaktet en klinik og de vil ikke gøre det pga mine rygproblemer og det medicin jeg tager mod det. Medicinen tager jeg ikke mere.

Jeg har derimod fundet en passende donor, som vil gøre det præcis på mine betingelser.

Jeg har læst lidt om det siden jeg skrev første gang og som Thomson skriver, så skal jeg have fat i nogle plastik sprøjter fra apoteket, få "klatten i koppen" og sprøjte det op i ægløsningstidspunktet.

Har nogle flere erfaringer med det?

Venligst Gitte.

Anmeld

28. maj 2010

Lady Marion <3

hjaelpsom donor skriver:

[Skummel kontakt annonce - slettet, Henrik]

Yaks altså

Anmeld

13. juni 2010

thilde-tusindfryd

Det virker ihf med sådan en sprøjte fra apoteket, for nu er jeg blevet gravid

og når vi har prøvet forgæves i over et halvt år, siden min abort i efteråret, så er det jo en succes ! Nu håber vi så bare på, at ægget bliver siddende, hvor det skal og at alting går godt.

Tanken var, at vi ville prøve at hjælpe sædcellerne lidt på vej, ved at give dem direkte adgang til livmoderhals indgangen. Min ven afleverede sæd ned i en plastikkop og så hældte vi det over i sådan en engangsprøjte fra apoteket og så skubbede jeg den selv op, mens jeg sad på hug (altså sprøjten skal være lodret, så sæden ikke løber ud af den)

Så lagde jeg mig hurtigt med numsen op ad og trykkede stemplet i bund og lå sådan i en times tid. Det var et helt "operation baby-projekt", som føltes lidt kunstfærdigt Vi havde arrangeret det sådan med nogle puder og et lagen under, så jeg lå hævet en halv meter med bagdelen.

Det skal være den største sprøjte, man kan få på apoteket, med sådan en spidstud på. En ordentlig kleppert. Men ellers er den ikke lang nok til, at man kan nå helt op i bunden af skeden. Sprøjten er ikke helt ideel, fordi tuden på den er for smal til at man kan være sikker på, at sæden kan komme ordentlig ud, og man risikerer at ridse indvendig i skeden. Desværre er det de eneste de har, og de er jo beregnet til kanyler - SOM MAN SELVFØLGELIG IKKE SKAL BRUGE HER !!!

Vi fandt på at klippe plastik tuden af sprøjten. Så er spidsen på sprøjten bare flad og der er et lille hul, som man forsigtigt kan gøre lidt større med en skarp kniv - pas på, at der ikke kommer stumper af plastik ned i sprøjten !!

I det hele taget skal man sørge for god hygiejne. Vi vaskede alting af og hældte kogende vand over, inden vi brugte det hver gang.

Ved denne metode fandt vi også ud af, at  min ven ikke havde en særlig stor portion sædafgang, og det kan jo være en af grundene til, at det har været lidt vanskeligt for os. Det ene med det andet, og min alder i betragtning, så gælder det jo bare om, at fjerne unødvendige svage led i processen.

Håber andre måske også kan få held på denne måde. Held og lykke !

Anmeld

8. juli 2010

Stepmom87

laurapigen skriver:

Hej allesammen.

Tak for gode svar.

Jeg ER til mænd, men har ikke fundet HAM der skal være min kæreste, så det bliver på denne måde.

Jeg har kontaktet en klinik og de vil ikke gøre det pga mine rygproblemer og det medicin jeg tager mod det. Medicinen tager jeg ikke mere.

Jeg har derimod fundet en passende donor, som vil gøre det præcis på mine betingelser.

Jeg har læst lidt om det siden jeg skrev første gang og som Thomson skriver, så skal jeg have fat i nogle plastik sprøjter fra apoteket, få "klatten i koppen" og sprøjte det op i ægløsningstidspunktet.

Har nogle flere erfaringer med det?

Venligst Gitte.

Jeg har erfaring med hjemmeinsemination. Hvis der er noget du vil vide kan du jo sende en privat besked

Anmeld

8. juli 2010

Sommerfuglelarven

Tillykke med graviditeten

Hvor er det fedt at det lykkedes på den måde, held og lykke med spiren i maven

Anmeld

8. juli 2010

klmf

Thomsen77 skriver:

RETTELSE!!!  Datteren er ikke blevet hjemmeinsemineret selvfølgelig!!!...-hun er blevet til VIA hjemmeinseminering

He he, den havde jeg slet ikke set Men godt at få det afklaret, ha ha

Anmeld

17. august 2010

laurapigen

Kære Thilde-Tusindfryd.

Tak for svar og

hjertligt tillykke med graviditeten.

Det er jo noget tid siden jeg skrev det og i mellemtiden har jeg   fundet en mand der gerne vil hjælpe mig.

Vi gjorde præcis som dig. Sprøjter fra Apo, klat i kop, ind/op med det og numsen i vejret. Vi har prøvet 2 gange og det ikke lykkedes endnu. Jeg har fået en prolaps i lænden, så operation baby er udsat på ubestemt tid.

Men snakker iøvrigt med en rigtig sød fyr, så kan være det sker på normal vis som kærestepar.    

Rigtigt meget held og lykke til Jer alle med babyen!!!!!!!

Det glæder mig på dine vegne.

Hilsen Gitte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.