Fødsel på kontrakt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.864 visninger
29 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Pige2009

Ser lige TV2 og om at det er muligt at indgå en fødselskontrakt Det er åbenbart ikke et nyt begreb, men er der nogen der har hørt om det?

Se bl.a. disse artikler:
http://www.jordemoderforeningen.dk/index.dsp?page=1498

http://www.jordemoderforeningen.dk/index.dsp?page=4662

http://www.berlingske.dk/danmark/kontrakt-skal-give-trygge-foedsler

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Mutti2B

Jeg så det lige. Hmm, ved ikke helt hvad jeg skal synes om det

Anmeld

19. april 2010

Low

Jeg vil ikke tage imod det. Men jeg vil heller ikke tale dårligt om folk der vælger det. Til min fødsel der kommer mit barn i første række og jeg synes at fødslen skal ske sådan så mit barn har det bedst. Hvis mit barn har det bedst med at det skal tage 12 timer, jamen så lad det tage 12 timer. 

Anmeld

19. april 2010

Pige2009

Nej, vel. Der er nok også en grund til, at der ikke er ret mange hospitaler, der har adopteret modellen

Anmeld

19. april 2010

mariamiss6

Low skriver:

Jeg vil ikke tage imod det. Men jeg vil heller ikke tale dårligt om folk der vælger det. Til min fødsel der kommer mit barn i første række og jeg synes at fødslen skal ske sådan så mit barn har det bedst. Hvis mit barn har det bedst med at det skal tage 12 timer, jamen så lad det tage 12 timer. 

12 timer er faktisk heller ikke engang meget... 12 timer fra start til slut, er faktisk ret godt...

Anmeld

19. april 2010

mariamiss6

hovsa glemte helt at svare på emnet.... har ikke set det eller hørt om det, hvad går det ud på?

Anmeld

19. april 2010

Pige2009

mariamiss6 skriver:

hovsa glemte helt at svare på emnet.... har ikke set det eller hørt om det, hvad går det ud på?

Man indgår en kontrakt med hospitalet om forskellige ting såsom at man har krav på, at fødslen ikke tager mere end 6 timer, hindeløsning osv.

Anmeld

19. april 2010

mariamiss6

Baagøe skriver:

Man indgår en kontrakt med hospitalet om forskellige ting såsom at man har krav på, at fødslen ikke tager mere end 6 timer, hindeløsning osv.

Hmmm.... det lyder som en almindelig fødsels-ønskeliste, som så bare bliver direkte bindende for personalet....

Anmeld

19. april 2010

Low

mariamiss6 skriver:

Jeg ville ellers godt have smidt et link til dig men jeg kan ikke sætte link ind på baby.dk. Kontrakten giver f.eks kvinden ret til en fødsel som højst kommer til at vare i 10 timer og hun har ret til kejsersnit hvis barnet ikke er født inden. Det er også nogle andre punkter som kontrakten indeholder men jeg kan ikke lige sådan huske det men det var i nyhederne på tv2 for 5-10 min siden

Anmeld

19. april 2010

Pige2009

mariamiss6 skriver:

Hmmm.... det lyder som en almindelig fødsels-ønskeliste, som så bare bliver direkte bindende for personalet....

Det er præcis det, jeg tænker Har lige smidt et par link op til artikler om emnet fra Jordemoderforeningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.