Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Så vidt jeg ved må man slet ikke sælge stole, der ikke er godkendte efter EU-standard. Men den standard er altså ikke særlig høj, og ser man diverse crashtests kan man jo tydeligt se, at nogle stole er bedre end andre - langt bedre - SELVOM de alle er ECE-mærket.
Som regel er det Rømer/Britax, Recaro eller maxi cosi der klarer sig bedst, og de mærker koster altså mere end Jem og Fix, Harald Nyborg osv. Så lige her hænger pris og kvalitet altså sammen - dog er Emmaljungas stol ikke så god i test, selvom den prismæssigt ligger højt.
Jeg tror bestemt ikke at det i alle tilfælde er mærket man betaler for i babybutikkerne, men derimod bedre sikkerhed. Selvfølgelig med visse undtagelser som Emmaljungas.
God diskussion at tage i familien, og ved uenighed, så se/læs diverse tests, f.eks. Tænks. Synes det er skræmmende læsning, og kunne aldrig drømme om at sætte mine børn i en autostol, jeg ikke kender mærket på. Men vil da gerne spare penge, og har derfor købt en Rømer/Britax med base i Tyskland for ca. 1100 mindre end herhjemme
Anmeld