Spørgsmål til Jer m flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

L-Mortil3

Når bejs er over 4 mdr er det ganske rigtigt de gerne må få mælken "kold" både pulver og brik mælk, så det er skam helt korrekt.

Skal du til at give flaske døgnet rundt vil jeg anbefale pulveret, det er langt billigere, og så brikker på tur.

Jeg har tit bare haft brikken i f.eks. barnevognen mens Liam sov, så er den klar og tempereret når den skal spises, ellers som de andre nævner er der masser af muligheder med termoflasker og låne microer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Laulund87

tascia skriver:

det skal det altså ikke. mælken i brikkerne er tempereret, og det er jo også det du skal forsøge at opnå med dem du blander selv.

når barnet er 4 mdr. behøver man ikke længere at koge vandet før man blander selv der kan man tage lige fra hanen, tror du ikke det er det du tænker på?

kan man så bare tage vand fra hanen, blande og give det uden at varme??

Er det det samme med vælling og hvad med grød??

Er totalt rundforvirret for troede jeg havde styr på det

Altså min datter er næsten 5 måneder så at det ikke skal koges er jeg helt med på men anede ikke at det ikke behøvede at blive varmet!

Anmeld

21. april 2010

Mor til L&S

Line&Liam skriver:

Når bejs er over 4 mdr er det ganske rigtigt de gerne må få mælken "kold" både pulver og brik mælk, så det er skam helt korrekt.

Skal du til at give flaske døgnet rundt vil jeg anbefale pulveret, det er langt billigere, og så brikker på tur.

Jeg har tit bare haft brikken i f.eks. barnevognen mens Liam sov, så er den klar og tempereret når den skal spises, ellers som de andre nævner er der masser af muligheder med termoflasker og låne microer

Har du brikken i barnevognen?? Kan man ikke hælde brikken over i flasken og så ha flasken under dynen i barnevognen??

Anmeld

21. april 2010

Laulund87

Laulund87 skriver:

Altså min datter er næsten 5 måneder så at det ikke skal koges er jeg helt med på men anede ikke at det ikke behøvede at blive varmet!

ikke nogle der kan hjælpe mig?

Anmeld

21. april 2010

Mig med maven

Laulund87 skriver:

pas på med den flaske. Jeg har hørt en masse dårligt, bla. at et barn havde fået forbrændinger fordi den varmer for meget og den ikke fordeler varmen

1000 tak for rådet, det tager jeg til mig, men ville nu altid ryste flasken samt mærke på mælken, men nu vil jeg helt sikkert være mere OBS!

Tak tak tak!

Anmeld

22. april 2010

L-Mortil3

Rollo skriver:

Har du brikken i barnevognen?? Kan man ikke hælde brikken over i flasken og så ha flasken under dynen i barnevognen??

Det kan du sagtens

Anmeld

22. april 2010

L-Mortil3

Laulund87 skriver:

ikke nogle der kan hjælpe mig?

MME og vælling behøver man ikke varme før det serveres, dog tror jeg klart at vællingen smager bedre varm, det samme med grøden, men kold må det gerne serveres, det har noget at gøre med at så længe den eneste kost de får er f.eks. MME så skal det gerne varmes, da det ellers kan slå kropstemperaturen ud af kurs (En mave fyldt med kold mælk f.eks.)

Men nej, du behøver ikke varme mere

Anmeld

22. april 2010

Valle81

I have a question:0)

Nu i skriver at det ikke behøves at blive varmet, så har jeg et spg.

Den modermælkserstatning jeg bruger, der skal pulveret opløses i vand der er 50 til 60 grader, så her skal det varmes. Jeg bruger det økologiske Hipp.

Men sådan er det måske ikke med alle mærker????

Anmeld

22. april 2010

tascia

hejsa

Ja det kan du,  men jeg har altid gjort det at jeg har blandet flasken (med kold vand direkte fra hanen) og så har det lige fået x antal sekunder i microen så det var tempereret og klar til servering.

ved ikke med vællig og grød, da mine unger aldrig har fået vællig og grøden har altid været hjemmelavet, så det gir sig selv den har været varm

Anmeld

22. april 2010

Laulund87

tascia skriver:

hejsa

Ja det kan du,  men jeg har altid gjort det at jeg har blandet flasken (med kold vand direkte fra hanen) og så har det lige fået x antal sekunder i microen så det var tempereret og klar til servering.

ved ikke med vællig og grød, da mine unger aldrig har fået vællig og grøden har altid været hjemmelavet, så det gir sig selv den har været varm

okay tak for svar. Sundhedsplejersken kommer i dag så kan jeg lige få styr på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.