Nu er lillesøster jo ikke kommet ud endnu, men vi er meget sikre på at vi ikke skal have flere. Meget sikre.
Og dog. Min kæreste ønsker ikke at jeg skal steriliseres under kejsersnittet. Kun hvis livmoderen er helt smadret og ikke vil kunne klare endnu en graviditet og kejsersnit. Jeg selv er ret sikker på at det her er sidste gang. Men okay, en sterilisation er jo også endegyldigt. Ingen vej tilbage.... Og hvad nu hvis man fik lyst til en efternøler.. Selvom det lige nu er helt udelukket.
Og ja, det er da lidt sørgmodigt at det bliver sidste scanning, sidste fødsel, sidste babytid. Men så kommer der første skoledage, første fritidsinteresser, første kæreste, konfirmation osv.
Vi vil ikke have flere end to, da vi ikke har tid og energi til flere. Med energi mener jeg bla. lyst til at være sammen med vores børn, alt det vi kan. At være nærværende og hjælpe hver enkelt så godt som muligt.
Har stor respekt for forældre med mange børn. Altså så længe de, i mine øjne, er gode forældre, hvilket vil sige at de har tid og lyst og energi til hvert enkelt barn. Jeg kunne ikke klare det.
fra Helle....
Anmeld