Slik og søde sager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2008

bette

MrsMartens skriver:

Mebach skriver:

Er rosiner usunde?

DeMen David har også fået rosiner....... det er en nem måde at få ham til at holde kæft på, når tingene køre op i en spids herhjemme!!

haha bruger også rosinerne til at få ro når han bare går amok.. hehe det hjælper altid..

men har dog aldrig set en rosin i enden på ham.. han er ret god til at få dem tygget totalt inden de kommer ned i maven..

mikkel får heller ikke slik og søde sager.. det eneste tidspunkt jeg synes det er okay er når han er syg og han ik vil spise noget.. så bare for at få et eller andet i ham.. kan han godt smage lidt is.. men det høre altså til sjældenhederne.
jeg vil så vidt muligt også holde ham fra alt det stas og E numre så længe jeg kan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2008

Plysbjørnen

Mebach skriver:

Er rosiner usunde?

I den bog jeg har fået fra dagplejen om kost står der følgende om rosiner: Børn under 3 år, må ikke spise mere end 50 gram om ugen, da rosiner kan have et højt indhold af svampegift. Bare lige en orientering, her får Laura dem ikke, men det er nu mest fordi at sidst hun fik kom de ud af munden igen fordi hun ikke lige kunne tygge dem...

Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 21+3

Anmeld

6. juni 2008

Ny mor

J og M får ingen slik eller kager herhjemme. Julius på 2 har aldrig smagt is og reagerer ikke når han ser slik i byen for han aner ikke hvad det er. Han får masser af sunde hjemmebagte nøddekager m. tørretfrugt og rosiner og frugtstykker og vi har altid gulerods"chips" mv. med i bilen når vi kører. Han får juice m. danskvand som sodavand. Marius er slet ikke kommet på tale endnu - han er jo bare baby, ha, ha, ingen har overvejet at give ham noget "forkert" endnu :))

MEEEEEEEEN :-(((((
1. problem:
Det går snart ikke mere - det med at "gå i skabet" når han sover, for han bliver mere og mere snu og fatter godt vi får noget han ikke må, SÅ vi prøver kun at have ting i huset til hverdag vi alle må få - det tvinger også os til at (prøve) ændre vaner....uhhh, så svært når man er et sukkerhoved.....

2.problem:
Folk - i alle aldre bliver så provokerede af at vi holder på han ikke må få slik og is - heller ikke når vi er ude. Man skal helst veje 200kg og have diabetes for at sige nej til sødt og usundt i vores kultur, desværre, uden folk bliver provokerede af det.

Men mine børn skal altså have nogle gode vaner fra start og lærer at hver gang man hygger sig, skal man ha´sukker, for det er SÅ svært at ændre på senere i livet......men, når det er sagt, må jeg nok give mig og tåle han spiser det når vi er ude, så han ikke en dag flipper fuldstændig ud og bliver modsat alt mors sunde...men alt med måde og sålænge der er forskel på hverdag og fest, så.....

knus Birgitte (fanatisk på ungernes vegne, nogle gange...)

Anmeld

6. juni 2008

MrsMartens

Birgitte (ny mor) skriver:

2.problem:
Folk - i alle aldre bliver så provokerede af at vi holder på han ikke må få slik og is - heller ikke når vi er ude. Man skal helst veje 200kg og have diabetes for at sige nej til sødt og usundt i vores kultur, desværre, uden folk bliver provokerede af det.

Min usle mening........ de kan bare blande sig udenom??? Der er ingen der skal blande sig i hvad mine unger spiser, ander end John og migselv!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.