J og M får ingen slik eller kager herhjemme. Julius på 2 har aldrig smagt is og reagerer ikke når han ser slik i byen for han aner ikke hvad det er. Han får masser af sunde hjemmebagte nøddekager m. tørretfrugt og rosiner og frugtstykker og vi har altid gulerods"chips" mv. med i bilen når vi kører. Han får juice m. danskvand som sodavand. Marius er slet ikke kommet på tale endnu - han er jo bare baby, ha, ha, ingen har overvejet at give ham noget "forkert" endnu :))
MEEEEEEEEN :-(((((
1. problem:
Det går snart ikke mere - det med at "gå i skabet" når han sover, for han bliver mere og mere snu og fatter godt vi får noget han ikke må, SÅ vi prøver kun at have ting i huset til hverdag vi alle må få - det tvinger også os til at (prøve) ændre vaner....uhhh, så svært når man er et sukkerhoved.....
2.problem:
Folk - i alle aldre bliver så provokerede af at vi holder på han ikke må få slik og is - heller ikke når vi er ude. Man skal helst veje 200kg og have diabetes for at sige nej til sødt og usundt i vores kultur, desværre, uden folk bliver provokerede af det.
Men mine børn skal altså have nogle gode vaner fra start og lærer at hver gang man hygger sig, skal man ha´sukker, for det er SÅ svært at ændre på senere i livet......men, når det er sagt, må jeg nok give mig og tåle han spiser det når vi er ude, så han ikke en dag flipper fuldstændig ud og bliver modsat alt mors sunde...men alt med måde og sålænge der er forskel på hverdag og fest, så.....
knus Birgitte (fanatisk på ungernes vegne, nogle gange...)
Anmeld