Hvor høje er jeres børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.978 visninger
33 svar
0 synes godt om
8. juni 2008

lonemus

Jeg syntes min datter er rimelig høj eller måske tager jeg fejl!?!?!

Hun er nu 22 mdr og har en højde et sted mellem 110-120 cm - jeg kunne ikke lige få hende til at stå stille!!

Er hun ikke meget høj?? Når jeg kigger i mine mor-barn bøger, står der de i gennemsnit har en højde på 100 cm, på hendes alder!?!?!?

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2008

Christinahr

Jo det synes jeg da lyder højt. Min pige er got nok kun 17 mdr, men måler kun 80-82, så kan ikke lige se hvorn hun skulle kunne vokse 30-40 cm på 5 mdr :D

Ellers er hun måske bare lille (?)

Anmeld

8. juni 2008

Honningblomst

Det lyder ikke rigtigt...den højde har de når de starte skole???!!! Mon du har målt forkert.
Min søn er 27 mdr. og omkring de 88 cm...:)
Min mellemste søn er høj...5 år og 125 cm.
Knus..

Anmeld

9. juni 2008

H+S Skjolgborg.

lyder vildt...
Min datter er 22 mdr her den 13 hun er 91-92 cm.

Anmeld

9. juni 2008

MorCamilla

Jeg synes også at det lyder meget højt... Mikkel er 2½ år og er 90 cm høj... :) Så han er ikke så stor, men det gør mig ikke så meget - elsker ham alligevel (L)

Anmeld

9. juni 2008

lonemus

Nej altså, jeg har da målt helt forkert.........jeg prøvede igen her til morgen, hvor jeg fik hende til at stå helt stille op ad væggen.

Hun måler 87-88 cm. Så det passer vist meget godt, kan jeg se i forhold til jer andres børn.

Så er jeg mere rolig, syntes også det lød helt vanvittigt!!

Tak for jeres hjælp (H)

Anmeld

9. juni 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Nej altså, jeg har da målt helt forkert.........jeg prøvede igen her til morgen, hvor jeg fik hende til at stå helt stille op ad væggen.

Hun måler 87-88 cm. Så det passer vist meget godt, kan jeg se i forhold til jer andres børn.

Så er jeg mere rolig, syntes også det lød helt vanvittigt!!

Tak for jeres hjælp (H)

-griner- Så forstår jeg bedre...

Anmeld

9. juni 2008

st

Hej.

Ja det lød også vildt. Mads er 22 mdr og måler ca 93 cm. En god metode til at måle de små, som ikke tager lang tid, det er at lade dem stå med ryggen op af en mur, og så markere med en blyant eller andet, hvor de når til. Så kan man måle afstanden bagefter, det kræver kun at de små står stille i ultra kort tid.

Men godt du fik det rigtige mål.

Jeg har faktisk hørt, at den højde børn har når de er to år, den kan man fordoble, og så har man deres voksenhøjde. Cirka altså. Så jeg kan da regne ud vi får en høj søn, når han bliver stor. Men både Jeppe og mig er forholdsvis høje begge to. Jeg er 179 ogJepe er 184 så det skulle være mærkeligt hvis ikke Mads blev en høj fyr også.

st.

Anmeld

9. juni 2008

Honningblomst

st skriver:

Hej.

Ja det lød også vildt. Mads er 22 mdr og måler ca 93 cm. En god metode til at måle de små, som ikke tager lang tid, det er at lade dem stå med ryggen op af en mur, og så markere med en blyant eller andet, hvor de når til. Så kan man måle afstanden bagefter, det kræver kun at de små står stille i ultra kort tid.

Men godt du fik det rigtige mål.

Jeg har faktisk hørt, at den højde børn har når de er to år, den kan man fordoble, og så har man deres voksenhøjde. Cirka altså. Så jeg kan da regne ud vi får en høj søn, når han bliver stor. Men både Jeppe og mig er forholdsvis høje begge to. Jeg er 179 ogJepe er 184 så det skulle være mærkeligt hvis ikke Mads blev en høj fyr også.

st.

Det er gammel skrøne uden hold i...så den kan du desværre ikke regne med.
Men mon ikke han bliver høj, når I er der.
jeg har hørt at man kan lægge forældrenes højde samme, dividere med to og lægge 12(11) cm til hvis det er en dreng og trække 12(11) cm fra hvis det er en pige...men ved ikke om det holder. Her holder den i hvert fald bedre end den anden.
Knus...

Anmeld

9. juni 2008

3rollinger

Hi hi, Lone, jeg blev da helt nervoes paa din datters vegne da jeg laeste det indlaeg. For jeg har en datter paa 3 1/2 som lige har rundet en meter. Godt nok er hun ikke blandt de hoejeste, men det var jo en forskel der ville noget.

Daniel, min soen som er paa alder med din er paa samme hoejde som din datters reelle hoejde :), det passer lidt bedre.

Mht hvor hoeje de bliver som voksne har jeg til gengaeld hoert at man foerst kan regne det nogenlunde praecist ud naar de er 4, og det er noget med at maale laarbenet eller lign. Jeg kan huske at der paa en eller andet boernside var saadan et skema hvor man indtastede nogle data fra sit 4 aarige barn og saa fik man deres hoejde som voksne. Om det var rigtig eller ej ved jeg ikke da jeg stadig ikke har 4 aarige boern.

Men ihvertfald lyder det i mine oere mere rigtig udfra min egen erfaring med min datter. Hun blev foedt ret bette, til tiden, men bette, pga af nogen problemer inde i min mave. Og hun var langt den mindste i den moedregruppe jeg kommer i (omend 4-5 mdr aeldre end alle de andre)indtil for kort tid siden. Men nu er hun simpelthen skudt i vejret og er efterhaanden endelig ved at vokse de andre over hovedet. Men som to aarig saa der ikke ud til at vaere meget "haab" for hende.

Knus
st

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.