Anne85 skriver:
Øv at det ikke fungerer med din jordemoder... må jeg spørge hvad hun gjorde galt?
Selfølgelig.
For det første så talt hun meget nedgørende til mig. Og når vi så kom til at skulle tale om amning, ja så gik, det helt galt. Jeg svarede hinde ærligt om at jeg ikke var sikker på at jeg ville amme da jeg har det virkelig svært ved bare tanken på det, men at jeg ville prøve på syghuset. Så kunne jeg få lov til at høre på hinde i 15 minutter om hvor meget skade jeg ville gøre på mit barn og hun nærmest ville prøve tvinge mig afsted til et ammekursus. Hun fik det meget til at lyde som om mit barn ville blive handikappet hvis ikke jeg ammede. Hvilket jeg ikke syntes var særligt rar oplevelse.
Så kom vi til mad vaner. Ja når jeg så fortalt hinde at jeg ikke spist rugbrød, ja så får jeg den samme tur igen. Nu er jeg ikke dansker så er slet ikke vokset op med at spise det og siden jeg blev gravid så er jeg ved at kaste op bare ved tanken på rugbrød. Hvilket jeg også prøvede forklare.
Ja så hade jeg nogle andre bekymringer om fødsel og lignende. Ja så grinede hun bare og sa at det var da slet ikke noget at bekymre sig om. I stedet for at ta mine bekymringer alvorligt og prøve forklare tingene for mig.
Jeg ved godt at jeg var godt stresset og meget følsom den dag, så er ikke sikker om det hele bare var en slem oplevelse for mig fordi det var en skidt dag. Så derfor gir jeg det engang mere.
Anmeld