Autostol fra Harald Nyborg?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Gittemor09

bondepigen skriver:

Prøv at se mit indlæg ovenover dit. Det er vist ikke helt ligemeget, hvad for nogen man køber... Det samme med sutter og sutteflasker og mange andre ting, som indtil videre er lovlige at sælge, selv om der er gift i... desværre...

det eneste jeg siger er at jeg ikke har hørt noget ondt om de autostole jeg har hørt har købt...

men selvfølgelig skal man jo tænke sig om og tjekke grundigt for sikkerhed før man køber det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Noah08

En ting er en godkendelse, en anden ting er sikkerhed, Fordi stolen er godkendt er ikke ensbetydende med at sikkerheden er det samme bare de har det stempel.

Hvis man sku være det mindste i tvivl, så gå i harald nyborg og se og mærk hva stolen er lavet af og gå så i en babyudstyrs forretning, man kan tydeligt se en forskel, sidebeskyttelse er utrolig vigtigt. Bilka har fx römer til en biligere pris og det er en god stol. Man skal også tænke på at det er vigtigt at få den rigtige vejledning, som måske ik er det der er mest af i fx harald nyborg eller bilka.

Anmeld

22. april 2010

Bondepigen

Noah08 skriver:

En ting er en godkendelse, en anden ting er sikkerhed, Fordi stolen er godkendt er ikke ensbetydende med at sikkerheden er det samme bare de har det stempel.

Hvis man sku være det mindste i tvivl, så gå i harald nyborg og se og mærk hva stolen er lavet af og gå så i en babyudstyrs forretning, man kan tydeligt se en forskel, sidebeskyttelse er utrolig vigtigt. Bilka har fx römer til en biligere pris og det er en god stol. Man skal også tænke på at det er vigtigt at få den rigtige vejledning, som måske ik er det der er mest af i fx harald nyborg eller bilka.

Det har du helt ret i, men så kan man jo altid gå ind i babysam og få noget af vide om stolen, og så gå ind og købe den i bilka...

Anmeld

22. april 2010

Noah08

det har du helt ret i, der er bare mange der springer det over, ved jeg af erfaring. men hvis man gør det er det rigtig godt

Anmeld

22. april 2010

grube1984

Selvfølgelig skal sikkerheden være i top.. Og jeg har ikke lavet denne debat, fordi jeg vil finde den billigste sikkerhed...

Jeg ville bare gerne høre til folks erfaringer (eller hvad de har hørt) omkring autostole købe i Harald Nyborg, Bilka osv...
Mine forældre mener bare at når de har de godkendelser fra EU, så må de jo være godkendte.. Og så kom vi bare til at snakke om, om det er godt eller skidt at købe dem..

Men jeg tænker sådan lidt.. hmm.. Der er vel en grund til at de kan sælges så billigt.. Kvaliteten er vel derefter?!? Eller hvad???
Kæresten mener at BabySam feks kun har "mærkevarer" indenfor autostole, og at de derfor er noget dyrere i BabySam end i feks Harald Nyborg, hvor de sælger ukendte mærker... Har han ret i det??
Betaler man virkelig kun for "mærket" i BabySam??

Anmeld

22. april 2010

Mr.Johansen

Nu har vi i Thansen, jo både de dyre mærker, som Britax, og Recaro. men vi har da også billigere modeller, og de er altså også helt sikkert udemærket. men når de står ved siden af hinanden kan man altså TYDELIGT se forskel på dem. og det er til de dyre modellers fordel.

tager man sådan noget som britax så er de lavet mere færdige end de billige, og man kan se der er tænk over alt ved dem.

Men ja det er en jungle, og en ting er helt sikkert, autostol er IKKE der hvor VI vil gå på kompromis, jeg ville ikke kunne tilgive mig selv hvis der skete noget med mit barn, fordi jeg ville spare 500-1000 kr på en autostol...

Med Venlig Hilsen
Christian

Anmeld

22. april 2010

Sommerfuglelarven

De fleste billige autostole er mærket "Mothers choice" under dæknavne, da det mærke blev forbudt at sælge, da de overhovedet ikke lever op til sikkerheden! De er lavet af blødt plastic, som bliver smadret til ukendelighed under sammenstød, og de kan slet ikke klare det pres som autostolen bliver udsat for ved sidekollision. Så køb ikke en autostol for billigt!

Man kan sagtens spare penge ved at købe en autostol hjem fra Tyskland, men tag ud i Babysam og prøv de forskellige stole, og få hjælp til at vælge en. Mærket Kiddy er et af de mest sikreste, og det ligger også øverst i testene i Sverige, Norge og Tyskland (som i øvrigt har strammere krav til dem end herhjemme), det kan bare ikke købes i Babysam, til gengæld kan det købes i Bilka, det er dog ikke ensbetydende med at de er dårlige. Men Kiddy autostolene er anderledes end "almindelige" autostole, så de SKAL afprøves, da det er langt fra alle børn der vil sidde i dem... Vi har dog en selv, og har aldrig haft problemer med at vores datter ikke ville sidde i den

Og et godt råd, tjek altid diverse tests af autostole før køb, så du ikke køber en der ikke er sikker nok!

Anmeld

22. april 2010

Pige2009

Der ER forskel. Jeg ville købe en Römer, Maxi Cosi eller Recaro. Det er klart de sikreste

K.h. Linda

Anmeld

22. april 2010

NejaJ

grube1984 skriver:

Nu skal vi ha købt en ny autostol til vores dreng.. 9 mdr - 4 år..
Min familie mener at vi lige så godt kan købe den i Harald Nyborg, da de er billige der og stadig er ECE 44-04 mærkede.. ergo må de være godkendte..

Nogen som har erfaringer med autostole fra Harald Nyborg?? Eller andre steder end BabySam for den sags skyld?? Kan man købe dem for billigt??

Jeg tænker bare at der vel er en grund til at de sælges dyrere i BabySam? Kvalitet vel?? eller...

Hejsa

Jeg har siden Lærke kom ud af sin 0-9 kg. autostol, haft en stol fra 9-36kg. i HARALD NYBORG! ! Syns den er udemærket. Selvf. skal en barnestol da være godkendt, men jeg mener at hvis de har de godkendte mærker, SÅ MÅ DE VÆRE LIGE SÅ GODT SOM DE STOLE DER KOSTER MANGE PENGE!!! Jeg syns virkelig de er udemærket!

Hilsen Neja

Anmeld

22. april 2010

grube1984

Hejsa

Jeg har siden Lærke kom ud af sin 0-9 kg. autostol, haft en stol fra 9-36kg. i HARALD NYBORG! ! Syns den er udemærket. Selvf. skal en barnestol da være godkendt, men jeg mener at hvis de har de godkendte mærker, SÅ MÅ DE VÆRE LIGE SÅ GODT SOM DE STOLE DER KOSTER MANGE PENGE!!! Jeg syns virkelig de er udemærket!

Hilsen Neja

Jeg tænker lidt ligesom dig.. Hvis de er godkendte, så må de jo også være sikre nok....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.