Hjemme inseminering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

49.568 visninger
31 svar
4 synes godt om
4. maj 2010

thilde-tusindfryd

Er der nogen, der har erfaring med at inseminere selv derhjemme - fx med en ven som frivllig donor - og hvor man evt. kan købe "udstyr", altså noget til at samle sæden op med og sprøjte den op i skeden ?

Jeg har hørt, at man kan købe engangssprøjter på apoteket, eller en "glyceringsprøjte", som man har brugt til forstoppelse, altså til endetarmen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

mariamiss6

jeg har desværre ikke hørt noget, men jeg kan ikke lade være med at se en scene for mig, fra den der film 'okay' heheheheh - sorry

Anmeld

5. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

jeg har desværre ikke hørt noget, men jeg kan ikke lade være med at se en scene for mig, fra den der film 'okay' heheheheh - sorry

jeg ser scenen med Lars og Nynne (fra serien "Nynne") med engangs kop og sprøjte

Hvad med at gøre det på den gode gammeldags måde med doneren? Så er der også lidt sjov over det!? ellers tror jeg godt man kan bruge en engangssprøjte, det er nok bare lidt besværligt og akavet at få "tryk nok på sprøjten" hvis du forstår?

Knus

Anmeld

5. maj 2010

Soap

Eller hvad med at opsøge en fertilitets klinik og få dem til at hjælpe så i ved det er gjort rigtigt ?

Anmeld

6. maj 2010

laurapigen

Hejsa...

Jeg søger også oplysninger om hjemme-inseminationssæt.

Hvis nogen ved noget er jeg meget int. Gerne hvis du har egne erfaringer med det og evt har lyst til at fortælle lidt om det. Der må være mange ting, som ikke fremgår af teksten på pakken. Jeg tænker også på det følelsesmæssige.

Venligst Gitte.

Anmeld

6. maj 2010

N&J

Soap skriver:

Eller hvad med at opsøge en fertilitets klinik og få dem til at hjælpe så i ved det er gjort rigtigt ?

Altså babyen bliver jo ikke forkert lavet, man kan vel ikke lave det forkert, det skal vel bare sprøjtes derop.. 

Anmeld

7. maj 2010

Soap

N&J skriver:

Altså babyen bliver jo ikke forkert lavet, man kan vel ikke lave det forkert, det skal vel bare sprøjtes derop.. 

Nu putter du ord i munden på mig , jeg har ikke skrevet noget om nogne baby blir lavet forkert! 

Og hvis det bare var sådan lige til tror du så at så mange mennesker mig selv i blandt rendte til gyn for at få det gjort ? 

Nu er det jo så ikke bare at sende sæd derop med en pipette elelr hvad du har forestillet dig der foregår på denne måde : 

Selve oplægningen af sæden foregår ved at et tyndt, sterilt kateter føres op gennem livmoderhalsen og ind i livmoderen hvor sæden lægges. Det er en meget nænsom metode og sædcellerne vil herefter selv kunne finde frem til ægget. 

Så held og lykke med det hjemme på sofaen eller spisebordet 

Anmeld

7. maj 2010

Mikkelmusen

Jeg har engang set en dokumentar hvor de gjorde der derhjemme. Og det virkede fint, men den var engelsk så udstyret ved jeg ikke hvor de fik. Så det kan godt lade sig gøre.

Anmeld

7. maj 2010

Simplyred

Min venindes moster har en datter på 12 år, der er blevet hjemmeinsemineret...-dat var noget med at "sponsoren" leverede en klat sæd, som de sugede op i en almindelig plasticsprøjte (dem man får på apoteket til f.eks. penicillin til børn), og ja, så sprøjtede de det op i hende -det var selvfølgelig timet sådan, så det var omkring ægløsningstid...

Hvis man ikke har fertilitetsproblemer, er der ikke noget galt med at gøre det sådan! Det er jo det samme, som hvis manden selv sprøjter direkte op i én....-måske ikke så fedt, hvis man ikke er til mænd??

Anmeld

7. maj 2010

Simplyred

RETTELSE!!!  Datteren er ikke blevet hjemmeinsemineret selvfølgelig!!!...-hun er blevet til VIA hjemmeinseminering

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.