Børnestatus - Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Hyner

Nadi skriver:

Men når jeg så siger at vi ikke skal have flere børn, har jeg oplevet et par gang at dem jeg fortæller det til tvivler, og kan slet ikke forstå min holdning fordi jeg jo er så ung og det er tidligt at ta sådan en beslutning.

Lige præcis det der har jeg også fået at vide...

For der kan jo ske sååå meget inden man bliver for gammel til at få den sidste...

Men så tænker jeg bare at hvis nu jeg allige vel vil ha en når Emma er, lad os sige 10, jamen så bliver det jo alligevel en slags enebarn og det vil jeg bare ikke byde mig selv, barnet eller de ældre søskene....

Nej, jeg skal bare ikke ha flere.... Men vil de overhovedet sterrilisere en så ung en kvinde hvis min fødsel nu alligevel skulle ende med et ks??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Lise

Her er intet sikkert..

Vi har fået to smukke drenge, og er meget tilfredse med dem, men muligheden for en treer holder vi åben. Vi er enige om at det ikke skal være nu, men engang hvis der er plads (=> større hus), tid (=> jeg er ikke under uddannelse) og råd (=> jeg får mere i løn end nu...meget mere!), så vil vi gerne have en mere.. Lige nu er ressourcerne ikke til en treer. Men så er det godt at vi heller ikke har lyst til flere babyer i huset pt

Anmeld

21. april 2010

Kristina V

Her skal vi absolut heller ikke have flere. Men det var vi nu meget enige om før vi fik lille manden..

Jeg har snakket med lægen om at blive sterilliseret, men det vil hun ikke pga. alderen, så her bliver manden det.

Anmeld

21. april 2010

birgittemarie

Jeg har det på samme måde, som de fleste andre. Som Maria er jeg ikke helt sikker på, at min familie er komplet. Som Anja og Tut, tror jeg heller ikke, min krop kan klare en graviditet mere. Desuden er jeg egenligt heller ikke spor skruk og har heller aldrig været det. Men jeg har edder brodereme elsket de små grisebassemusespædbørner, når de er kommet ud til mig og jeg har svært ved at forestille mig, at de skal blive store, uden at jeg kan have en sidste én at klamre mig til, mens jeg gyser over, at de store går rundt ude i verden uden mig og laver store ting.

Desuden er det også for vildt at sige ALDRIG mere. Altid rarere at holde mulighederne åbne... Men jeg kan virkelig ikke forestille mig, at jeg nogensinde vil være gravid igen. UF, hvor jeg hader at være gravid. Al den frygt og rædsel for, om barnet er ok og al den kvalme og immobilitet. Det er selvfølgelig det hele værd, men... Bare man kunne få én leveret, båret og født af en anden. SÅ skulle vi helt sikkert have én til. Når de to andre var blefri, vel at mærke.

Knus Birgitte - sluddervorn.

Anmeld

21. april 2010

Lene76

VI vil gerne ha en mere..... og gerne snart men nu må vi se hva tiden bringer...... 

Anmeld

22. april 2010

bette

jeg tror den der ligger derinde er den sidste vi skal have..

en til hver hånd det må være perfekt..

men jeg ved jo ikke hvordan jeg har det om nogle år. men manden vil vist nok ikke have nr.3 og det har jeg det pt helt fint med

Anmeld

23. april 2010

Millebasse

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en treer på et tidspunkt....

MEN, jeg vil simpelthen ikke udsætte endnu et barn for en stor risiko for at blive født for tidligt og jeg vil ikke udsætte min krop for presset (som den tydeligvis ikke kan tåle) og jeg vil ikke udsætte mine to børn og min mand for en mor/kone som intet må under store dele af graviditeten..

Men hvor ville jeg dog gerne opleve en fødsel igen og det øjeblik hvor det lille pus kommer op på maven

Men jeg er lykkelig over de to skønne børn jeg har

Anmeld

23. april 2010

Stumpen

Jeg tror også at vi har de børn vi skal have... Jeg har ellers hele tiden sagt at jeg vil have 4 børn og elsker jo at være gravid, så den tanke ikke at skulle ligne en hval, mærke små spark og gennem den smerte det er at føde og til sidst at få den fantastiske følelse, når baby bliver lagt på min mave er da ikke til at holde ud..

Men jeg ved ikke helt om vores økonomi kan bærer flere børn, nu ved jeg ikke hvor meget I ved herinde, men vi har været meget langt nede, da Karsten havde en stor gæld da vi flyttede sammen og nu ser den fornuftig ud, men ønsker ikke at skulle til seriøst at skulle overveje om jeg har råd til denne her bog eller de her par bukser ved at sætte flere børn til verden.. Vi bor i en dejlig lejlighed med et værelse til hvert af børnene og jeg er ikke sikker på at jeg ønsker at flytte i et hus, når gælden er væk og vi muligvis har råd til det, så tror jeg hellere jeg vil have råd til at rejse og købe det jeg lyster fremfor at have et hus der skal renoveres på og en masse uforudsigelige regninger kan dukke op, så bliver vi her er der ikke plads til flere...

Men jeg vil aldrig sige aldrig, men pt. har jeg to skønne piger og overvejer kraftigt om jeg skal i kælderen og smide alt baby tøj ud, men kan ikke helt beslutte mig...

Anmeld

24. april 2010

ivfmarie

no way - never ever again!

Manden er blevet snittet, så det er slet muligt (naturligt, i hvertfald)

hvis (gud forbyde det) der skulle ske noget så vi mistede begge vores børn ville sagen være en anden - men det sker heller ikke!

Marie - der tilgengæld skal have ny hundebaby til juni...

Anmeld

24. april 2010

Grynt

Jeg er bare SÅ færdig med babyer. Jeg har gjort mit til befolkningen

Jeg har aldrig været i tvivl om at jeg ville have 3 unger, men da vi stod med nr 3 og tænkte at hvis vi skal have nr 4 så er det nu...og fik så Frejsen.

Men med 2 børn med specielle behov magter jeg/vi bare ikke flere!!!!

Jeg er meget afklaret med at vi ikke skal have flere og ønsker at få snippet. Jeg arbejder med vuggestue børn og de kommer jo til tider også med deres små nye søskende...som er meget nuttet og det er det...gider ikke unger mere!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.