Hjemme inseminering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2010

Lady Marion <3

Soap skriver:

Nu putter du ord i munden på mig , jeg har ikke skrevet noget om nogne baby blir lavet forkert! 

Og hvis det bare var sådan lige til tror du så at så mange mennesker mig selv i blandt rendte til gyn for at få det gjort ? 

Nu er det jo så ikke bare at sende sæd derop med en pipette elelr hvad du har forestillet dig der foregår på denne måde : 

Selve oplægningen af sæden foregår ved at et tyndt, sterilt kateter føres op gennem livmoderhalsen og ind i livmoderen hvor sæden lægges. Det er en meget nænsom metode og sædcellerne vil herefter selv kunne finde frem til ægget. 

Så held og lykke med det hjemme på sofaen eller spisebordet 

Tror du misforstår ,,  Der er vel ikke fertilitets problemer..  Sæden skal vel bare op i skeden og ikke andet . Det er da ganske uskadeligt hjemme på "spisebordet"  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Soap

Det er muligt at jeg misforstår men inseminering og indføring af sæd er 2 forskellige ting og nu var det jo inseminering der blev skrevet så svare jo på spørgsmålet som jo så måske er formuleret forkert? 

Anmeld

7. maj 2010

Lady Marion <3

Soap skriver:

Det er muligt at jeg misforstår men inseminering og indføring af sæd er 2 forskellige ting og nu var det jo inseminering der blev skrevet så svare jo på spørgsmålet som jo så måske er formuleret forkert? 

Tror det er formuleret forkert ,, der var vist kun tale om sæd donor .

Anmeld

7. maj 2010

Sulajma

Soap skriver:

Hrm, inseminering og inføring af sæd er da præcist det samme, det foregår bare på 2 forskellige måder!

Inseminering sker når sperm indføres i livmoderen på et hunkøns pattedyr(= kvinde) eller i ovidukten på et æglæggende dyr under kopulering med et andet dyr.

Kunstig inseminering er når det gøres på anden måde end ved kopulering.

Kopulering = Samleje er den menneskelige form for kopulation!

Inseminering er ikke ensbetydende med at man ikke kan få børn.
Hver dag bliver mange køer f.eks. inseminering og det har intet med kalve-løshed(barn-løshed) at gøre!

Anmeld

7. maj 2010

betski

tilledjurs skriver:

Er der nogen, der har erfaring med at inseminere selv derhjemme - fx med en ven som frivllig donor - og hvor man evt. kan købe "udstyr", altså noget til at samle sæden op med og sprøjte den op i skeden ?

Jeg har hørt, at man kan købe engangssprøjter på apoteket, eller en "glyceringsprøjte", som man har brugt til forstoppelse, altså til endetarmen.

Jeg har en veninde som er gravid ved at hun sprøjtede sæd op i skeden. Hun havde købt en engangs sprøjte på apoteket, fået en ven til at aflevere det nødvenige og så sprøjtede hun selv sæden op i sig. Og wupti så var/er hun gravid.

Anmeld

7. maj 2010

wombat

Kan man også gemme det til senere brug? Eller skal det bruges lige med det samme? Er der nogen, der ved noget om det?

Anmeld

7. maj 2010

N&J

Soap skriver:

Nu putter du ord i munden på mig , jeg har ikke skrevet noget om nogne baby blir lavet forkert! 

Og hvis det bare var sådan lige til tror du så at så mange mennesker mig selv i blandt rendte til gyn for at få det gjort ? 

Nu er det jo så ikke bare at sende sæd derop med en pipette elelr hvad du har forestillet dig der foregår på denne måde : 

Selve oplægningen af sæden foregår ved at et tyndt, sterilt kateter føres op gennem livmoderhalsen og ind i livmoderen hvor sæden lægges. Det er en meget nænsom metode og sædcellerne vil herefter selv kunne finde frem til ægget. 

Så held og lykke med det hjemme på sofaen eller spisebordet 

Det var faktisk ikke det jeg forsøgte, jeg anvendte bare dit ord " rigtig" og konkluderede at du ved at anvende dette ord mente at der var en forkert måde..?? Syntes faktisk du tager den en smule personligt, og der var faktisk ikke mere i det end det, så hvis du fik den opfattelse beklager jeg, men kan så også læse mig til senere hen i tråden at vi ikke helt har forstået trådstarters indlæg på samme måde.. 

For mig lød det som om hun efterlyste en måde at få sin frivillige ven-doners sæd op i skeden, som ved almindelig samleje, som jeg og mange andre er blevet gravide ved, og nej selvfølgelig mener jeg ikke at du og andre der har fertilitetsproblemer gennemgår de i gør, hvis det ikke var den rigtige måde for jer, men ingen steder står der noget som helst om fertilitetsproblemer, så hun eller de, der ikke har nogen former for fertilitetsproblemer kan vel blive gravide, ved at det proppes op af enten en paipette eller en penis, same principal.. (der er måske et spørgsmål om hvor hurtigt efter, men det kan der jo tages højde for) eller er der noget af biologi timen jeg er gået glip af.  

Og til trådstarter, så har jeg aldrig selv stødt på sådan et kit, men jeg ville google mig frem, evt. på engelske hjemmesider, da det da er en udemærket og billig løsning, hvis man som Soap påpeger ikke lider af fertilitetsproblemer. Så held og lykke med det.. ;O)

Anmeld

8. maj 2010

thilde-tusindfryd

Inseminering betyder vel bare at man lægger sæd op i skeden eller livmoder - altså en kunstig form for befrugtning.

Har man fertilitetsproblemer, så gør man klogt i at opsøge en klinik. Der oprenser de sæden og sætter den op i livmoderen, dvs. igennem livmoderhalsen, da slimsekretet i livmoderhalsen godt kan være problemet.

Foreløbig vil jeg prøve med inseminering via sæd op i skeden, både fordi min ven og jeg ikke ønsker et seksuelt forhold og for at øge chancen for graviditet ved at være præcis med, hvor sæden bliver "afleveret",  nemlig tæt på livmoder halsen.

Jeg har søgt på udstyr på nettet, men har desværre ikke kunnet finde noget. Hvis andre finder noget, må I gerne lægge det ind her.

Anmeld

10. maj 2010

zenta99

Man kan sagtens inseminere sig hjemme. Jeg har her fundet en hjemmeside hvor man kan købe alt det nødvendige http://prideangel.com/p14/shop.aspx. Rigtig meget held og lykke herfra. Skal selv i gang med 7. inseminering forløb i dag. Håber snart det lykkes.

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså før i tiden var det jo den måde lesbiske blev mødre på Jeg gik i klasse med en halvdel af et søskende par der var blevet til på den måde..

Det var med en bøsse-cammy, som sprøjtede i et eller andet og en engangssprøjte fra apoteket Så jeg ved det kan lade sig gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.