Autostol fra Harald Nyborg?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

grube1984

Det er ikke fordi at vi vil spare penge eller noget.. Det er bare blevet til en "diskussion" familien imellem.. at de sku være lige så gode (godkendte og dermed sikre) i Harald Nyborg, som de dyre mærker (Rømer osv) fra Babysam..

Vores "æggeskal" 0-9 mdr er Römer, men den købte vi ikke pga mærke eller tests.. fordi vi fik den på tilbud.. Vi har ikke fulgt med i nogen tests indenfor noget som helst..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

grube1984

bondepigen skriver:

Bare fordi den er godkendt, er det ikke ensbetydende med at den er sikker. http://www.taenk.dk/test/autostole/eu/

Det er lidt en jungle med de autostole.

Tror dog ikke du skal købe den fra Harald Nyborg... http://www.taenk.dk/test/autostole/faq/

Men vil lige tilføje, at tænk skriver, at bilka sælger meget bedre stole i dag end de har gjort. Jeg har selv købt en bilka model... Kiddy comfort pro, som er kåret som den bedste i dens klasse....

Tak for links.. Det var meget oplysende at læse.. Dog kan jeg ikke se, hvilke der er gode og dårlige.. øv..

Anmeld

22. april 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Så vidt jeg ved må man slet ikke sælge stole, der ikke er godkendte efter EU-standard. Men den standard er altså ikke særlig høj, og ser man diverse crashtests kan man jo tydeligt se, at nogle stole er bedre end andre - langt bedre - SELVOM de alle er ECE-mærket.

Som regel er det Rømer/Britax, Recaro eller maxi cosi der klarer sig bedst, og de mærker koster altså mere end Jem og Fix, Harald Nyborg osv. Så lige her hænger pris og kvalitet altså sammen - dog er Emmaljungas stol ikke så god i test, selvom den prismæssigt ligger højt.

Jeg tror bestemt ikke at det i alle tilfælde er mærket man betaler for i babybutikkerne, men derimod bedre sikkerhed. Selvfølgelig med visse undtagelser som Emmaljungas.

God diskussion at tage i familien, og ved uenighed, så se/læs diverse tests, f.eks. Tænks. Synes det er skræmmende læsning, og kunne aldrig drømme om at sætte mine børn i en autostol, jeg ikke kender mærket på. Men vil da gerne spare penge, og har derfor købt en Rømer/Britax med base i Tyskland for ca. 1100 mindre end herhjemme

Anmeld

22. april 2010

grube1984

cmks2007 skriver:

Så vidt jeg ved må man slet ikke sælge stole, der ikke er godkendte efter EU-standard. Men den standard er altså ikke særlig høj, og ser man diverse crashtests kan man jo tydeligt se, at nogle stole er bedre end andre - langt bedre - SELVOM de alle er ECE-mærket.

Som regel er det Rømer/Britax, Recaro eller maxi cosi der klarer sig bedst, og de mærker koster altså mere end Jem og Fix, Harald Nyborg osv. Så lige her hænger pris og kvalitet altså sammen - dog er Emmaljungas stol ikke så god i test, selvom den prismæssigt ligger højt.

Jeg tror bestemt ikke at det i alle tilfælde er mærket man betaler for i babybutikkerne, men derimod bedre sikkerhed. Selvfølgelig med visse undtagelser som Emmaljungas.

God diskussion at tage i familien, og ved uenighed, så se/læs diverse tests, f.eks. Tænks. Synes det er skræmmende læsning, og kunne aldrig drømme om at sætte mine børn i en autostol, jeg ikke kender mærket på. Men vil da gerne spare penge, og har derfor købt en Rømer/Britax med base i Tyskland for ca. 1100 mindre end herhjemme

Hvor har du købt henne i Tyskland?? Der er en del som har skrevet her, at de (Römer, Ricaro osv) kan fåes til billige penge nede i Tyskland.. Men hvor henne?
Mine forældre bor nemlig små 20 min fra grænsen, så de ville være ret oplagt at sende dem afsted og købe nemlig...

Anmeld

22. april 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
grube1984 skriver:

Hvor har du købt henne i Tyskland?? Der er en del som har skrevet her, at de (Römer, Ricaro osv) kan fåes til billige penge nede i Tyskland.. Men hvor henne?
Mine forældre bor nemlig små 20 min fra grænsen, så de ville være ret oplagt at sende dem afsted og købe nemlig...

Vi bestilte via nettet på www.babyparadies-shop.de

Vi købte denne her: http://www.babyparadies-shop.de/store/product_info.php?info=p6758_Britax-R--mer-BABY-SAFE-plus-Trendline--Jet----Belted-Base.html

og gav lige knap 200 euro inkl. fragt - der blev trukket 1494 kr på mit kort, men det afhænger jo lidt af dagskursen på euro. Herhjemme koster stolen ca. 1600 og basen ca. 1000, når de ikke er på tilbud - finder man dem på tilbud er besparelsen selvfølgelig ikke nær så stor. Vi havde lidt problemer med leveringen, men da de først fik styr på det efter mailkorrespondance (og her er de enormt hurtige til at svare på evt. problemer), havde jeg stolen indenfor 3 dage. Ganske tilfreds

Anmeld

22. april 2010

grube1984

cmks2007 skriver:

Vi bestilte via nettet på www.babyparadies-shop.de

Vi købte denne her: http://www.babyparadies-shop.de/store/product_info.php?info=p6758_Britax-R--mer-BABY-SAFE-plus-Trendline--Jet----Belted-Base.html

og gav lige knap 200 euro inkl. fragt - der blev trukket 1494 kr på mit kort, men det afhænger jo lidt af dagskursen på euro. Herhjemme koster stolen ca. 1600 og basen ca. 1000, når de ikke er på tilbud - finder man dem på tilbud er besparelsen selvfølgelig ikke nær så stor. Vi havde lidt problemer med leveringen, men da de først fik styr på det efter mailkorrespondance (og her er de enormt hurtige til at svare på evt. problemer), havde jeg stolen indenfor 3 dage. Ganske tilfreds

Okay.. Tak Selvom jeg dog kan se, at man ikke sparer det store i forhold til herhjemme Men tak alligevel...

Anmeld

22. april 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
grube1984 skriver:

Okay.. Tak Selvom jeg dog kan se, at man ikke sparer det store i forhold til herhjemme Men tak alligevel...

Ej, kan da godt se at man egentlig ikke sparer det store på de større autostole (Rømer King plus) - det er måske kun på det små at besparelsen er det værd Nu var det en babystol vi skulle bruge, så havde slet ikke set priserne på de større modeller - øv altså. Måske andre har nogler sider med større besparelser?

Anmeld

23. april 2010

Bondepigen

grube1984 skriver:

Tak for links.. Det var meget oplysende at læse.. Dog kan jeg ikke se, hvilke der er gode og dårlige.. øv..

Måske det her kan hjælpe så...

http://www.fdm.dk/forsikring-sikkerhed/autostole/fdms-test-af-autostole-sommer-2009

http://www.fdm.dk/filer/allestole.pdf

Anmeld

23. april 2010

Bondepigen

Selv har vi i øvrigt en kiddy comfort pro (købt på tilbud i bilka 1500,-), som vi er virkelig glade for.

Her er en lille film om den, hvordan man gør, og hvad der er godt ved den... Så kender du da i hvert fald til den... Det er en stol fra 9-36 kg.

http://www.kiddy.de/gb/company-video

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. april 2010

grube1984

Nogen der ved om WH er et godt mærke?? Jeg kan ikk finde info on det nemlig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.