Gå sele ved vand.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2010

MaleneG

Altså jeg vil give de andre ret i at en redningsvest ikke er varm.

Men hvad angår gå selen, lyder det som om du har bestemt dig, så hvorfor ikke bare hoppe ud i det?  De andre kan jo være fløjtende ligeglade med om du bruger den, det er jo ikke deres børn som skal have den på, og ja det giver da en form for ekstra sikkerhed at man lige kan trække i snoren, hvis de er på vej til at lege vandhund, så kan egentlig godt forstå dig, og ville da nok også selv overveje det, hvis det var mig som skulle have en krudt ugle med til vandet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Kamelia

hc=k skriver:

Nej det vil jeg ikke mene er en løsning for til sommer kan han jo ikke rende rundt med redningsvest hver gang vi er ude og høge øjne er bare ikke altid nok efter min mening.

altså jeg er nærmest opvokset ombord på en båd om sommeren og øhhhh der var vi pine-død tvunget til at have redningsvest med krave på konstant!!!! 

Når vi kunne svømme så fik vi svømmevest på ved vandet, altså når vi sejlede eller rendte på broen.

Så man kan sagtens rende i redningsvest MED krave om sommeren.

Kamelia

Anmeld

14. april 2010

BinaMor

jeg vil bare holde øje med barnet og ikke lade det gå selv uden mig i vandkanten. skal man gå tur så vil jeg gå et stykke fra søen så barnet ikke kan nå at løbe derud uden jeg når at fange barnet.

Anmeld

14. april 2010

DK

Jeg ser ikke det store problem i en gåsele når det er i den forbindelse du skal bruge den!

Jeg har selv haft en til Kirstine. Jeg brugte den på en ferie til Fillipinerne. Jeg var bare hundeangst for at hun skulle blive snuppet af kidnappere, så jeg bandt selen ind i mit bælte. Jeg var så ræd for at man bare kunne snuppe hende ud af mine arme og stikke af med hende. Det var dengang med Madeline og man hørte SÅ mange historier. Så det var ikke en rende væk sele, men en ekstra sikkerhedssele mellem mor og barn! Jeg brugte den i hovedstaden Manilla og i lufthavnen! Min tanke var at så var det mere bøvlet lige at få hende med sig, og at vi så kunne nå at reagere/få hjælp af folk. Altså at hvis hun gik med mig i hånden, at man så bare ikke kunne komme løbende og hive hende med sig og forsvinde i mængden.

Anmeld

14. april 2010

hc=k

Kamelia skriver:

altså jeg er nærmest opvokset ombord på en båd om sommeren og øhhhh der var vi pine-død tvunget til at have redningsvest med krave på konstant!!!! 

Når vi kunne svømme så fik vi svømmevest på ved vandet, altså når vi sejlede eller rendte på broen.

Så man kan sagtens rende i redningsvest MED krave om sommeren.

Kamelia

Åh ja men vi er deet ikke havfiskerider dyrkes, men ved søer det er lidt noget andet for der er ingen hav vind

Anmeld

14. april 2010

Mutti2B

Go ide

Jeg kan virkelig ikke se hvad problemet er i at bruge en gå-sele. Jeg vil da mene at det giver barnet en større frihed til at udforske verden og en følelse af "jeg kan godt selv uden at skulle holde mor i hånden hele tiden". Jeg er selv vokset op med gå-sele og har da også tænkt mig at bruge den til mine børn, når jeg synes situationen er til det.

Go for it

Anmeld

14. april 2010

BellaT

Put da en sele på ham, når det er det, du er tryggest ved. 

Jeg har ikke selv brugt gåsele, men kan ikke se det store problem i gåseler.  

At sætte barnet i en barnevogn med sele på fremfor at lade barnet gå selv, er da netop frihedsberøvende... 

Jeg aner intet om redningsveste, men det lyder da også som en god mulighed.

Helle...

Anmeld

14. april 2010

Kamelia

hc=k skriver:

Åh ja men vi er deet ikke havfiskerider dyrkes, men ved søer det er lidt noget andet for der er ingen hav vind

Der er nu nødvendigvis ikke havvind ved de små danske havne og jeg har da ofte oplevet vindstille hede med vest på. Sådan var det bare!

Set i lyset af den ulykke der netop har været så er det yderst vigtigt at passe på. Er en sele løsningen for jer så gør det dog, jeg ville mene det var helt fint netop i sådan en situation, men du skal nok være forberedt på at du alligevel skal løbe rundt med den lille, da små børn sjældent gider stå eller sidde stille når naturen rundt om dem bare skriger på at blive udforsket.

Så jeg ville nok bare vælge at gå rundt med mit lille barn og holde øje, fiskeri bliver der ikke tid til før barnet er en del ældre.

Kamelia 

Anmeld

14. april 2010

Pia

Brug selen..
Har selv en i familien der har brugt den meget og de har været så glade for den og har derved kunne lade deres søn føle sig fri og komme med ud og gå tur...
Hvis de ikke havde den på ham , stak han af og nægtede og holde i hånd og han var meget tosset..
Efter et samarbejde med tværfaglig team kom de frem til gå-selen og de har nu en glad dreng der elsker og komme ud..

Tænker tit at når folk sammen ligner det med at det er som at have hunde i snor, så ja gu er det så..
Men jeg har for dælen da også min hund i snor for at han ikke skal stikke af og komme galt afsted og jeg kan jo ikke gå og holde ham i nakkeskinnet hele tiden.. Det ville han ikke bryde sig om og nogle børn bryder sig ikke om og holde i hånd og sådan er det bare..

SÅ go for it..

Anmeld

15. april 2010

metted

Pia skriver:

Brug selen..
Har selv en i familien der har brugt den meget og de har været så glade for den og har derved kunne lade deres søn føle sig fri og komme med ud og gå tur...
Hvis de ikke havde den på ham , stak han af og nægtede og holde i hånd og han var meget tosset..
Efter et samarbejde med tværfaglig team kom de frem til gå-selen og de har nu en glad dreng der elsker og komme ud..

Tænker tit at når folk sammen ligner det med at det er som at have hunde i snor, så ja gu er det så..
Men jeg har for dælen da også min hund i snor for at han ikke skal stikke af og komme galt afsted og jeg kan jo ikke gå og holde ham i nakkeskinnet hele tiden.. Det ville han ikke bryde sig om og nogle børn bryder sig ikke om og holde i hånd og sådan er det bare..

SÅ go for it..

Børn elsker at bevæge sig og ikke bare sidde i en klapvogn, men ikke alle steder kan man lade dem løbe frit, så er en gåsele en praktisk foranstaltning. Nem at have med i lommen og give dem på hvis man er i nærheden af vand, på trafikerede gader med kort afstand til cykelsti og vejbane. De har bedre af at være i en gåsele end at gå med armen oppe hele tiden. Det med redningsvest hindrer dem jo ikke i at rende længere ud i vandet, som bestemt ikke er varmt nu. Så er gåselen mere anvendelig ved vand, da man hele tiden kan styre hertil og ikke længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.