Børnestatus - Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.451 visninger
20 svar
0 synes godt om
21. april 2010

Tynen

Hvordan ser fremtiden ud hos jer?

Skal I så absolut ikke have flere?
Vil I gerne have flere?
Eller tager I det bare lidt som det kommer/ Intet er sikkert endnu?

- Jer der ikke skal have flere; Bliver I sommetider ramt af tvivl?
Bliver I aldrig sørgmodige over at I aldrig skal prøve at mærke liv, opleve en scanning/fødsel/ks/den første tid med en helt ny lille baby igen?

Her er vi (Ej, nok mest manden) enige om at vi bestemt ikke skal have flere.
Hold op hvor synes jeg de første mange måneder trak tænder ud!
Jeg blev faktisk lidt skræmt.
Men nu hvor det hele er ved at lette, må jeg indrømme at al logisk tænkning er sat ud, og at jeg faktisk måske er ved at blive en liiiiiille smule skruk
Det er noget pjat og det skal bare ophøre MED DET SAMME!
På en eller anden måde synes jeg bare vores familie er så fuldendt som den kan blive og jeg har en helt anden ro over det hele nu.
Men hvorfor arbejder min hjerne ikke sammen med resten af kroppen??!  Jeeez...

Hvad er jeres tanker og planer for fremtiden?

/Trine - Der lige har lavet en 3 minutters overspringshandling nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Anja

Hos os ser det sådan ud:

Vi venter jo barn nr. 4  Vi glæder os vildt meget, men ærligt har jeg da ofte de sidste par mdr tænkt, at det måske er lidt for voldsomt for min krop at være gravid 3 gange på så kort tid. Har på ingen måde fortrudt graviditeten, men med alle de problemer graviditeten giver mig, ville jeg nok i retrospekt have ventet et årstid mere.

Jeg er 99% sikker på, at baby i maven bliver den sidste. Manden er vist nogle gange lidt mere i tvivl, da han nogle gange snakker om en mulig nr. 5. Vi har i al fald aftalt, at vi ved næste pks vil høre lægerne ad, hvordan livmoderen har det og om det på sigt vil være muligt med endnu en graviditet. Dette er jo 3. ks. Jeg tror pt ikke, at det bliver aktuelt, men vi vil gerne vide om muligheden er der.

Jeg har altid tænkt, at jeg gerne ville have 3 børn. Nu får jeg så 4  - 3 biobørn og 1 papbarn (men han føles som min egen) 

Anja 14+5

Anmeld

21. april 2010

Muffinmus

Jamen du ved jo hvor jeg står.

Er skide hamrende skruk og har været det over 1 år jo. Men samtidig ved jeg jeg ikke vil have en lige nu, men ville super gerne i gang igen til vinter.

Fedt at nogle føler deres familie er komplet...den følelse har jeg bare slet ikke. Jeg har et sort hul, et tomrum og jeg håber manden vil være med til at udfylde det om lidt tid:-)

Anmeld

21. april 2010

BellaT

Nu er lillesøster jo ikke kommet ud endnu, men vi er meget sikre på at vi ikke skal have flere. Meget sikre.

Og dog. Min kæreste ønsker ikke at jeg skal steriliseres under kejsersnittet. Kun hvis livmoderen er helt smadret og ikke vil kunne klare endnu en graviditet og kejsersnit. Jeg selv er ret sikker på at det her er sidste gang. Men okay, en sterilisation er jo også endegyldigt. Ingen vej tilbage.... Og hvad nu hvis man fik lyst til en efternøler.. Selvom det lige nu er helt udelukket.

Og ja, det er da lidt sørgmodigt at det bliver sidste scanning, sidste fødsel, sidste babytid. Men så kommer der første skoledage, første fritidsinteresser, første kæreste, konfirmation osv.

Vi vil ikke have flere end to, da vi ikke har tid og energi til flere. Med energi mener jeg bla. lyst til at være sammen med vores børn, alt det vi kan. At være nærværende og hjælpe hver enkelt så godt som muligt.

Har stor respekt for forældre med mange børn. Altså så længe de, i mine øjne, er gode forældre, hvilket vil sige at de har tid og lyst og energi til hvert enkelt barn. Jeg kunne ikke klare det.

fra Helle....

