Slik og søde sager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2008

Loggidut

hmmmm, tynen jeg vil da gerne lige henlede din opmærksom hed på den dag jeg var i fårup...is, nuggets, vafler, slush ice, juice, og pølsebrød med nutella i (som veninden havde medbragt til hendes datter) ja alt hvad et sommerland kan indholde røg i halsen på min datter...tror du jeg har dåelig samvittighed? :$

snydt grønært, niks, det har jeg altså ikke...for som ivf skrev...(mener det var hende) så må man tage hvad man kan få!

så jeg er ikke nogen helgen...her æder tif rosiner, og frugtstænger, selv om det er noget så usundt...is, kager, koldskål, alt sammen noget med sukker i...

hun får dog ikke slik, men det er der i grunden ingen af os herhjemme der gør...vi gider det sørme ikke.

så jeg har en holdning...jeg mener man skal passe på med at give dem det skidt, men kan slet ikke finde ud af at overholde det!

og ps/tif skal til tandlægen den 11/6...og så er jeg ret sikker på jeg skal i gang med den store forklaring om hvor sunde vi er herhjemme...og det er jo løgn, men jeg gider sgu ikke høre på alle deres moralprædikener...for jeg ved det jo kun alt for godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2008

Rasmine

Er rosiner usunde?

Anmeld

6. juni 2008

Sille

hehe.. ja her gemmer vi os også hvis vi skal spise slik.. men is får hun altså engang imellem og ldt kage har hun da smagt.. men slik får hun ikke før jeg ikke kan stoppe hende..:P

Anmeld

6. juni 2008

MrsMartens

Også kommer den onde fanatiske Mor lige på banen!!!:))

Her er der INGEN der får slik, kage eller andet sukkerholdigt!! Sarah får det når hun er til fødselsdag i skolen, men ikke herhjemme! Vi har slikdag lørdag, og så får ungerne et stort fad frugt og en smootie (hjemmelavet). Og de elsker det mere end da de fik en stor pose slik!

David har smagt hjemmelavet is (lavet af friskpresset appelsin/lime juice, banan og jordbær) Men har har ikke fået hverken kage, slik eller noget andet skrammel. ;)

Anmeld

6. juni 2008

Loggidut

Mebach skriver:

Er rosiner usunde?

ja, skal du til tandlægen med Rassermusen, så lad være med at fortælle du giver ham dem, forældre misforstår nemlig rosiner, de er smask fyldte med sukker, og så sidder de på tænderne mega lang tid...jeg troede det heller ikke før Christians tandlæge gav mig en opsang, ved hans første tandlægebesøg!

så det er de altså

Anmeld

6. juni 2008

MrsMartens

Mebach skriver:

Er rosiner usunde?

De er ikke sunde.... tørret frugt er fyldt med frugtsukker, men det er ikke lige så slemt som alm. sukker.
Men de små kan ikke fordøje rosiner, så de kan evt. ligge i tarmen (som kerner fra groft brød) og suge næringsstoffer, som barnet så går glip af!

Men David har også fået rosiner....... det er en nem måde at få ham til at holde kæft på, når tingene køre op i en spids herhjemme!!

Anmeld

6. juni 2008

Nadi

Oliver har fået et stykke kage og så smagte han is igår... Han har selv proppet et spejlæg i munden, fordi han fik fat i slikskålen - tror han bliver en slik mund :P Jeg fik det dog hurtigt ud igen!

Men chokolade, chios og slik vil jeg ikke have han får endnu, heller ikke saftevand.

-Nadia

Anmeld

6. juni 2008

Loggidut

MrsMartens skriver:

Mebach skriver:

Er rosiner usunde?

De er ikke sunde.... tørret frugt er fyldt med frugtsukker, men det er ikke lige så slemt som alm. sukker.
Men de små kan ikke fordøje rosiner, så de kan evt. ligge i tarmen (som kerner fra groft brød) og suge næringsstoffer, som barnet så går glip af!

Men David har også fået rosiner....... det er en nem måde at få ham til at holde kæft på, når tingene køre op i en spids herhjemme!!

jeg har godt nok undret mig over de rosiner...

for tif får dem ret tit, men aldrig...og jeg mener virkelig aldrig er der kommet en hel rosin ud af hende endnu...den anden dag havde hun dog fået rosiner, og gumlede lang tid, og da jeg så ville fjerne den fra hendes mund (fordi hun åbenbart syntes den skulle blive der) så var den helt mast, ja faktisk var der kun skralden tilbage, så måske er det fordi hun tygger dem helt...men hele ud er de aldrig kommet endnu

Anmeld

6. juni 2008

MrsMartens

Loggidut skriver:

MrsMartens skriver:

Mebach skriver:

Er rosiner usunde?

jeg har godt nok undret mig over de rosiner...

for tif får dem ret tit, men aldrig...og jeg mener virkelig aldrig er der kommet en hel rosin ud af hende endnu...den anden dag havde hun dog fået rosiner, og gumlede lang tid, og da jeg så ville fjerne den fra hendes mund (fordi hun åbenbart syntes den skulle blive der) så var den helt mast, ja faktisk var der kun skralden tilbage, så måske er det fordi hun tygger dem helt...men hele ud er de aldrig kommet endnu

Det kan da godt være hun kvaser den helt inden hun synker dem......(?)
Davids ryger nedenud i samme stand som de kommer ind, men vi går ikke ind for genbrug, når det gælder mad!!
;)+o(

Anmeld

6. juni 2008

ka li ja

haha ja for du er da i hvert fald ikke i tvivl når de kommer ud igen. så er det jo vindruer på ny!! samme volumen og struktur!! har dog en anden aroma.....+o(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.