Til jer der har fået PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
lisbeth2910 skriver:

Mit er kun 3 dage før. Så kan hører at risikoen for at det går igang inden, er større hos mig end hos mange af jer andre der har fået det lidt før.

Skal til jordmor d. 10.maj og hvis lillesøster ikke har vendt sig inden der, bliver det nok mere end 3 dage før.

Tak for jeres indput

De vil helst lave kejsersnittet så tæt på terminen som overhovedet muligt så bebsen er så klar som muligt...

"Problemet" med ks børn er at deres lunger ikke bliver trykket under fødslen og derfor får de ikke den samme kickstart som børn født vaginalt. Derfor vil de så tæt på terminen som muligt for at forhindre for meget sugning osv

Jeg måtte virkelig arbejde for at få dem til at lave det så tidligt (8dage før)... ellers ville de have lavet det 3-4 dage inden terminen!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Caroline86 skriver:

De vil helst lave kejsersnittet så tæt på terminen som overhovedet muligt så bebsen er så klar som muligt...

"Problemet" med ks børn er at deres lunger ikke bliver trykket under fødslen og derfor får de ikke den samme kickstart som børn født vaginalt. Derfor vil de så tæt på terminen som muligt for at forhindre for meget sugning osv

Jeg måtte virkelig arbejde for at få dem til at lave det så tidligt (8dage før)... ellers ville de have lavet det 3-4 dage inden terminen!

Knus

Vildt mærkeligt fra sted til sted....

Her fik vi at vide at pks helst bliver gjort 14 dage før termin, for så er chancerne for selv at gå i fødsel mindre...

Anmeld

22. april 2010

<3

Caroline86 skriver:

Knus

Tja her var det en uge før... Og Tjalfe skreg som ved en vaginal fødsel allerede da han fik hovedet ud...

Anmeld

22. april 2010

<3

Caroline86 skriver:

Laura kom til verden ved pks 8 dage før terminen og det var nok meget heldigt at der ikke gik længere, for min krop var så småt på vej i fødsel selv. Hun lå i uk stilling, så jeg kunne ikke føde selv

UK?

Ukendt tænker jeg

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Mor til Frederic skriver:

Vildt mærkeligt fra sted til sted....

Her fik vi at vide at pks helst bliver gjort 14 dage før termin, for så er chancerne for selv at gå i fødsel mindre...

det er ret nyt de vil så tæt på terminen som muligt De har fun det ud af at de kan spare penge på indlæggelser efter fødslen ved at tage dem så tæt på terminen som muligt!

Anmeld

22. april 2010

Kirle skriver:

UK?

Ukendt tænker jeg

UK - når barnet ligger med numsen ned af (underkrops stilling)

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Kirle skriver:

Tja her var det en uge før... Og Tjalfe skreg som ved en vaginal fødsel allerede da han fik hovedet ud...

ja, Laura skreg også så snart hun kom ud!

Uk står for underkrop - rumpen ned og hovedet op

Anmeld

22. april 2010

Caroline86 skriver:

det er ret nyt de vil så tæt på terminen som muligt De har fun det ud af at de kan spare penge på indlæggelser efter fødslen ved at tage dem så tæt på terminen som muligt!

Nu må de da lige...

Tror jeg ville være gået i panik hvis han skulle ud 3-4 dage før termin og jeg så gik i fødsel. Også fordi vi vidste han lå på tværs.

Anmeld

22. april 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg skulle have haft pks 3 uger før termin,men det var kun fordi jeg havde foranliggende moderkage,så jeg måtte under ingen omstændigheder gå i fødsel.Ellers ligger de det 1 uge før i Aalborg.

Jeg fik så akut da jeg begyndte at bløde og få veer 1 uge før det planlagte,altså 4 uger før.

Anmeld

22. april 2010

LISBETH:-)

Mor til Frederic skriver:

Nu må de da lige...

Tror jeg ville være gået i panik hvis han skulle ud 3-4 dage før termin og jeg så gik i fødsel. Også fordi vi vidste han lå på tværs.

Jeg er også lidt i panik over at det "kun" er 3 dage før!! Hun ligger også på tværs :-)

Men selvfølgelig er det bedst for barnet at blive i maven til det er mest muligt klar til at komme ud.

Det er nok også bare lidt før fødsels panik, der er ved at brede sig i min krop:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.