Anmeld

21. april 2010

Hyner

Sådan som jeg har/har haft det i denne gravi så skal jeg/vi ikke ha flere børn.. OVERHOVEDET!!

Hvis jeg kunne få samme graviditet som med Emma så skulle vi i hvert fald ha en mere.. Men det er der jo ingen der kan garantere mig, så vi stopper mens legen er god...

Men tanken har da strejfet mig mange gange, det om ikke at kunne mærke liv igen eller følelsen af at holde sin nyfødte i den første tid... Men hallo vil alle ikke tænke det når man er besluttet om at det hèr skal være den sidste??

Tilgengæld har jeg det også sådan at, der skal jo også være penge til det... jeg mener, vi vil gerne på ferie og i biffen og sådan og jo flere rollinger jo flere penge skal der jo også ind.. Jeg ville hade mig selv, hvis jeg satte mit ønske om at få flere børn højere end at bare nyde livet og de unger man nu har.. Og det skal ikke misforståes på nogen måder, for jeg synes det er fedt dem der har mange børn og stadig kan få det hele til at hænge sammen, tror bare det er noget man er "født" ind til

Knus Henriette

Anmeld

21. april 2010

Joan ( Smallie )

Vi skal ikke have flere. Vi har altid været enig om at vi gerne ville have 2 og det har vi jo nu.

Min krop kan vist heller ikke rigtig holde til at være gravid mere og jeg er faktisk ok afklaret med det. Og jeg syntes vi er komplet nu vi har overskud til ungerne og så er der penge til jeg kan vøre lidt mere hjemme. Så det passer fint med mig.

For os tror jeg også det har en del at sige at vi kommer fra familier hvor der kun er 2 børn og det har vi været glade for.

Joan som må låne babyer frem over

Anmeld

21. april 2010

Tut

Her kommer der ALDRIG flere børn.

Mit hjerte ville gerne have flere, men min krop kan ikke mere.

2 graviditeter med MEGET sværre bækkenløsninger begge gange, gør at jeg simpelthen ikke tør. Jeg ender sikkert i kørestol hele graviditeten hvis jeg skulle blive gravid igen - og det vil jeg simpelthen ikke.

Så vores familie er og bliver bare os 4

Men med de 2 skønne unger, så er jeg fuldt tilfreds.

Anmeld

21. april 2010

ka li ja

er 100 på at jeg ikke skal ha flere.

men derfor kan jeg da sagtens være små skruk når jeg ser en lille baby. men orker ikke hvad der dertil følger. de skal kunne afleveres igen

og jeg vil ikke ha børn med flere mænd. tænk engang hvis det endte med en skilsmisse igen. det ville jeg ikke udsætte flere børn for.....

så nu blir der lukket

Anmeld

21. april 2010

Nadi

Jeg skal ikke have flere lige nu, har derfor også valgt at få sat en hormon spiral op, men skulle der ske en upser tror jeg ikke at jeg ville kunne få en abort.

Men når jeg så siger at vi ikke skal have flere børn, har jeg oplevet et par gang at dem jeg fortæller det til tvivler, og kan slet ikke forstå min holdning fordi jeg jo er så ung og det er tidligt at ta sådan en beslutning.

Hvis jeg kunne være 100% sikker på at jeg ville få en nem graviditet næste gang, så skulle vi have en til. Men jeg ved hvor hårdt det er at familien skal undvære mig og jeg skal undvære familien i alle de mange uger jeg slet ikke kan noget. For både Dennis og jeg ville egentlig gerne have 3 børn!

Anmeld

21. april 2010

Marco2

Vi er nok der at vi gerne vil ha' en mere.

Men synes det er en svær beslutning. Men den skal jo heller ikke være nem, når det er et barns liv der står på spil....

For på mange punkter er vi jo rigtig glade for det liv vi har nu. Og Emsen er blevet så stor og klarer så mange ting selv. Men på den anden side tror jeg at jeg vil komme til at "mangle" noget hvis ikke vi får et mere.

Men måske ikke...

Og nu har jeg jo åbenbart ikke nemt ved at holde på en graviditet, og sidste runde "abort-gør-det-selv" har gjort mig enormt nervøs omkring det.

Så måske er vi ved "nu må vi se hvad der sker" ... andre dage er jeg "NU!!!"...

AG - i syv sind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.